دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
موسوی سنگدهی کاندیدای حوزه ساری و میاندورود در جمع خبرنگاران:
ساری چه کم از رامسر و نمک‌آبرود دارد/ صنعت و گردشگری در ساری مغفول مانده است
یکی از کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود اظهار داشت: صنعت و گردشگری در این حوزه مغفول مانده است و به راستی ساری مرکز استان چه کم از رامسر و نمک‌آبرود دارد که در این دو زمینه پیشرفت نکرده است؟!
آوای خزرابراهیم فلاح: نشست خبری سید محمد موسوی سنگدهی امروز در ساری برگزار شد. وی اظهار داشت: انتخابات مجلس یکی از مهمترین اتفاقت و ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. ملاک انتخاب برای نماینده در دو سطح کلان و منطقه‌ای قابل پایش و تخصیص پارامتر‌های انتخابات است.

این کاندیدای مجلس در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود گفت: در سطح ملی طبیعتا به دنبال انتخاب نمایندگانی هستیم که با تصمیمات صحیح و به موقع به حل مسائل کلان کشور بپردازند. قانون‌هایی را وضع و تبیین کنند و در عین حال نظارت بر اجرای قوانین را در کنار آن داشته باشند تا مجری قوانین که دولت است در مسیر برنامه‌های مدون نظام و رشد و حرکت رو به جلو و تعالی حرکت کند.

موسوی سنگدهی بیان کرد: در سطح منطقه ای، زمانی که صحبت از انتخاب با پارامتر‌های متاثر و مهم  برای حوزه انتخابیه می‌شود معتقدم که حوزه ساری و میاندورود قطعا با حوزه انتخابیه تهران و کرمان و تبریز و اردبیل فرق دارد، اگر مسئله حوزه انتخابیه خودمان را متوجه بشویم برای رفع و حل آن میتوانیم انتخاب درستی انجام بدهیم.

وی ادامه داد: در تمام محافل دوستان و نزدیکان در دو سه ماه گذشته و ارتباطی که با اصناف و گروه‌های مختلف ساری برقرار کردیم مهمترین مشکل و مسئله امروز حوزه انتخابیه ساری را مسئله بیکاری عنوان می‌کنند البته جای تعجب و تاسف است که امروز در خیلی از استان‌ها و شهرستان‌ها نیروی کار را داریم، اما در ساری هنوز مشکل بیکاری در صدر مشکلات آن است.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال پایدار باید در شمارش اشتغال بیاید؛ تصریح کرد: یک فردی که فوق لیسانس دارد و در اسنپ کار می‌کند از نظر من شاغل نیست، چون شغل او مرتبط با تحصیلات او نیست. اکنون به دلیل نبود کار در اسنپ کار می‌کند گرچه از نگاه آماری او بیکار نیست، اما از نگاه تجربه‌ای و انطباق تحصیل فرد با شغلش در زمره بیکاری و عدم انطباق شغل قرار می‌گیرد.

موسوی سنگدهی گفت: رفع بیکاری با ایجاد شغل ایجاد می‌شود و به نظرم اگر صنعت وارد منطقه شود اشتغالزاست در دنیا دو عامل صنعت و گردشگری ایجاد ثروت می‌کند کاری که در برخی استان‌ها مانند کرمان و سمنان و تبریز انجام شده است.

وی ادامه داد: امروز در ساری نیاز به ورود صنعت داریم، چون صنعت موتور محرکه اشتغال است و به همین دلیل، این اتفاق میتواند با انتخاب مدیر صنعتی ایجاد شود.

این کاندیدای حوزه انتخابیه ساری و میاندورود گفت: مهاجرت بالای نیروی کار از استان مازندران به سمنان را هم داریم؛ ۳ هزار و ۳۰۰ کارخانه صنعتی برای یک شهر ۲۰۰ هزار نفری وجود دارد و این سبب کمبود نیروی کار و جذب نیرو از استان‌های دیگر شده است.

موسوی تصریح کرد: ما در ساوه شرکت‌ها و کارخانه‌های زیادی داریم که نیروی کار در رشته‌های مختلف به سختی پیدا می‌شود بنابراین وقتی از صنعت صحبت می‌کنیم باید در انتخاب صنعت دقت کنیم، در استان مازندران کارخانه سیمان را داریم و سوال این است که چطور صنایع دیگر ورود پیدا نکردند و سیمان ورود پیدا کرده است؟

وی ادامه داد: صنعت در مازندران باید بدون آلایندگی و سالم باشد، ما داریم درباره صنعت خودرو صحبت می‌کنیم، صنعتی با اشتغال بالا و روزافزون که برخی از استان‌ها به سمت آن رفتند؛ یک مدتی در جاده مخصوص کرج بود، اکنون کرمان، اردبیل، تبریز، ساوه، و خمین هم این صنعت را دارند. اما آیا خودروسازی برای ساری ضرر دارد؟ از دل آن قطعه سازی در می‌آید و قابلیت تولید به گروه‌های خودرویی را دارد. جای صنعت خودرو در مازندران خالی است.

موسوی با اشاره به اینکه جای صنایع تبدیل نیز در مازندران خالی است، گفت: یکی از برنامه‌های من این است که صنعت فرآوری و تبدیلی را به استان بیاوریم.

وی با اشاره به بحث گردشگری در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، اظهار داشت: برای گردشگری چه کردیم؟ مردم در تهران ساعت‌های متوالی را در جاده چالوس هستند که به چالوس برسند، ولی مسیر یک طرفه تهران ساری را انتخاب نمی‌کنند. خود مردم ساری هم برای دیدن ساحل به غرب استان می‌روند. این‌ها درد است، گفتند صنعت نیاید، چون گردشگری داریم، در صنعت کاری نکردیم و گردشگری هم نشده است.

موسوی گفت: این حرف که صنعت نیاید، چون گردشگری داریم را باید رامسر و نمک آبرود بزنند. ساری چه کم از رامسر و نمک آبرود دارد؟ ساحل ندارد یا جنگل ندارد؟! ما الگوی موفق گردشگری را در استان خودمان داریم جای دوری نمی‌رویم. رامسر چه کار کرده نمک آبرود چه کرده؟ مگر در ساحل فرح اباد نمی‌شود شهر بازی مثل نمک آبرود زد یا کشتی تفریحی نمی‌شود برقرار کرد یا از ظرفیت جنگل‌های اطراف ساری نمی‌توان کاری انجام داد.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود اظهار داشت: صنعت و گردشگری در ساری مغفول مانده، نیاز به صنعت زودبازده و سالم مثل خودروسازی داریم. بنده "موسوی" را در تهران با سنگدهی می‌شناسند به این منطقه عرق دارم، ارتباطاتم امروز به حدی رسیده که می‌توانم؛ در حوزه انتخابیه خودم برای ایجاد اشتغال پایدار محقق کنم.
 
وی درباره این سوال که چرا تا حالا چنین نکرده است، گفت: یکی اینکه به مرور تجربه و سوابق به این ارتباطات رسیدم و دوم اینکه بخش خصوصی برای اینکه ورود پیدا کند؛ می‌گوید شما چه کاره‌ی ساری هستی؟ اگر بگویم صرفاً ساری را دوست دارم نمی آید. چون معمولا این اقدامات از سوی نماینده ها صورت می گیرد همان کاری که نمایندگان اردبیل و سمنان انجام داده‌اند.
 

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها