دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
رئیس جمعیت هلال‌احمر از فعالیت ۲۰۰ مرکز توابخشی در داخل کشور و ۱۵ مرکز درمانی در خارج از ایران توسط این جمعیت خبر داد.

کولیوند: جمعیت هلال‌احمر ۱۵ مرکز درمانی در خارج از کشور دارد/ ۲۰۰ مرکز توانبخشی در کشور فعال است

به گزارش آوای خزر به نقل از خبرگزاری میزان، پیرحسین کولیوند صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اردببهشت ۱۴۰۳ در همایش گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ گفت: در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ۴۶۰ هزار نفر را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به سه میلیون نفر رساندیم و نمونه کار این جوانان در متروپل، زلزله ترکیه و...   به عینه مشاهده شد.

کولیوند با تاکید بر ساماندهی گروه.‌های جهادی بیان کرد: نه تنها گروه‌های جهادی، بلکه سپاه، بسیج و ارتش نیز در بزنگاه‌های حساس و تاریخی مانند سیل اخیر آمدند و همراه مدیریت هلال احمر تلاش کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های تیم حقوقی هلال احمر تصریح کرد: در بحث حقوقی تمامی پرونده‌ها به نفع ما به اتمام رسید و تمامی مباحث بودجه‌ای را توسط تیم حقوقی سازمان هلال احمر پیش برده‌ایم.

کولیوند با بیان اینکه در حادثه زلزله ترکیه حضور بین المللی ما بسیار چشمگیر بود بیان کرد: سازمان امداد و نجات در ترکیه عالی‌ترین مدال افتخار را به سازمان هلال احمر ایران اهدا کرد. عالی‌ترین نشان صلیب سرخ را به ما اهدا کردند. این مهم به علم و دانش تخصصی هلال احمر بازمی‌گردد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در نشست غزه که با سخنرانی رئیس محترم قوه قضاییه برادر برگزار شد شاهد حضور بیش از  ۱۰۹ مهمان خارجی بودیم و ۲۱ کشور نیز به شکل برخط در این همایش حضور داشتند. 

کولیوند درباره حقوق داوطلبین توضیح داد: در گذشته حقوق نیرو‌های هلال احمر یک‌میلیون و دویست هزار تومان بوده است، اما هم اکنون علاوه بر افزایش حقوق بیمه هم هستند. 

وی بیان کرد: در گذشته ۱۰ بالگرد فعال بوده، اما هم‌اکنون پایگاه‌های هوایی گسترش یافته است. هم اکنون ۳۰۰ آمبولانس خریداری کردیم و در حال تجهیز است. ۶۰۰ خودرو نجات را ترخیص کردیم که مشکلات زیادی داشت، اما با هماهنگی با دولت ترخیص شد و در چند روز آینده به ناوگان اضافه می‌شود. هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دیگر نیز مهر و ابان ماه به هلال احمر اضافه خواهد شد. 

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد:  ۲۰۰ مرکز توانبخشی و ۱۵ مرکز درمانی در خارج از کشور داریم، هلال احمر اعضای بدن مصنوعی هوشمند تولید کرده و نمی‌گذاریم نسخه‌ای بدون دارو از داروخانه‌ها خارج شود. تولید دارو‌های گیاهی و سنتی نیز در آینده به خدمات هلال احمر اضافه می‌شود. 

کولیوند اضافه کرد: هدف امسال ما  هوشمندسازی، گسترش پایگاه ها، ساماندهی نیرو‌های هلال احمر است و تاکنون پژوه‌های  پژوهشی خوبی صورت گرفته است و کتاب‌هایی چاپ شده است.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: