دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
یکی از عزاداران مراسم شهدای خدمت در تهران:

آیت‌الله رئیسی بزرگ‌مردی بود که تا پای جان برای ایران ایستاد

آیت‌الله رئیسی بزرگ‌مردی بود که تا پای جان برای ایران ایستاد
عزاداران مراسم شهدای خدمت از سراسر کشور خود را به تهران پایتخت ایران رساندند؛ میدان، ولی عصر (عج) شب گذشته میعادگاه ارادتمندانی بود که معتقد بوده و ایمان داشتند: آیت‌الله رئیسی بزرگ‌مردی بود که تا پای جان برای ایران ایستاد.
آوای خزرفرزانه حسنی: همچون بسیاری دیگر از مردم ایران که از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در بهت و حیرت بودند، راهی تهران شدم. شب گذشته صحنه‌هایی از عشق و ارادت به رئیس دولت مردمی را در میدان، ولی عصر (عج) تهران دیدیم.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما در صحنه بودن، شجاعت، دلسوز وطن بودن، خدمت خالصانه داشتن، مجاهد و خستگی‌ناپذیر بودن را از ویژگی‌های آیت الله رئیسی، شهید جمهور برشمرد و او را بزرگمردی توصیف کرد که تا پای جان برای ایران ایستاد.

وی با بیان اینکه قلبمان مالامال از درد است، گفت: امروز ملت بزرگ ایران از عروج آسمانی شهدای خدمت، غمگین و متاثر است، باید بگویم شهید رئیسی قطعا خوشحال است که به آرزوی قلبی خود که «شهادت» است، رسیده و الان هم‌سفره حاج قاسم شده است ولو اینکه ما باید برای حال خودمان گریه کنیم که چنین خدمتگزار ارزشمند و خالصی را از دست داده ایم و امروز باید با قدرت ادامه دهنده راهشان باشیم تا دشمن نتواند به راحتی در بین مردم نفوذ کرده و افکار پوسیده خود را غالب کند.

یکصدا بانگ «لبیک یا حسین» در میدان حضرت، ولی عصر (عج) تهران به نیت سید شهیدان خدمت آیت الله رئیسی و همراهانش به گوش می‌رسد. یکی از هم‌وطنان لرستانی که دل در گرو شهدای خدمت داشت و سراسیمه خود را به تهران رساند تا در مراسمات سوگواری سید محرومان شرکت کند، به خبرنگار ما گفت: آیت الله رئیسی یک فرد نبود بلکه یک ملت بود مثل آیت الله بهشتی، و دشمنان جهان بدانند اگر خمینی ها، خامنه‌ای ها، و رئیسی‌ها را از ما بگیرند، هیچوقت تفکر حسینی ها، رئیسی‌ها و سلیمانی‌ها را از ملت بزرگ ایران نخواهند گرفت.

او ادامه داد: مردم ما بصیرت دارند و حق را از باطل می‌شناسند و امشب شاهد و نظاره گر حضور مردم همیشه در صحنه هستیم که با قلبی مالامال از درد، حزن و اندوه به عشق شهدای خدمت خود در تهران بزرگ بانگ «لبیک یا حسین» را طنین انداز کردند.
 
آیت‌الله رئیسی بزرگ‌مردی بود که تا پای جان برای ایران ایستاد
شهید رئیسی تا واپسین لحظات زندگی اش، دل در گرو ناخدای کشتی انقلاب اسلامی داشت

یکی از روحانیون معزز و مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: آیت الله رئیسی این بزرگ‌مرد بی تکرار در تمام صحنه‌های خدمت خود، خدمات ارزنده و نابی را برای ملت قهرمان و صبور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سرانجام رسانید.

وی افزود: آنچه که برای شهید رئیسی در تمام این سال‌ها ارزشمند و مهم بود موضوع خدمت به محرومان و مظلومان بود که با روحیه جهادی این موضوع را سرلوحه کارش قرار داد و امروز بعنوان سید محرومان لقب گرفت که الحق و الانصاف شایسته این نام عظیم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهید رئیسی بهعنوان خادم الرضا در تمام این سال‌ها کار خالصانه و جهادی خود را شب ولادت آقا علی ابن موسی الرضا (ع) از حضرت گرفتند و به مقام رفیع شهادت نائل شدند، اظهار داشت: حسب ظاهر در نبود رئیس جمهور مردمی ما باید به کشتی‌بان لنگر مملکت امام زمانی و ولایت فقیه مقام عظمی ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای این رهبر مدبر و فرزانه تکیه کنیم و گوش به فرمان ایشان و چشم به نگاه‌های تیزبین رهبری انقلاب داشته باشیم که انشالله راهی که ترسیم کرده ایم به آبروی قرآن به آن برسیم.
 
آیت‌الله رئیسی بزرگ‌مردی بود که تا پای جان برای ایران ایستاد
اجتماع گسترده پایتخت نشینان در سوگ فراق مرد خستگی ناپذیر

یکی از مسئولین گردان سپاه علی ابن ابیطالب (ع) که برادر دو شهید والامقام است، به خبرنگار ما گفت: در پی خبر شهادت رییس جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یارانش در سانحه سقوط بالگرد، موجی از غم و اندوه سراسر ایران را فرا گرفت و مردم در سراسر کشور با برگزاری مراسم عزاداری، یاد و خاطره این خادم ملت را گرامی داشتند.

او ادامه داد: شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی از یک سو به دلیل توجه به آحاد مختلف جامعه به ویژه قشر محروم و مظلوم در سراسر کشور و از سوی دیگر به خاطر حضور مداوم میان مردم، در جای جای این مرز و بوم با برقراری یک دولت مردمی، جایگاه ویژه‌ای داشت و حالا در فراقش ایران یکپارچه به مقام شامخ او و همراهانش ادای احترام می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: این بزرگ مرد دلسوز، یار دیرین امام و رهبری با شهادت، جان خود را فدای این مردم کرد ولو اینکه به جوانان عزیز توصیه دارم بر خود مکلف کنند که حرمت خانم به حجاب و حرمت آقا به رعایت ادب و نزاکتش است و با قدرت و مصمم‌تر از قبل راه این شهدای والامقام را ادامه دهند تا دشمن جرات نداشته باشد چپ به یک وجب از خاک ما نگاه بد کند و ما این مملکت امام زمانی را با قطره‌های خون پاک شهدا آبیاری کردیم و امروز با تمام موانع و سختی‌ها و دشمنی‌ها توانسته ایم با صلابت پای پرچم عزیزمان بایستیم و مدافع کشورمان باشیم.

او در پایان: دشمن جرأت ندارد به نوامیس ما تعرض کند چرا که ما و فرزندانمان محکم پای ولایت فقیه زمانه خود و پای آرمان‌های شهدا و پرچم پرصلابت کشور قوی مان ایران ایستاده ایم.
 

انتهای پیام/۱۰۰۲/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها