دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۱
گزارش آوای خزر از مراسم خداحافظی مردم تهران با شهید_جمهور:

وداع مردم پایتخت با سیدِ شهیدان خدمت/ شد قسمتت آخر شهادت

وداع مردم پایتخت با سیدِ شهیدان خدمت/ شد قسمتت آخر شهادت
مردم همیشه در صحنه تهران روز پنجشنبه با حضور میلیونی خود در وداع با رئیس جمهور و همراهان شهیدشان سنگ تمام گذاشتند، برای مردانی که شهادت در پی آنها بود.
آوای خزرفرزانه حسنی: مردم قدرشناس پایتخت برای وداع با پیکر پاک «سیدالشهدای خدمت» شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش در مصلی امام خمینی (ره) تهران گرد هم آمدند و در غم از دست دادن «شهید جمهور» به سوگ نشستند.

شد قسمتت آخر شهادت، سید ابراهیم

پسربچه ۱۲ ساله‌ای بنام جنت آبادی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: وقتی خبر شهادت آقای رئیسی به من رسید اصلا نمی‌توانستم قبول کنم که ایشان دیگر در میان ما نیست، باور کردن این اتفاق ناگهانی قطعا برای همه ما سخت است، اما آقای رئیسی رئیس جمهور محبوب ما به واسطه خوشنامی‌ای که داشتند خدا ایشان را انتخاب کرد و می‌توانیم بگوییم؛ شد قسمتت آخر شهادت، سید ابراهیم عزیز دلها.

وی افزود: من به عنوان یک نوجوان انقلابی آمدم تا به اسرائیلی‌ها بگویم هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید چرا که ما نوجوانان پای در رکاب شهید رئیسی‌ها خواهیم ماند.

شهید رئیسی پدر مستضعفان بود

خانم یاری از افراد دیگری بود که در این مراسم باشکوه به خبرنگار ما گفت: رئیس جمهور مملکت خود را تا این حد می‌شناختم که می‌دانم ایشان پدر همه مستضعفان بود، ایشان برای مملکت خیلی زحمت کشیدند، راه طولانی و سختی در پیش داشتند، اما صد حیف که دیگر وجود پربرکت ایشان را نداریم، من با تمام وجود میگویم که انگار پدرم را از دست دادم، تمام احساسم را از دست دادم، زندگی ام را از دست دادم چرا که ایشان به معنای واقعی یک مرد کامل و تمام عیار بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده ۵۲ سال از سنم می‌گذرد یک چیز‌هایی از همه رئیس جمهور‌های ادوار گذشته به خاطر دارم، اما رئیس جمهوری همانند آیت الله رئیسی را بعد از شهید رجایی ندیده بودم و الان در سوگ فراقش قلبمان مالامال از درد است و با اشک‌هایمان به استکبار جهانی می‌گوییم مکتب رئیسی‌ها و سلیمانی‌ها تا ظهور مولایمان صاحب عصر امام زمان (عج) به قوت خود باقی است و ما جانانه پای در این رکاب هستیم.

این شهروند در پایان با اشاره به مردمی بودن شهید رئیسی گفت: این شهید عزیز بالاخره پایان ماموریتش در راه خدمت به همین مردم به پایان رسید و بر ما وظیفه است که به عنوان یک بانوی ایرانی مدافع حجاب خود، وطن خود باشیم و پای در رکاب ایشان به سلامت به منزلگاه مقصود برسیم.

هستیم بر آن عهدی که بستیم/ما رئیسی گونه پای در رکاب ولایت هستیم

"رامان" دختر ۱۱ ساله در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با پدر و مادرم برای وداع با شهدای خدمت آمدم، ما رئیس جمهورمان را خیلی دوست داشتیم و همین عشق است که اینهمه عاشق دور هم جمع شدند و می‌خواهم پیامی را به بینندگانتان و همه مردم جهان برسانم که من و نسل من یک رئیسی هستیم و به دشمن اجازه نمی‌دهیم به ایران چپ نگاه کند، هستیم بر آن عهدی که بستیم.

تحقق وعده دولت سیزدهم و پایان بر بحران آب در بیجار

خانم معمارپور از اهالی منطقه بیجار کردستان است که پس از شنیدن خبر شهادت شهدای خدمت خود را به پایتخت رساند تا عشق و ارادت خود را به مردان خستگی ناپذیر خدمت نشان دهد، وی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: ما در منطقه کردنشین زندگی می‌کنیم و سال‌ها با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کردیم که الحمدالله با تدابیر جهادی آیت الله رئیسی و تحقق وعده دولت سیزدهم مشکل بحران آب در منطقه بیجار پایان پذیرفت و از نعمت آب سالم برخورداریم.

وی در پایان عنوان کرد: تلاش‌های مرد خستگی ناپذیر عرصه میدان، به مذاق خیلی از دشمنان خوش نمی‌آمد و ایشان را تخریب می‌کردند، اما او هیچ وقت میدان را خالی نکرد و همیشه پای کار بود تا گره از مشکلات مردم باز کند.

خداحافظ‌ ای مرد خستگی ناپذیر عرصه میدان

خانم اکبری از دیگر حاضرین در مراسم وداع بود که در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: آقای رئیسی! بزرگمرد عرصه جهاد و خدمت! با رفتنت دل ما را هم سوزاندی، یک ایران در غم فراق شما سوخت همه به معنای واقعی در شوک هستیم، رفتنتان را هنوز نتوانسته ایم باور کنیم.

این هموطن عزادار، گفت: آقای رئیسی مرد قوی، باوقار و قدرتمند بود که برای محرومان شب و روز نمی‌شناخت، مگر می‌شود خدمات مردمی ایشان را از یاد ببریم؟! ایشان راه حاج قاسم عزیز را در پیش گرفته بود و امروز مزد تمام این سال‌ها کار جهادی و انقلابی خود را از خداوند متعال گرفت.

خداحافظ‌ای مرد خستگی ناپذیر میدان جهاد، دیگر آرام بخواب سید مظلوم ما؛ برای ما زمینی‌های گنهکار دعا بفرمایید که عاقبتمان ختم به‌خیر شود.

شهادت مزد خدمت صادقانه سید محرومان شد

خانم قجر شیرازی از دیگر افرادی بود که در گفتگو با خبرنگار ما، عنوان کرد: کسی که درد فقیری را کشیده باشد می‌تواند مردم عادی و فقیر را درک کند، آیت الله رئیسی از جنس مردم بود لقب سید محرومان شایسته و برازنده ایشان بود چرا که تا پایان ماموریتش از کار مردم دست نکشید.

وی در پایان گفت: شهادت موهبتی الهی است که نصیب وارستگان می‌شود و خوشا به حال سید محرومان و یارانش که مشمول این موهبت الهی شدند و شهادت مزد خدمت صادقانه شان شد.

آیت الله رئیسی خستگی را خسته کرده بود

در پایان این گزارش جوان ۱۸ ساله که عاشقانه دل در گرو آرمان‌های شهدا داشت، به خبرنگار ما گفت: از روزی که آیت الله رئیسی را شناختم خدمت به مردم از اولویت‌های اصلی کارشان بود، از تهمت‌ها نترسید بلکه استوار و محکم به راه خود ادامه داد، امروز در غیابش تمام چشم امیدمان به رهبر مقتدر و فرزانه جمهوری اسلامی ایران است.

این جوان دلگویه‌هایش را اینچنین گفت: آقای رئیسی! دلمان برایتان تنگ می‌شود برای لباس جهادی و خاکی تان، خداحافظ.‌ای شهید عزیز در جهاد در راه خدا و خدمت رسانی به مردم، خستگی را خسته کرده بودی، سلام ما را به حاج قاسم عزیزمان برسان.

به گزارش آوای خزر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تهران به عنوان سخنران مراسم شب وداع شهدای خدمت بود و در پایان پرچم متبرک حرم آقا علی ابن موسی الرضا(ع) بر تابوت پیکر شهدای خدمت نشست.
 
انتهای پیام/1002/
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها