دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
یوسف نوری:

انتقال آب از غرب به شرق مازندران بازنگری شود

انتقال آب از غرب به شرق مازندران بازنگری شود
نماینده عالی دولت در مازندران با تأکید بر اینکه منابع و مصارف آب به دقت دیده شود، از مدیران متخصص در منابع آبی خواست تا ظرف یک هفته طرح انتقال آب از غرب به شرق استان را بازنگری کنند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب مازندران - کارگروه سازگاری با کم‌آبی امروز شنبه پنجم خردادماه در شرکت آب منطقه‌ای به ریاست استاندار و مدیران کل مربوطه با سه دستور در خصوص وضعیت منابع آبی مازندران برگزار شد.

یوسف نوری با بیان اینکه در حوزه تولید، توزیع و بازچرخانی آب یک تجربه پرباری را داریم؛ به حفر قنات در دوران گذشته اشاره کرد تا حدی که قنات را یک موجود زنده در نظر می‌گرفتند و می‌گفتند قنات زنده شد یا قنات مُرد.

او با اعتراف به اینکه "در مدیریت تولید آب خیلی کم کار می‌کنیم"، از همه دانشگاه‌های مازندران خواست تا در زمینه آخرین روش‌های مربوط به تولید و توزیع آب تحقیق کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه برنامه جامعی را به طور کلی برای مدیریت یا حفاظت از آب باید داشته باشیم که بخشی از آن نیازمند گفتمان‌سازی رایج است، تأکید دارد که ابتدا باید بدانیم با آب شیرین چه می‌کنیم؟  

نوری ادامه داد که نگاه نهادی باید دخیل باشد و این وظیفه همه دستگاه‌هاست که گفتمان رایج در زمینه مدیریت مصرف آب را دنبال کنند و رویکرد‌ها باید به سمت مشکل‌گشایی باشد نه توقعی.

او معتقد است که ارتباط درستی باید بین عوامل و عناصر وجود داشته باشد، اختلاف سلیقه‌ها باید کنار گذاشته و به منافع ملی توجه شود.
 
انتقال آب از غرب به شرق مازندران بازنگری شود
استاندار مازندران گفته است که به دنبال یک دستیار ویژه نه به صورت دستوری و نگاه  بالادستی که از جهت تخصصی، سنی و دانشی و ریش‌سفیدی برای مسائل مربوط به منابع آبی است و دارد بررسی می‌کند تا فردی را که مد نظر دارد انتخاب کند یا فرد دیگری را.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتقال آب غرب به شرق مازندران با بیان اینکه "داده نداریم"، و از محل مولدسازی باید در بحث فنی بازنگری کنیم، اشاره‌ای به طرح آبرسانی داشت و عنوان کرد که باید بهترین گزینه همراه با فناوری‌های جدید را برای تأمین و انتقال آب مورد نیاز به مناطق کم‌آب پیدا کنیم.

او درباره نحوه و کیفیت انتقال آب از غرب به شرق مازندران گفت که به دنبال کاری با هزینه کمتر نیستیم که در آینده دچار مشکل شود به همین دلیل از مدیران متخصص خواست تا ظرف یک هفته بازنگری را انجام بدهند.

به گزارش خبرنگار ما و بنا به اظهارات حیدر داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، در شرق استان منابع آبی محدود و در غرب مازندران منابع آبی مناسب داریم؛ بنابراین باید مازاد آب انتقال داده شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
0
0
حرفی بسیار خام و بدون پشتوانه علمی هست، ایشون اقلیم و اکوسیستم دریا، ساحل، ردخانه، و کوه را نمیشناسند/
باید با مطالعه آمایش سرزمین نوشته شود و بر اساس آمایش سرزمینی اتخاذ تصمیم گردد.
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها