دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
مدیرکل بنیاد شهید مازندران در جمع خبرنگاران:

ساماندهی ۸۲ درصد از گلزارهای شهدای مازندران

ساماندهی ۸۲ درصد از گلزارهای شهدای مازندران
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اعلام اینکه ۸۲ درصد از گلزارهای شهدا در این استان ساماندهی شدند، گفت: میزان اعتبار برای تکمیل طرح ها در سفر دوم رییس جمهور شهید ۱۵ میلیارد تومان است که در سفر اول، ۶ میلیارد تومان بوده است.

آوای خزر- زهرا شریفی: سعید کهن‌سال صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با محوریت «دومین کنگره ملی بزرگداشت سرداران و شهیدان مازندران» برگزار سد، گفت: این کنگره در مهرماه سال جاری در دیار علویان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه این کنگره با محوریت سپاه کربلا، بنیاد شهید استان و کمیته‌های دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت، افزود: اسناد و آمار شهدای مازندرانی توسط بنیاد شهید انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران گفت: آمار شهیدان مازندران بر اساس سامانه سجایا( سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) و یکی از آیتم‌ها تعریف‌شده ازجمله اینکه محل تولد در مازندران باشد، در این استان پرونده داشته باشد، اصالت مازندرانی داشته باشد، سنگ مزار در استان داشته و یا شهید گمنام مدفون در مازندران باشد، احصا شد.

کهنسال شمار شهدای مازندران را ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید اعلام و عنوان کرد: این آمار براساس ساماندهی و به روز رسانی از آمار شهدای استان استخراج شده است.

وی با اعلام اینکه از سال ۹۰ تا ابتدای ۱۴۰۰، ۱۲ درصد گلزار شهدا ساماندهی شد این میزان را از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۴ درصد اعلام کرد و افزود: ۷ درصد پروژه‌ نیمه‌کاره ساماندهی گلزار شهدا با ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که در حال انجام است.

کهنسال افزود: در ساماندهی گلزار شهدا سپاه کربلا، بسیج سازندگی، دهیاران و خانواده‌های شهدا نیز مشارکت دارند.

وی به سفر اخیر رئیس‌جمهور شهید به استان مازندران اشاره کرد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز دو‌ پروژه مرکز توان‌بخشی با ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع فرهنگی با ۵ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص پیداکرده است که تا پایان مأموریت چهارساله افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران میزان گلزار شهدای ساماندهی نشده استان را ۱۸ درصد اعلام کرد و افزود: در سفر ریاست‌جمهور شهید ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص داده شد این میزان در دور اول سفر ۶ میلیارد تومان بوده است.

کهنسال همچنین در بخش مسکن جامعه هدف اظهارداشت: ۵ درصد از واگذاری نهضت مسکن ملی و ۱۰ درصد کل اعتبار برای اشتغال به جامعه ایثارگری اختصاص داده شد.

وی همچنین به دیدار رئیس جمهور در سفر آخر به استان با جمعی از خانواده‌های شهیدان اشاره و گفت: رئیس جمهور شهید نگاه با کرامت نسبت به خانواده‌های شهیدان داشت.

انتهای پیام/۱٠٠۴/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها