دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
این‌پنج‌شنبه‌های دلگیر در غم شهید­_جمهور

میدان امام حسین (ع) تهران و اشک حسرت در فقدان شهدای خدمت

میدان امام حسین (ع) تهران و اشک حسرت در فقدان شهدای خدمت
مردم قدرشناس و سوگوار کشورمان در میدان امام حسین (ع) تهران به سوگ شهدای خدمت خادم‌الرضا آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان ایشان نشستند و یاد آنان را گرامی داشتند.
آوای خزر - فرزانه حسنی: میدان امام حسین (ع) تهران اشکبار غم فقدان سرنشینان بالگردی است که ناباورانه در بین کوه و جنگل، و دره و ابر و آسمان متوقف شد، بالگردی که مسافرانش از بهترین‌های خدمت برای این آب و خاک بودند.

خبرنگار ما در گزارشی از مردم سوگوار خواسته است تا جمله و یا دلگویه‌ای درباره شهید رئیسی عنوان کنند، صحبت‌های شنیدنی مردم مرکز ایران را بشنوید:  

خانم امیررستمیان: آقای رئیسی! قطعا این شهادت هدیه سال‌ها خدمت مخلصانه در صحنه‌های مختلفی است که برای اعتلای ایران و خدمت به مردم صورت گرفته است، زیرا شهادت هنر مردان خداست.

خانم زمانیان: آقای رئیسی! شما با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه و اراده جدی همواره برای حل مشکلات مردم به ویژه افراد محروم پا در میدان گذاشتید و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتید و در همین راه جان بر کف گذاشتید مطمئن باشید روزی تاریخ خواهد گفت و این خدمات جهادی شما در نگاه مردم برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

خانم ظاهری: آقای رئیسی! از این افسوس می‌خورم گوهری، چون شما را از دست دادیم و قدر این خدمات جهادی‌تان را ندانستیم.

آقای ملک ضامنی: آقای رئیسی! مداومت و استقامت شما به عنوان سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی و الهام بخش همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

خانم صدیقی: آقای رئیسی! شخص بسیار خوب، با شهامت، مردم دوست و وطن پرست بود، همان طوری که ایشان منتخب ما بود بلکه خدا هم ایشان را منتخب خود کرد.

خانم مکاری: آقای رئیسی! خیلی مرد بزرگی بودی، افتخار می‌کنم به شما رای دادم، اما صد حیف که الان نداریمت و دلم قطعا برایتان تنگ خواهد شد.

خانم چمی: آقای رئیسی واقعا مرد باایمان بود، از مردم جدا نبود بلکه در تمام صحنه‌ها با مردم بود، من خودم یکی از شهروندانی هستم که به ایشان رای دادم و به این رای خود افتخار میکنم.

آقای زارعی: شانه هایم از مصیب شکسته است، خسته نباشی بسیجی دونده مخلص خادم ملت و ولایت، دستت درد نکنه تا زنده ام بیادتم‌ای شهید ارزشمند.

آقای دژکام: آقای رئیسی! باید شما را به حق امتداد مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی دانست، چرا که ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی را در خود پرورده بودید. از اخلاص و خستگی ناپذیری در پیشانی میدان تا خطرپذیری در مسیر خدمت و وفای به عهد با امام و مردم تا پای جان.

آقای فیض آبادی: آقای رئیسی! شما تبلوری عینی از مکتب امام و مشی شهید رجایی و جلوه‌ای کامل از ویژگی‌های علمی و عملی شهید بهشتی بودید.

خانم اظهری: آقای رئیسی! تو به ما نشان دادی خاکی بودن انتهایش شهادت است، در انتها باید بگویم یک غزه دعاگوی شماست.

خانم سلوکی: ما رجایی را شنیدیم، ولی رئیسی را دیدیم، خوشا به سعادتت حاجی، چرا که انتخاب مردم انتخاب خدا شد.

آقای مرادوند: آقای رئیسی! تلاش‌های مجاهدانه و مظلومانه شما به عنوان رئیس جمهور محبوب در مسیر خدمت به مردم و شهادت در این راه برای همیشه در تاریخ کشور ثبت شده و الگوی همه خدمتگزاران به جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.

به گزارش آوای خزر، بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران ناپذیر است که به آسانی تسلی نمی‌یابد، اما یقین داریم که یاد و خاطره این شهدای گرانقدر که جان خود را در راه خدمت به وطن فدا کرده اند، همواره در دل‌ها زنده و جاودان خواهد ماند و با اتحاد و همبستگی آحاد مردم و مسئولان و به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از این بحران عبور کرده و هیچ خللی در کار کشور به وجود نخواهد آمد.
 
انتهای پیام/۱۰۰۲/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها