دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
سردار مسلمی:

برگزاری ۹ اجلاسیه مهم ذیل دومین کنگره شهدای مازندران

برگزاری ۹ اجلاسیه مهم ذیل دومین کنگره شهدای مازندران
فرمانده سپاه کربلا اعلام کرد که در راستای دومین کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای استان مازندران، ۹ اجلاسیه مهم برگزار خواهد شد که برخی، چون اجلاسیه زنان و اجلاسیه فرزندان شاهد برای نخستین‌بار است که به مرحله اجرا درمی‌آیند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران امسال برگزار خواهد شد این رویداد هر ۱۰ سال تکرار می‌شود و به همین دلیل انتظار می‌رود در سطح بالا و با کیفیت ممتاز اتفاق بیفتد.

در همین رابطه، امروز سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا جلسه هم‌اندیشی با سرداران و فرماندهان پیشکسوت جهاد و شهادت استان مازندران با محوریت این رویداد داشت.

آقای مسلمی تأکید دارد که برگزاری کنگره یک کار مهم و اثرگذار و جریان‌ساز است و اثر آن در قبل و حین و بعد از کنگره باید استمرار پیدا کند؛ یعنی ماندگاری آن باید در استان مشهود باشد.

او با بیان اینکه حدود ۲۵۰ عنوان برنامه در ۲۲ کمیته برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد که یک جلسه ارائه گزارش در زمان حسینی‌پور استاندار سابق با حضور روئسای کمیته‌ها و دبیران برگزار شد و در زمان استاندار جدید نیز یک جلسه گزارش‌دهی داشتیم.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه پیشرفت برنامه‌ها خوب است و پیش بینی می‌شود تا پایان مرداد ماه تا ۹۰ درصد کار‌های مربوط به ۲۵۰ برنامه به اتمام برسد، افزود: یک تعداد کار‌ها مثل نوشتن رساله‌ها و پایان نامه‌ها و کار‌های پژوهشی با موضوع شهدا زمان‌بر است.

مسلمی با بیان اینکه کنگره شهدا حاصل زحمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، تصریح کرد: شهید سلیمانی یک پژوهشکده راه انداخته که تمام اقدامات کنگره اعم از جریان‌سازی و تولید محتوا را انجام می‌دهد ما هم در استان شروع کردیم و مسئولیت آن را به مفید اسماعیلی دادیم. ساختار و بودجه و نگارش محتوا را با پژوهشکده به نتیجه رسیدیم که یک کار دائمی باشد.

او با بیان اینکه عکس و نام برخی شهدا با هم تطابق نداشته است، انجام این مطابقت را یکی از رهاورد‌های خوب کنگره نام برد که جای تقدیر دارد.
 
برگزاری ۹ اجلاسیه مهم ذیل کنگره شهدای مازندران
سردار مسلمی، ترمیم مخدوش‌شدگی تصاویر شهدا را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند کنگره نام برد و به عنوان نمونه به تصاویر ۲۹۶ شهید امدادگر اشاره کرد که تحویل بهداری، هلال احمر و بنیاد شهید شده و وقتی برای سرکشی از خانواده‌های شهدای امدادگر رفتیم و آن‌ها تصاویر شهدای خود را دیدند بسیار متعجب شدند.
 
او ادامه داد: تصاویر تمام شهدا به صورت تابلو فرش تقدیم خانواده شهدا خواهد شد و اگرچه هزینه سنگینی دارد، اما خروجی آن بسیار بیشتر است.
 
فرمانده سپاه کربلا از برگزاری دو اجلاسیه در کنار اجلاسیه اصلی کنگره شهدا خبرداد و تصریح کرد: یکی از آن‌ها کنگره فرزندان شهداست، چیزی در حدود ۵ هزار و ۶۰۰ نفر فرزندان شهید مازندران هستند که برای نخستین‌بار برای آن‌ها در یک کنگره اختصاصی برنامه داریم و، چون خودشان یک تشکل مردمی دارند؛ می‌خواهیم همه کار‌ها را به آن‌ها واگذار کنیم که هم در جریان‌سازی و هم در سرمایه اجتماعی تاثیرگذار است.

این مسئول اعلام کرد: ۹ اجلاسیه مهم و بزرگ در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان برگزار خواهد شد، یکی از آن‌ها نیزاجلاسیه زنان است که جشن ازدواج بیش یک‌هزار زوج جوان را خواهیم داشت.
 
سردار مسلمی بیان کرد: اجلاسیه دوم با حضور پیشکسوتان، پهلوانان و جوانان کشتی‌گیر مازندران است که هماهنگی لازم صورت گرفته است. همچنین در انتهای شهریور امسال مسابقه بزرگی را با حضور ۵ هزار نفر از نونهالان، نوجوانان و جوانان کشتی‌گیر برگزار می‌شود که سال گذشته با شرکت حدود ۳ هزار نفر بوده است.
 
برگزاری ۹ اجلاسیه مهم ذیل کنگره شهدای مازندران
او ادامه داد: سردار کمیل نیز یک سریال احتمالا ۲۶ قسمتی درباره شهید تورانی را مدیریت می‌کند و در آمل هم دو سریال را در دست اجرا دارند.

فرمانده سپاه کربلا یکی دیگر از اقدامات کنگره را طراحی المان شهدا در ورودی تمام روستا‌های دارای شهید اعلام کرد و گفت: در ایامی که پیش رو داریم؛ اربعین، ۲۸ صفر و هفته دفاع مقدس فضاسازی محیطی خوبی شکل می‌گیرد و همه این‌ها باید تلفیق و حال و هوای استان عوض شود.

سردار مسلمی درباره نمایش میدانی فصل شیدایی نیز اظهار داشت که حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد؛ روزی ۱۰ تا ۱۵ هزار جمعیت برای تماشا می‌آیند و برای تبلیغات گفتیم که یکی در غرب و یکی در شرق باشد که برای شرق استان -در ساری مرتع ۷ هکتاری کنار زمین ورزشی ماهفروجک را برنامه‌ریزی کردیم.

او همچنین از در حال ساخت بودن یک فیلم سینمایی در راستای کنگره شهدای مازندران خبر داده و گفته که در نور، نوشهر و آمل مراحل فیلمبرداری در حال انجام است؛ ۲۵ تا ۳۰ درصد لوکیشن و فیلمبرداری انجام شده است.۱۵ بازیگر برجسته کشور در آن ایفای نقش دارند و به نظر می‌رسد تا ۷۰ میلیارد تومان هزینه ساخت آن باشد.

به گزارش خبرنگار ما، سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران روز گذشته به خبرنگاران گفته بود که دومین کنگره شهدای استان مهرماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها