دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸

شاهچراغی : مرحله ثبت نام از داوطلبان با نظم و برنامه ریزی انجام شد

رییس ستاد انتخابات کشور مرحله ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از نظر نظم و برنامه ریزی خوب توصیف کرد.

شاهچراغی : مرحله ثبت نام از داوطلبان با نظم و برنامه ریزی انجام شد

به گزارش آوای خزر به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، سید محمد تقی شاهچراغی عصر دوشنبه و بلافاصله پس از پایان مهلت ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی حضور یافت گزارشی ارائه کرد.

وی با اشاره شریط خاص به وجود آمده پس از شهادت آیت الله دکتر رییسی رییس جمهوری و زمان محدود برای ستاد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه ریزی ها توسط کمیته های مختلف ستاد انتخابات برای برگزاری مرحله ثبت نام از داوطلبان طبق برنامه زمان بندی اعلام شده به خوبی پیش رفت و در این عرصه از همراهی و همکاری مردم ، داوطلبان و و اصحاب رسانه از جمله خبرنگاران ، عکاسان و تصویربرداران تقدیر وتشکر می کنم .

رییس ستاد انتخابات کشور ضمن مقایسه این دوره از ثبت نام با دوره های قبل گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری ( سال ۱۳۹۶ ) یک هزارو ۶۳۶ نفر بود و در دوره سیزدهم ( سال ۱۴۰۰ ) ۵۹۲ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.

شاهچراغی با توجه به سیاست های کلی ابلاغی انتخابات توسط مقام معظم رهبری اظهارداشت: قانون مشخص کرده شورای نگهبان موظف هست در تعریف رجل سیاسی اقدام بکند و این مهم در دولت قبل ابلاغ شد و در یک مقطع انجام نگرفت اما ما برابر تکلیف قانونی به این وظیفه عمل کردیم.

وی از جمله کارهای خوب این دوره در مرحله ثبت نام را که در ستاد انتخابات کشور به انجام رسید تبیین خوب و مناسب ابلاغیه و شرایط ثبت نام و همکاری رسانه ها و مردم عنوان کرد و اظهارداشت : در طول پنج روز مهلت ثبت نام در مجموع ۲۷۸ نفر مراجعه کننده داشتیم که ۸۰ نفر آنان واجد شرایط ثبت نام بودند.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: از این مرحله به بعد همه مستندات و مدارک کسانی که واجد شرایط ثبت نام بودند از سوی وزارت کشور تحویل شورای نگهبان می شود.

وی افزود: شورای نگهبان از فردا ( ۱۵ خرداد ماه ) به مدت هفت روز فرصت رسیدگی دارد و در تاریخ ۲۲ خرداد ماه اسامی واجدان شرایط حضور در رقابت انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور منتشر می شود.

شاهچراغی گفت از تاریخ ۲۲ خرداد ماه کسانی که تعیین صلاحیت شده اند به مدت ۱۵ روز اقدام به تبلیغات می کنند و در روز هفتم تیرماه تبلیغات ممنوع است و روز هشتم تیر ماه طبق جدول زمان بندی ابلاغ شده روز اخذ رای و برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است .

وی تصریح کرد : اگر برابر قانون انتخابات در مرحله نخست تمام نشد روز جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه همه شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم شده است، گفت: حدود ۶۰ هزار شعبه در ۹۰ هزار نقطه از سراسر کشور برای زمان اخذ رای پیش بینی شده که بنابر شرایط استان ها و تصمیم هیات های اجرایی ممکن هست این تعداد شعب تغییر کند.

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید براینکه بسترهای لازم برای برگزاری یک انتخابات خوب فراهم است ، اظهارداشت : مرحله ثبت نام و نتایج آن نشان از همکاری و همراهی مردم هست .

در روز پایانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۴۳ نفر واجد شرایط ثبت نام بودند که ثبت نام شدند.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها