دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
مدیرکل محیط زیست مازندران در جمع نمازگزاران ساری:

جذب ۹۳ درصد از اعتبارات محیط زیست مازندران از محل سفر نخست ریاست‌جمهوری

جذب ۹۳ درصد از اعتبارات محیط زیست مازندران از محل سفر نخست ریاست‌جمهوری
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در جمع نمازگزاران ساری با اشاره به خدمات دولت سیزدهم اظهار داشت، در حوزه محیط زیست استان، ۹۳ درصد اعتبارات مربوط به سفر اول ریاست جمهوری جذب شده است.
آزاده بابانژادآوای خزر: عطااله کاویان امروز به مناسبت هفته محیط زیست در جمع نمازگزاران مرکز مازندران با اشاره به هفته ملی محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خردادماه) اعلام کرد که همه روئسای محیط زیست شهرستان‌های استان با حضور در نماز جمعه این هفته به بیان دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست و چالش‌های زیست‌محیطی می‌پردازند.

او اظهار داشت که آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بار‌ها چالش‌های محیط زیستی به ویژه در خصوص میانکاله و تغییر کاربری‌هایی که در سراسر استان صورت‌گرفته است را از تریبون نماز جمعه مطرح و ما را در خدمتگزاری به مردم نسبت به رفع این چالش‌ها مصمم‌تر کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به حضور دو سال و دوماه خود در این سمت، گفت که در این مدت، یکی از مسائلی که بار‌ها از سوی خطیب نماز جمعه ساری عنوان شده، آتش‌سوزی‌های سریالی و مدام در تالاب بین‌المللی میانکاله بوده است، این منطقه حتی از داشتن یک پایگاه اتفای حریق اختصاصی محروم بودم و امکانات حداقلی برای مهار آتش‌سوزی را نداشت.

کاویان ادامه داد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور یشهید در دو رنخست سفر به مازندران که ۹۳ درصد آن جذب شده است، یک دستگاه لودر و چهار دستگاه تراکتور، پمپ و مخازن آب اختصاص یافت که در طول ۶۰ کیلومتر نوار ساحلی بین پاسگاه‌های محیط‌بانی توزیع کردیم.

او یادآور شد که بنا بر آمار رسمی ۸۵ درصد کاهش حریق و سطح حریق را در میانکاله طی یکسال گذشته داشتیم و آتش‌سوزی‌ها در کوتاهترین زمان ممکن خاموش می‌شود در حالی‌که در گذشته لودر نیاز جدی میانکاله بود که حین سوانح از بهشهر و زاغمرز حرکت می‌کرد تا به میانکاله برسد، اما اکنون لودر در پاسگاه محیط‌بانی آماده است.
 
جذب ۹۳ درصد از اعتبارات محیط زیست مازندران در سفر نخست ریاست‌جمهوری
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران راه‌اندازی دو کلینیک تخصصی تیمار حیات وحش در پناهگاه حیات وحش چالوس و سمسکنده، اجرای چهار عملیات لایروبی در حوزه تالاب‌های استان، و راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفی آب‌های سطحی در میانکاله را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که طی دو سال گذشته در مازندران انجام شده است.

جمع‌آوری بازار فروش پرندگان شکاری نیز یکی از عملکرد‌های مثبت محیط زیست مازندران بود که به گفته کاویان با همراهی شورا‌های تامین استان و شهرستان در فریدونکنار اجرا شد.

افزایش ۱۱۰ درصدی در ممیزی مراتع، لایروبی ۷۶ کیلومتر انهار ورودی به میانکاله، انجام ۶۵۰۰ هکتار آبگیری جدید در ضلع غربی میانکاله با آب شیرین، و استقرار سه ایستگاه پایش کیفیت هوا در آمل، چالوس و نکا از اعتبارات سفر ریاست جمهوری بوده است که مدیرکل محیط زیست مازندران به آن‌ها اشاره کرد.

او با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت محیط زیست در نماز جمعه این هفته مرکز مازندران، اعلام کرد که میز خدمت همه روزه در اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران همانند سایر دستگاه‌ها دایر است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها