دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
استاندار مازندران:

اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی ورزشگاه کشتی جویبار به‌زودی ابلاغ می‌شود

اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی ورزشگاه کشتی جویبار به‌زودی ابلاغ می‌شود
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت که اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی ورزشگاه اختصاصی کشتی شهر جویبار به‌زودی ابلاغ می‌شود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: امروز یکشنبه ۲۰ خردادماه روز پُرکاری برای استاندار مازندران و هیأت همراه به‌ویژه تیم اقتصادی ایشان بود.

او صبح امروز از شهرک صنعتی بشل سوادکوه و سپس گروه تولیدی فولاد بهمن بازدید داشت؛ برنامه‌های بعد از ظهر امروز را هم در جویبار با حضور در گلزار شهدا و بیت امام جمعه آغاز کرد.

۲۰ دقیقه مانده به ساعت ۱۵ برنامه‌های بازدید استاندار از طرح‌های عمرانی و اقتصادی جویبار آغاز شد. ابتدا ورزشگاه اختصاصی کشتی ۵ هزار نفره در این شهرستان که یکی از مطالبات مردمان پایتخت کشتی ایران است، مقصد سفر بود.

علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، سرهنگ مهدی اقبالپور رئیس بسیج سازندگی و کمال رستمعلی فرماندار جویبار توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.

رستمعلی گفته است که اینجا قرار است یک مجموعه بین‌المللی کشتی با پیوست‌های گردشگری باشد، چون اهمیت زیادی برای مسئولان و مردم جویبار دارد.

پیشرفت طرح در دولت سیزدهم چندین برابر سال‌های قبل از آن بود و اکنون نیاز به منابع مالی داریم، این را علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت.

بخشی از منابع مالی برای خرید مصالح است؛ در این زمینه سرهنگ مهدی اقبالپور رئیس بسیج سازندگی به این سبب که سازمان متبوعش پیمانکار طرح است، گفته است که نیاز به مشارکت معادن استان داریم تا بخشی از مصالح تامین شود.

یادمان هست که کلنگ این ورزشگاه در سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر وقت زده شد، قرار بر این بود که با ۳۰ میلیارد تومان و دو ساله به اتمام برسد، بعد از دو سال تنها ۱۵ درصد پیشرفت کرد آنهم با کلی بدهی.

حالا در دولت سیزدهم قرار داریم، تنها در سفر نخست شهید رئیسی به مازندران ۷۱ میلیارد تومان به ادامه ساخت ورزشگاه اختصاص یافت و پیشرفت چشمگیری داشت، اما وقتی پول تمام شد، طرح هم متوقف شد.

 پیشرفت کلی آن نزدیک ۷۰ درصد است. به گفته یوسف نوری استاندار مازندران در سفر دوم شهید رئیسی به استان، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافته که ابلاغ می‌شود.

یوسف نوری در پاسخ به اینکه گفته شده بود این ورزشگاه دو ساله به اتمام می‌رسد، اما سالهاست که بر زمین مانده، تصریح کرد: در طرحی مانند زباله‌سوز ساری هم گفته شده بود که ظرف ۶ ماه به اتمام می‌رسد، اما یک طرح در این اندازه ۶ ماه طول می‌کشد که زیر بار برود. زمانبندی‌ها باید براساس منطق مربوط به پیمان‌ها باشد.

او اظهار داشت که یک راه تامین منابع مالی از طریق مولدسازی استانی مانند فروش ملک و سایر منابع است، همچنین ادامه کار باید مرحله‌بندی و زمانبندی شود.

استاندار مازندران در پایان البته گریزی هم به سرانه فضا‌های ورزشی زده و گفته که در دولت سیزدهم این سرانه افزایش پیدا کرده است.
 
هرگونه بهره‌برداری از این خبر با ذکر منبع مجاز است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها