دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
گزارش/

کارگردان مازندرانی با ۲ انیمیشن در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حضور می‌یابد

کارگردان مازندرانی با ۲ انیمیشن در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حضور می‌یابد
اعضای هیئت انتخاب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران پس از بررسی ۵۲۴ فیلم فرستاده شده به دبیرخانه این رویداد ۱۳۹ اثر را برای حضور در بخش مسابقه ایران انتخاب کردند که ۲ اثر از کارگردان مازندرانی هم در بین این آثار وجود دارد.

آوای خزر- اشکان جهان‌آرای: فیلم‌های کوتاه پویانمایی «نوف» و «متورم» که به کارگردانی زهرا خورشیدی پاجی هنرمند مازندرانی تولید شده‌اند با نظر اعضای هیئت انتخاب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در جمع آثار راه یافته به بخش نهایی این جشنواره قرار گرفتند.

اثر پویانمایی (انیمیشن) «SWOLLEN / متورم» که با کارگردانی زهرا خورشیدی تولید شده و تا کنون در چند جشنواره معتبر خارجی نیز مورد توجه قرار گرفت، چندی پیش نیز در چهل‌وهفتمین دوره جشنواره" cinanima "پرتغال که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های پویانمایی جهان و ورودی جشنواره اسکار محسوب می‌شود اکران شد.

این پویانمایی مفهومی با موضوع تنهایی انسان خردمند در دنیای مدرن است که اخیرا در بخش مسابقه پویانمایی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز اکران شد و یکی از سه نامزد کسب عنوان بهترین انیمیشن این رویداد شده بود.

متورم

انیشمین «متورم» پیش از حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به بخش مسابقه ۲۰ جشنواره بین‌المللی در کشور‌های مختلف راه یافت که در سه جشنواره حائز رتبه شد و در ۲ رویداد نیز بین نامزد‌ها قرار گرفت.

این اثر ۶ دقیقه‌ای و بدون کلام است و به نویسندگی حمیدرضا مزرعه خطیری، کارگردانی زهرا خورشیدی و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی رنگرز، حمیدرضا مزرعه خطیری و زهرا خورشیدی با تکنیک دوبعدی دیجیتالی تهیه شد.

 

با نظر اعضای هیئت انتخاب مشتکل از ناهید صمدی‌امین، مسعود زین‌العابدین، امیرحسین صالحی، بهنود نکویی و حمیدرضا حافظی ۳۹ فیلم کوتاه، ۱۵ اثر در بخش کودک و نوجوان، ۱۲ سریال، ۱۰ اثر تجربی، ۲۸ پویانمایی تبلیغاتی، ۹ اثر دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ۲۳ اثر دانشجویی و ۳ فیلم بلند در این دوره به بخش مسابقه ایران راه یافتند.

داستان «متورم» درباره انسانی اهل مطالعه است که با خواندن هر کتاب جمجمه‌اش بزرگ‌تر می‌شود و به همین دلیل به مرور مردم از او فاصله می‌گیرند و در نهایت نیز با همین علت زندانی می‌شود. بزرگ‌تر شدن جمجمه و سر شخصیت داستان در زندان هم با خواندن کتاب‌های دیگر ادامه می‌یابد تا این‌که منجر به شکسته شدن دیوار‌های زندان و فرار او می‌شود.

خورشید امید قائمی (طراح کاراکتر)، کوشا یوسفی (طرح و اجرای پس‌زمینه)، زهرا خورشیدی، مهدی برق‌زدگان و زینب کریمی (انیماتور)، رنگ‌آمیزی (شیوا ابوطالب‌پور)، هانی نظریان (موسیقی)، مهدی یکتا (افکت و صداگذاری)، رضا آخوندزاده (کامپوزیت و تدوین)، سارا غلامی و نگار بخشنده (نقاشی و طراحی پوستر) و سمیرا خورشیدی (طراحی لوگو) عوامل تولید این انیمیشن هستند. حمیدرضا محمودیه نیز پخش بین‌الملل «متورم» را به عهده دارد.

نوف

اثر پویانمایی «نوف» که با کارگردانی زهرا خورشیدی، نویسندگی محسن غلامی و تهیه‌کنندگی مشترک زهرا خورشیدی و مهدی رنگرز تولید شده نیز در بخش فیلم کوتاه سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران پذیرفته شده است.

این اثر ۶ دقیقه‌ای موضوعی محیط زیستی و نگاهی جهان‌شمول به این حوزه دارد که پیش از این در یک جشنواره خارجی نیز اکران شده بود و نخستین حضورش در جشنواره‌های داخلی با اکران در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران رقم می‌خورد.

مهسا یزدانی، ربابه هاشمی‌نسب، زینب کریمی، کوشا یوسفی (انیماتور)، رضا آخوندزاده (کامپوزیت و تدوین)، هانی نظریان (موسیقی)، مهدی یکتا (صداگذاری)، مهسا یزدانی (استوری ریل)، شیوا ابوطالب‌پور، لیلا یادگاری، راضیه نجفی‌پور و زینب کریمی (رنگ‌آمیزی)، مهدی شیخ اسدالله (طراح زمینه) و سمیرا خورشیدی و سولماز گلدوست (طراح پوستر و لوگو) عوامل تولید این اثر پویانمایی هستند و پخش بین‌الملل اثر را نیز حمیدرضا محمودیه و حمیدرضا مزرعه خطیری بر عهده دارند.

انتهای پیام

خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما