دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
اظهارات نمایندگان مازندران در نشست شورای اداری
التهاب در فوتبال نساجی/افزایش قاچاق با طرح تنفس جنگل/ مازندران؛ پُرآب ولی تشنه
نشست شورای اداری تیرماه مازندران با حضور تنی چند از نمایندگان مازندران همراه بود، آنها از التهاب در فوتبال نساجی، افزایش قاچاق و تخریب به دلیل طرح تنفس جنگل، و همچنین از مازندران پُرآب ولی تشنه به همراه مشکلات کشاورزی، پسماند، راه و شهرسازی و سیلاب‌های بی‌امان گفتند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، چهارمین نشست اعضای شورای اداری مازندران به ریاست احمد حسین‌زادگان استانداری این استان، با حضور سه نماینده مازندران برگزار شد.

عبدالله رضیان نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، سیمرغ و قائمشهر با اشاره به زیرساخت‌های استان در موضوع سیل اظهار کرد: دیروز نخستین واحد احداثی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق سیل‌زده افتتاح شد. تسهیلات نیز آغاز شده است اما باید سهمی برای استان در نظر گرفته شود که دیگر چنین مشکلاتی نداشته باشیم. مردم به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور سوادکوه گلایه‌مندی دارند.

* التهاب در نساجی مازندران

وی درباره تیم نساجی مازندران که یک برند ورزشی برای استان است، گفت: برای این تیم التهاباتی ایجاد شده است. بحث مالکیت و مدیریت آن مشکلاتی دارد و یقینا آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و اگر بخواهد شرایط خوبی نداشته باشد دامنگیر استان خواهد شد.

التهاب در فوتبال نساجی/افزایش قاچاق با طرح تنفس جنگل/ مازندران؛ پُرآب ولی تشنه

(استاندار مازندران رسیدگی به وضعیت تیم خصوصی نساجی مازندران را به حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سپرد).

رضیان با اشاره به هفته صنعت از پیگیری برای رفع مشکلات تولید در استان گفت و اینکه ورود دستگاه قضایی می‌تواند مفید و کمک‌کار باشد.

 "امسال هم سال رونق تولید است و هم شرایط اقتصادی طوری است که باید توجه به بخش تولید داشته باشیم".

* افزایش قاچاق و تخریب با طرح تنفس جنگل

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود سه نکته داشت: یکی اینکه دولت در فروردین 98 بخشنامه‌ای را در هیات وزیران تصویب و ابلاغ کرده است که می‌تواند به کاهش دغدغه‌ها و مراجعات و ترافیک و هزینه‌های دولت بینجامد که مسیر آن از دولت الکترونیک است. اما به خوبی از آن استفاده نشده است.

"دفاتر پیشخوان دولت در سراسر مازندران راه‌اندازی و زیرساختهای آن فراهم شده است اما در یکسال گذشته کارکرد خوبی نداشته است".

التهاب در فوتبال نساجی/افزایش قاچاق با طرح تنفس جنگل/ مازندران؛ پُرآب ولی تشنه

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از طرح تنفس جنگل‌ها بیان کرد: برابر این طرح برداشت درختان ریشه‌کن شده، آفت‌زده و غیرقابل احیا باید در اختیار مردم قرار بگیرد اما قاچاق و تخریب زیاد شده است. با طرح تنفس جنگلها برخی از کارخانجات دچار مشکل شدند.

 یوسف‌نژاد ادامه داد: تنها یک نفر، یکهزار و اندی هکتار را در اختیار دارد و بطور طبیعی نمی تواند کارکرد خوبی داشته باشد.

 وی با اعلام اینکه 10 تا 15 هزار پرونده تخلفات تصرفی به عرصه طبیعی و جنگلی شمال را داریم که دعوا بین دادگستری و منابع طبیعی است، پیشنهاد داد: بهتر است که در جهت اجرای سیاست‌های منابع طبیعی یک کارگروه تشکیل شود و به این افراد گفته شود که اگر زراعت چوب انجام بدهید از تخلفات آنها صرفنظر یا تخفیف در پرونده داده می‌شود، اگر مشوق بگذارید، تعدادی پرونده خارج می‌شود.

یوسف‌نژاد با اشاره به فصل برداشت شالی و تولید برنج در استان برنج‌خیز مازندران گفت: اکنون واردات برنج به داخل کشور بیش از نیاز است و باید از توزیع برنج‌های خارجی حداقل در فصل برداشت جلوگیری شود که مشکلاتی به‌وجود نیاید.(ورود برنج که انجام شده است).

* مازندران پُرآب ولی تشنه است

سردار ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه در مازندران چند موضوع حائز اهمیت است، اظهار کرد: یکی از آنها بحث آب است؛ مازندران پرآب‌ترین استان کشور ولی تشنه است. امروز عموما شهرهای ساحلی استان مشکل آب شرب دارند.

التهاب در فوتبال نساجی/افزایش قاچاق با طرح تنفس جنگل/ مازندران؛ پُرآب ولی تشنه

وی افزود: آب کشاورزی، پسماند و راههای دسترسی نیز از مشکلات است. نشستی را با وزیر صنعت معدن تجارت داشتیم و قولی را نیز وزیر راه و شهرسازی دادند که مدیران کل باید پیگیری کنند.

نانواکناری بیان کرد: درباره منطقه آزاد نیز کار را به جای مناسبی رساندیم. پیگیری‌هایی صورت گرفت و صورت می‌گیرد. منطقه آزاد مطالبه به حق استان در غرب، میانه و شرق استان است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار