دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
دانش‌آموزان کاوشگر در کنار معلمان پژوهنده رشد می‌کنند
مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه درسی ملی، دانش‌آموز را کاوشگر معرفی می‌کند، دانش‌آموزان کاوشگر و محقق در کنار معلمان پژوهنده رشد می‌کنند و این تعامل دوسویه است.

به گزارش آوای خزر از بابل، مرتضی شکوهی روز چهارشنبه در گردهمایی علمی تخصصی پروژه‌های علمی و فناوری دانش‌آموزی که در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های مجدانه عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و معاونان و همکاران ایشان، سلام دکتر حسینی سرپرست وزارت متبوع و خانم حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی را ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران طرح‌ها و پروژه‌های علمی و فناوری خوبی را به جشنواره‌های سالانه ارسال و رتبه‌های خوبی را دریافت کرده است، افزود: تمام تلاش ما این است که پژوهش‌محوری نهادینه شود و کمک کنیم که فرهنگ مسئله‌محوری و پرسشگری و جستجوگری در آموزش ابتدایی حاکم شود.

 مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها برنامه ما در برنامه ششم اجرای سند تحول بنیادین است و اگر چه نظرات و دیدگاه‌های زیادی بر آن وجود دارد اما همه ما موظفیم در اجرای آن تلاش کنیم و نقدهای ارزشمند نیز برای اصلاح و بهبود آن موثر است.

دانش‌آموزان کاوشگر در کنار معلمان پژوهنده رشد می‌کنند

شکوهی ادامه داد: امروز تلاش ما دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در هر جایگاهی که هستیم باید این باشد که سند تحول بنیادین به بهترین شکل در اندیشه، برنامه، اجرا، مدیریت و ارزیابی و بازخوردهای ما ساری و جاری باشد.

وی با بیان اینکه در کنار تربیت اعتقادی، اخلاقی و ارزشی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و زیباشناختی؛ علم و فناوری دارای اهمیت است و دولت در سطح کلان سیاستگذاری خوبی را اتخاذ کرده است، اظهار داشت: ما باید راهکارهای عملیاتی‌شدن برنامه‌های علم و فناوری را پیدا کنیم. در این راه، ارتباط سازمان‌یافته با مراکز علمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت دانش‌آموزان تنها در محیط ایزوله اتفاق نمی‌افتد بلکه در تعامل با دانشگاه‌ها، پژوهشسراها، و پارک‌های علم و فناوری و اتفاق می‌افتد.

شکوهی با اعلام اینکه برنامه درسی ملی، دانش‌آموز را کاوشگر معرفی می‌کند، افزود: دانش‌آموزان کاوشگر و محقق در کنار معلمان پژوهنده رشد می‌کنند و این تعامل دوسویه است.

 وی با بیان اینکه آموزش، یادگیری، تعامل و اشتراک، تشویق و تقدیر از اجرای "آموزش یادگیری پژوهش‌محور" است، درباره آموزش پژوهش‌محور بیان کرد: آغاز مسئله و سوالات چالش‌برانگیز، استفاده از الگوهای فعال، تسهیل جریان یادگیری، تقویت مهارت‌های اجتماعی، آموزش براساس پروژه و ایجاد فضای عاطفی- روانی مناسب در پژوهش‌ها باید مورد توجه باشد.

شکوهی با بیان اینکه یادگیری فرآیندی است که در گروه بیشتر نمود پیدا می‌کند، افزود: در پروژه‌های علمی تاکید داریم که فعالیت‌ها بصورت گروهی باشد و دانش‌آموزان فرآیند یادگیری را مدیریت کنند.

مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در علم و فناوریِ آموزش ابتدایی بیش از آنکه نتیجه و محصول و تولید هدف باشد؛ "فرآیند" هدف است، حس خوب نسبت به جستجوگری، پرسشگری و ایجاد انگیزه بالا نسب به مسائل، هدف است. ضمن اینکه در دوره ابتدایی برای ما رفاقت مهم است نه رقابت.

وی بیان کرد: همچنان روی ایجاد انگیزه برای معلم و دانش‎آموز، پیوند علم و زندگی، تحقق ماموریت‌های آموزش و پرورش، توجه به جنبه عملیاتی بیش از دانسته‌ها تاکید داریم.

شکوهی در پایان اظهار داشت: معاونت آموزش ابتدایی فعالیت‌های دانش‌آموز پژوهنده، معلم پژوهنده، مدیر پژوهنده و تکالیف مهارت‌محوری را دنبال می‌کند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار