دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران اعلام کرد
کسری بودجه 500 میلیارد تومانی بیمه تامین اجتماعی در سال 98
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران اعلام کرد: این سازمان در سالجاری با کسری 500 میلیارد تومانی تنها در بخش بیمه‌ای مواجه است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، سید علی اصغر محمودی صبح امروز در پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مازندران با اشاره به تصویب قانون تامین اجتماعی در سال 54 اظهار کرد: تامین اجتماعی بعنوان نهاد عمومی یک سازمان درآمد - هزینه است و اکنون تعداد بازنشستگان آن بیشتر از بیمه‌شدگان است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر یک میلیون و 960 هزار نفر معادل 58 درصد مردم مازندران زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند، تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران را نیز 137 هزار نفر اعلام کرد که با احتساب خانواده‌هاشان به حدود 300 هزار نفر می‌رسد.

"600 میلیارد تومان در مازندران طلب داریم و هر وقت می‌خواهیم  پیگیری و مطالبات را دریافت کنیم، سیل تماس‌ها به سمت ما جاری می‌شود که این‌کار را نکنید".

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران بیان کرد: در سالجاری 3 هزار و 300 میلیارد تومان به منابع تامین اجتماعی اختصاص داده شد و این در حالی‌ست که 3 هزار و 800 میلیارد تومان به مصارف اختصاص دارد؛ یعنی در انتهای سال با 500 میلیارد تومان کسری بودجه تنها در بخش بیمه‌ای سازمان مواجه هستیم.

"در سالجاری 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی منابع و مصارف داریم".

محمودی میزان بیمه‌شدگان زیرپوشش تامین اجتماعی در شهرستان نکا را 74 درصد اعلام کرد که از معدل استانی بیشتر است.

وی همچنین با بیان اینکه در 2 دهه گذشته با کاهش منابع مالی و عدم تعادل بین منابع و مصارف در تامین اجتماعی مواجه بوده‌ایم، تعداد نفرات بیمه‌شده را 4.6 در برابر یک مستمری‌بگیر اعلام و اظهار کرد: در یکی دو دهه گذشته به ازای هر 25 نفری که واریز بیمه داشتند یک نفر پرداختی بازنشسته داشتیم اکنون 5 بیمه‌شده در برابر یک بازنشسته داریم که یک تهدید و زنگ خطر برای سازمان تامین اجتماعی .

"این میزان در شهرستان نکا 4.3 است یعنی کمتر از 5 نفر".

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه در خرداد 98 با 20 درصد کاهش منابع مواجه بودیم، افزود: نیاز به عنایت ویژه کارفرمایان داریم که نسبت به بیمه کارکنان خود توجه داشته باشند.

وی در پایان گفت: دولت برای حمایت و همکاری با کارفرمایان، بخشودگی جرائم بیمه‌ای را در نظر گرفته است که از 13 خرداد تا 13 شهریورماه به مدت سه ماه فرصت داده شده است که نسبت به بیمه کارکنان خود اقدام کنند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها