دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

دلزدگی زناشویی چیست ؟

دلزدگی زناشویی به علت مجموعه ای از توقعات غیرواقع گرایانه وسردی بین زوجین روزمرگی و بی هیجان وبی تنوع شدن زندگب و فراز و نشیب های زندگی بروز می کند.
دلزدگی از عشق، یک روند تدریجی است. در واقع، صمیمیت و عشق به تدریج رنگ می بازند و به عادی شدن زندگی و یکنواخت شدن همراه آن، احساس خستگی عمومی عارض می شود. در شدیدترین نوع آن، دلزدگی برابر است با فروپاشی رابطه. ویا منجر شدن به خیانت وجدایی وطلاق منجر میشود
علایم دلزدگی زناشویی؛
دلزدگی زناشویی دارای نشانه های زیر است:
 نشانه های جسمی؛
نوعی احساس دلزدگی و کسالت ، سردردهای مزمن، بی اشتهایی یا پرخوری،… بی انرژی بودن خواب زیاد اکثر اوقات بی هدف شب را روز کردند..
 نشانه های عاطفی؛
دلزده ها قبل از هر چیز احساس آزردگی می کنند. آنها حس می کنند در زندگی مشترک اذیت می شوند. تمایلی به حل مشکل نشان نمی دهند و امیدی هم ندارند مشکلاتشان حل شود. حس می کنند کسی را ندارند که از آنها حمایت عاطفی کند. دایما گزارش می کنند دیگر به طرف مقابل حسی ندارند وحتی علاقه هم ندارند ومانند یک همخانه درکنار هم هستند
نشانه های روانی؛
دلزده ها خودشان را باور ندارند، حس می کنند شکست خورده اند و خودشان را دوست ندارند. آنها دیگر نه همسرشان را قبول دارند و نه می توانند او را دوست داشته باشند. وامیدی به آینده ندارند دایما احساس تنهایی می کنند.
وگزارش می کنند هیچ نوع وجه تشابه ای مابین آنها نیست.
چرا دلزدگی زناشویی پیش می آید ؟
توقعات غیرمنطقی و غیرواقع بینانه؛
گاهی توقعات ما آنقدر بالا و غیر واقع بینانه است که ازدواج با هر فرد دیگری هم نمی تواند آن توقع ها را برآورده کند. مثلا زنی که توقع دارد شوهرش که از صفر زندگی را با او شروع کرده باید یکساله هم خانه و هم ماشین بخرد، معلوم است با دیدن واقعیت دلزده می شود.
 گذشتن از فاز هیجانی اول ازدواج؛
وقتی زن و شوهر از فاز هیجانی و عاطفی اول پس از ازدواج بیرون می آیند، هر حادثه کوچکی را بهانه می کنند تا به همسرشان یک برچسب منفی بزنند. در این مواقع سکوت مردها نشانه بی احساسی شان تلقی می شود و یک بار محبت نکردن زن ها، نشانه ی نامهربانی شان! یا حتی اوقات به این علت که ابراز علاقه ها کم میشود گزارش زوجین که می گوید او مرا دیگه دوست ندارد.
نگفتن احساسات به یکدیگر؛
اگر همسران، نیازهای خود را مطرح نکنند یا در رابطه با همدیگر پی به نیازهای یکدیگر نبرند و به راه حل مثبتی برای برآورده کردن نیازهایشان نرسند، خطر دلزدگی دوچندان می شود. گاهی اوقات برداشت ها از طرفین به گونه دیگری است و باعث دلزدگی میشود یا انتظار زوجین ازاینکه باید بداند من چی می خوام انتظار غیر واقع ببینانه از ذهن خوانی
درمان دلزدگی زناشویی چیست ؟
توقع هایتان را منطقی و منصفانه کنید؛
روانشناسان می گویند توقع های غیرمنطقی، بیشترین ارتباط را با دلزدگی زناشویی دارد. اینکه ما باور داشته باشیم توافق نداشتن، باعث تخریب رابطه است اولین باور غیر منطقی است.
باید یاد بگیریم اختلاف نظر طبیعی است و نباید آن را منفی تفسیر کنیم. هم اکنون روانشناسان براین باورند درک تفاوت‌ها ست که باعث تداوم زندگی می شود نه تفاهم ها اینکه باور داشته باشیم رفتارهای همسرمان تغییر نمی کند هم غیرمنطقی و غیرمنصفانه است.
البته اینکه فکر کنید می توانید از همسر امروزتان، انسان دیگری خلق کنید هم کاملاً اشتباه است. هیچ زمان نمی توان شخصیت انسانها رو تغییر داد بلکه به مرور زمان می توان در رفتار فرد در موقعیت های متفاوت تاثیر گذاشت اینکه توقع داشته باشیم همسرمان ذهن ما را بخواند هم غیرمنطقی است. باید خودمان نیازهایمان را به زبان بیاوریم و توقع نداشته باشیم همسرمان ذهنمان را بخواند.
خودتان، رابطه را تازه نگه دارید؛
در روزهای اول پس از ازدواج، همه چیز تازه و هیجان برانگیز است اما وقتی که همه چیز تکراری شد، زن و شوهر کم کم از هم دلزده می شوند.
در این مواقع گذاشتن انرژی برای رابطه می تواند آن را همچنان هیجان برانگیز نگه دارد. سعی کنید همسرتان را غافلگیر کنید، هر چند وقت برنامه دو نفره هیجان برانگیزی برای هم بگذارید.
به هم ابراز احساسات کنید. اگر مشکلی هم پیش آمد با هم مطرحش کنید یا با مشورت گرفتن از یک مشاور خانواده آن را حل کند


نسیم عرب خزائلی روانشناس بالینی و درمانگر

ب

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
بسیار عالی بود لطفا مطالب روانشناسی بیشتر بگذارید
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار