دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
حامد عنقا گفت:رقم نگارش فیلمنامه در سال ۹۸ در حال تعدیل است ولی باز هم با این نرخنامه تفاوت دارد و شاید اکنون روی ۱۰ میلیون رسیده است.  

به گزارش آوای خزر، چندی پیش کانون فیلمنامه‌نویسان با انتشار نرخنامه‌ای، کف دستمزد نویسندگی هر قسمت از یک سریال برای تلویزیون را ۱۵ میلیون و در شبکه نمایش خانگی ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد. این نرخنامه که در زمان انتشار هم واکنش‌هایی را به همراه داشت، به نظر می‌رسد هنوز با شرایط واقعی حاکم بر فعالیت فیلمنامه‌نویسان به خصوص در تلویزیون فاصله دارد و اجرایی نشده است.

حامد عنقا نویسنده و تهیه‌کننده مجموعه‌های تلویزیونی درباره این نرخنامه گفت: آنچه که در نگاه تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی نسبت به دستمزد نویسندگان وجود دارد با این نرخ‌نامه منطبق نیست.

وی ادامه داد: شبکه نمایش خانگی مبتنی بر عرضه و تقاضاست و به همین دلیل کمی نرخ‌ها بالاتر است همانطور که در تلویزیون عده‌ای از فیلمنامه‌نویسان مستثنا هستند. تلویزیون تا سال گذشته سقف برآوردی را در سطح دستمزدها برای فیلمنامه‌نویس در نظر می‌گرفت که به شکل عادی هر قسمت هشت میلیون تومان بود و این هشت میلیون سقف دستمزدها بود و این میزان به شکل خالص در اختیار فیلمنامه‌نویس قرار نمی‌گرفت و اگر کار به مشاور یا ناظر کیفی نیاز داشت، از این مبلغ کسر می‌شد.

  • فراز و فرود نرخ فیلمنامه‌نویسی در تلویزیون

تهیه‌کننده «بر سر دوراهی» تصریح کرد: نویسنده‌ای که از نظر تلویزیون اهمیت داشته باشد با همین هشت میلیون تومان برایش برآورد انجام می‌شد اما برخی از فیلمنامه‌نویسان (که البته فقط درباره سه یا چهار نفر حرف می‌زنم) که خودم جزو آن‌ها نیستم به جهت اهمیتی که برای شبکه یا تهیه‌کننده دارند، کاری به برآورد تلویزیون ندارند و رقمی را با تهیه‌کننده فیکس می‌کنند. به طور مثال ما پروژه‌ای داریم که پنج سال پیش دستمزد نویسنده برای هر قسمت آن ۲۲ میلیون تومان بوده است.

این نویسنده و تهیه‌کننده درباره اینکه تصویب یک سریال در شبکه یا سیمافیلم موجب این تفاوت خواهد شد یا خیر؟ بیان کرد: همه در یک شورا در سیمافیلم برآورد می‌شود و وحدت رویه وجود دارد و تهیه‌کننده‌ای که برای فیلمنامه‌نویسی دستمزد بیشتری قائل می‌شود، این مابه‌التفاوت با نرخ سیمافیلم را از کد دستمزد تهیه‌کنندگی خود یا از جای دیگر تامین می‌کند. البته در این میان پروژه‌هایی که اصطلاحاً می‌گوییم الف ویژه و الف فاخر طبیعتا از این نرخ دستمزدها فراتر هستند.

وی در بخش دیگر به نرخ دستمزد فیلمنامه‌نویس‌ها در شبکه نمایش خانگی اشاره و اضافه کرد: در شبکه نمایش خانگی شرایط فرق می‌کند. تهیه‌کننده‌ای روی یک قصه سرمایه‌گذاری می‌کند و قیمتی که در دستمزدهای نویسندگی در شبکه نمایش خانگی وجود دارد، تقریبا هیچ ربطی به تلویزیون ندارد و طبیعتا سطح دستمزدها خیلی بالاتر است حتی از نرخی که کانون فیلمنامه‌نویسان نیز تعیین کرده، بالاتر است.  

  • نویسنده «هیولا» باید بیشتر از نرخ فیلمنامه‌نویسی بگیرد

نویسنده «پدر» با اشاره به سریال‌هایی مثل «هیولا» عنوان کرد: قطعا افرادی مثل پیمان قاسم‌خانی و امیر برادران برای سریالی مثل «هیولا» بیشتر از قسمتی ۳۰ میلیون گرفته‌اند که البته باید هم بیشتر بگیرند، چون چند ده میلیارد تومان براساس ایده آنها سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به نرخ‌هایی که توسط انجمن‌های صنفی تعیین می‌شود، اظهار کرد: کانون صدابرداران یا دیگر انجمن‌ها هم از این نرخ‌ها برای اعضای‌شان اعلام می‌کنند ولی لزوما اینگونه نیست که ضمانت اجرایی داشته باشد و بیشتر یک نظر مشورتی به اعضای صنف خودشان است.

تهیه‌کننده سریال «آقازاده» اضافه کرد: فیلمنامه‌نویسی که چند سال است کار نکرده، به قیمت‌هایی کمتر از این نرخ‌ها هم راضی می‌شود و قرارداد را امضا می‌کند، اگر امضا نکند کانون فیلمنامه‌نویسان ما مثل انجمن‌های آمریکایی عمل  می‌کند؟ کسی مشکلات معیشتی او را حل می‌کند؟

  • نرخ فیلمنامه‌نویسی در تلویزیون قسمتی ۱۰ میلیون است

وی درباره نرخنامه نویسندگی در تلویزیون نیز اظهار کرد: رقم نگارش فیلمنامه در سال ۹۸ در حال تعدیل است ولی باز هم با این نرخنامه تفاوت دارد و شاید اکنون روی ۱۰ میلیون رسیده است.  

عنقا با اشاره به اینکه هنوز این دستمزدها نسبت به بازیگران چندین برابر پایین‌تر است، گفت: متاسفانه دستمزدی که یک بازیگر درجه سه، در یک سریال شبکه نمایش خانگی طلب می‌کند حتما ۱۰ برابر یک نویسنده است. به ویژه برای نویسنده‌ای که هیچ شغل دیگری ندارد و باید خرج زندگی و همسر و بچه را بدهد. به هر حال موفقیت یک اثر به واسطه کار او و فیلمنامه است که ضامن بقا و اعتلای کار می‌شود و نرخ دستمزد برای فیلمنامه‌نویس هرچقدر هم باشد باز هم کم است./مهر

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها