دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
دبير شوراي اطلاع‌رساني مازندران در نکا:
دبير شوراي اطلاع رساني مازندران با اشاره به تمایل کشور چین برای سرمایه‎گذاری در این استان، گفت: فاينانس 480 ميليون يورويي سد هراز مورد توافق هيئت چيني قرار گرفت، همچنین با توافق صورت‌گرفته قرار شد زمينه لازم براي استقرار شهرك صنعتي چين در شرق مازندران فراهم شود.


به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا احمد مظفري در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان که به همت ادارات و نهادهای نکا برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاراني كه در عرصه قلم و رسانه وارد مي‌شوند بايد به ارزش‎هاي اسلامي، اخلاقي و حرفه‎اي پاي‌بند باشند.
وي تأکید كرد: توجه به منافع ملي و مردم و توجه به نيازها و آرمانهاي جامعه و حركت در مسير خير و صلاح جامعه بايد مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگيرد.
دبير شوراي اطلاع‌رساني مازندران ادامه داد: خبرنگاران بايد مسائل را همه‌جانبه و با توجه به نقاط ضعف و قوت بررسي و گزارش‌هاي تحليلي و راهگشا ارائه کنند.
وي بر دشمن‌شناسي و بصيرت خبرنگاران تأكيد كرد و افزود: خبرنگار هم بايد بر اصول تاكيد كند و هم به دنبال اصلاح جامعه باشد.
مظفري تصريح کرد: بي‌طرفي، حق‌گويي، حق‌طلبي، ترجيح منافع ملي و مردمی بر منافع شخصي، شجاعت، تخصص و پرسش‌گري و جلب رضايت خداوند و جامعه بايد محور اصلي فعاليتهاي خبرنگاران قرار بگيرد.
مديركل روابط عمومي استانداري مازندران اظهار داشت: خبرنگار بايد اهل مطالعه و حرفه‌آموزي باشد و صحت و دقت خبر را فداي سرعت نكند.
مظفري در ادامه به بيان انتظارات از مسئولين براي توجه به جايگاه و منزلت خبرنگاران پرداخت و گفت: آنها باید تلاش كنند تا دغدغه معيشتي خبرنگاران برطرف شود تا به رسالت اصلي خود بپردازند.
وي گفت: تكريم و تجليل از خبرنگاران در تمام سال تداوم داشته باشد و مسئولين از مشورت خبرنگاران به‌عنوان مشاور بهره ببرند.
این مسئول اظهار داشت: مديران بايد ظرفيت نقدپذيري خود را افزايش دهند و اطلاعات لازم را در اختيار خبرنگاران بگذارند.
دبير ستاد بزرگداشت هفته دولت مازندران ادامه داد: براساس قانون انتشار و دسترسي به اطلاعات، هر شخص ايراني حق دسترسي به اطلاعات عمومي را دارد و مديران موظف هستند که اطلاعات مورد نياز را در اسرع وقت در اختيار آنها بگذارند.
وي بیان داشت: منتقد مخالف نيست و بايد براساس رويكرد دولت تدبير و اميد تعامل را جايگزين تقابل کرد و براي تقويت وحدت، همدلي و انسجام جامعه تلاش جهادي داشت.
مظفري از زحمات خبرنگاران پرتلاش شهرستان نكا تشكر کرد و گفت: خدا را شكر كه امسال شهيد شاخص عرصه رسانه از شهرستان نكا و شهيد گرانقدر شهيد لقماني انتخاب شد.
وي خواستار تقويت نهادهاي صنفي در حوزه خبر و رسانه شد و بیان کرد: نبايد هيچ محدوديتي براي اطلاع‌رساني ايجاد كرد، باید زمینه‎ای ایجاد شود تا خبرنگاران احساس امنيت داشته باشند و به وظايف خود به خوبي عمل كنند.
وي با اشاره به نزديك شدن هفته دولت گفت: كاهش نرخ تورم در نيم قرن اخير بي‌سابقه بوده است و نرخ تورم روستايي در تيرماه 95 به 3 / 8 درصد رسيد است.
سخنگوي شوراي اطلاع‌رساني مازندران سرمايه‌گذاري بيش از 1000 ميليارد توماني در بندر اميرآباد طی دو سال گذشته را سرمايه‌گذاري 600 ميليارد توماني در حوزه زيرساختهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات مازندران در دولت تدبير و اميد دو اقدام مهم دولت در مازندران اعلام كرد و  افزايش20 برابري حجم اقتصاد فناوري نانو، افزايش 47 درصدي واردات نفت آسيا از ايران، مثبت شدن تراز بازرگاني با وجود مشكلات و محدوديتها را نیز بخشي از دستاوردهاي دولت تدبير اميد برشمرد.
این مسئول گفت: در سال 94 صادرات غير نفتي ايران يك درصد بيشتر از واردات شده و اين افتخار بزرگي براي دولت تدبير و اميد است ضمن آنكه در دولت قبل 5 تا 6 ميليون تن گندم وارد مي‌شد كه در سال 94 در اين حوزه به خودكفايي رسيديم.
مظفري از نشست هيئت اقتصادي چين با استاندار مازندران خبر داد و گفت: در جلسه روز گذشته توافقنامه مهمي بين استاندار مازندران و هيئت اقتصادي چيني امضاء شد و فاينانس 480 ميليون يورويي سد هراز مورد توافق هيئت چيني قرار گرفت و به‌زودي قرار داد آن تنظيم خواهد شد.
وي ادامه داد: با توافق صورت گرفته قرار شد زمينه لازم براي استقرار شهرك صنعتي چين در شرق مازندران فراهم شود.
مظفري همچنين از افتتاح اولين مركز دياليز بخش خصوصي مازندران در شهرستان بهشهر خبر داد و گفت: براي هفته دولت با حضور تعدادي از شخصيتهاي ملي صدها طرح عمراني در مازندران افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: