دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
امام جمعه موقت بهشهر:
امام جمعه موقت بهشهر گفت: انتقادهای سازنده، موجب تقویت دولت می شود و به این فکر نکنید که با انتقادهای سازنده خود باعث تضعیف دولت می شوید.
به گزارش خبرنگار آوای خزر از شهرستان بهشهر؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی رکاوندی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بهشهر اظهار داشت: تقوای الهی پیشه کنید و مطیع امر مطلق الهی باشید و کسی که می گوید شیعه امرالمومنین، امام صادق و امام باقر(ع) هستم اما تقوا را مراعات نمی کند شیعه نیست‌.

وی گفت: تقوا از سفارش های شرع مقدس اسلام، خداوند متعال، پیامبر و ائمه اطهار است.

این مسئول با اشاره به بزرگداشت روز علامه مجلسی(ره) خاطرنشان کرد: علامه مجلسی (ره) دایرة المعارف شیعه و دین را در اختیار ما قرار داده است.

امام جمعه موقت بهشهر با اشاره به در پیش رو بودن روز مسجد عنوان کرد: سال۶۹ صهیونیست ها، مسجدالاقصی را به آتش کشیدند و در ۳۱ مرداد ماه، رضاشاه پهلوی حمله سختی را برای مسجد گوهرشاد ایجاد کرد.

وی افزود: از ارزشهای اسلامی می ترسیدند و رضاشاه را تحریک کردند تا حجاب را از سر بانوان کشور ما بردارند و این حجاب برای استعمارگران خطرناک بود.

حجت الاسلام حسینی رکاوندی با بیان اینکه امر بدحجابی امروزه در خانواده های ما نفوذ کرده، عنوان کرد: در آن زمان هم مردم و هم علما متوجه نیت کثیف و ظالمانه رضاشاه برای برداشتن و کشف حجاب شدند و این بود که مردم را در مسجد گوهر شاد جمع کردند تا سخنرانی در این راستا داشته باشند و در این میان چندین هزار مردم به کشتار رسیدند.

وی ادامه داد: با دستور رضاشاه، مسجد گوهرشاد به توپ بسته شد و مسجد الاقصی هم به آتش کشیدند و از طرف سازمان کنفرانس اسلامی این روز را به روز مسجد نامگذاری کردند.

این مسئول با بیانی از امام راحل  در باب مسجد گفت: مسجد سنگر است و شما باید این سنگرها را حفظ کنید.

امام جمعه موقت بهشهر با اشاره به در پیش رو بودن روز پزشک یادآور شد: هر کسی که طبابت می کند باید از خدا بترسد و کسی هم که از خدا می ترسد با تقوا است و پزشک هم باید تمام هم و غمش، بیمار باشد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام شهادت ۲ یار باوفای انقلاب و امام(ره) «رئیس جمهور و نخست وزیر» شهیدان، رجایی و باهنر تصریح کرد: همه باید با تمام توان پشتیبان دولت باشیم و دولت باید قدرتمند باشد.‌

این مسئول ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران دولتی قوی و قدرتمند تلقی می شود که پشتوانه مردمی داشته باشد و مردم حامی آن دولت باشند.

امام جمعه موقت بهشهر، بیان داشت: رهبری می فرماید هیچ کسی و در هیچ شرایطی حق ندارد دولت را تضعیف کند و در تمام شرایط باید دولت را تقویت کنیم.

وی گفت: انتقاد های سازنده در این راستا موجب تقویت دولت می شود و به این فکر نکنید که با انتقادهای سازنده خود باعث تضعیف دولت می شوید.

این مسئول با بیان اینکه دولت در فکر رفع کردن مشکلات مردم است خاطرنشان کرد: دولت باید به فکر مردم و به فکر ارزشهای دینی و مطیع عوامر رهبری باشد و اگر می خواهد قدرت او بیشتر شود باید به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پایبند بوده و عمل کند.

حجت الاسلام حسینی رکاوندی با بیان اینکه اگر از دولت در مورد حقوق ها و فیش های نجومی فساد انگیز سوال می شود دولت خرده نگیرد تصریح کرد: رهبری در این امر می فرماید، چه کسی مامور رسیدگی است و لذا آنها می گویند ما برخورد و شخص خاطی را عزل می کنیم، مردم در شرایط سخت بحران اقتصادی هستند مردم را دریابید.

وی افزود: فقط با عزل مشکل حل نمی شود و کسانی که پاداش هشتصد میلیون تومانی دریافت کردند ماموران خوبی در حل این مشکل بزرگ نخواهند بود.

این مسئول با اشاره به جایگاه رفیع مقام معظم رهبری گفت: رهبری نباید در مسائل و مشکلات جزئی کشور ورود پیدا کند بلکه مسائل حساس و مهم است که ایشان وارد عمل می شوند اما در بحث قراردادهای نفتی هم رهبری وارد عمل شد و جویای اینکه پول بیت المال به جیب چه کسانی واریز شد بود.

وی ادامه داد: در بخش ورود کالاهای قاچاق چرا باید جوانان ما بیکار باشند و کالاهای قاچاق وارد کشور شود باید این کالاها را پس از دستگیری بسوزانید.

امام جمعه موقت بهشهر با بیان اینکه استکبار به فکر دوستی با ما نیست و تحت هیچ شرایطی ما نمی توانیم به آنها اعتماد کنیم عنوان کرد: یکی از مسائل حاد منطقه، تروریسم است و هر زمانی که استکبار مشاهده کرد گروه های تکفیری در محاصره ایران قرار گرفتند و مسلمانان آنها را خفه کنند فورا فریاد آشتی سر می دهند.

وی با بیان اینکه صهیونیسم می خواهد خان طومان دیگری ایجاد کنند گفت: آمریکا در هر شرایطی که باشد به صهیونیسم نیاز دارد و نمی تواند دست از او بکشد.

انتهای پیام/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
نماينده ولي فقيه در سپاه گلوگاه هستش ايشان !! !
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: