دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
وزیر علوم در سفر به مازندران:
مراکز آموزش عالی غیردولتی خدمات خود را تقویت کنند/ پارک علم و فناوری موفق باید محل تردد دانشجویان و اساتید باشد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود ده‌ها مرکز آموزش عالی غیردولتی در استان مازندران از آنها خواست که اگر بنا به هر دلیلی خدمات‌دهی ضعیفی دارند باید خود را تقویت کرده و به سطح استاندارد علمی آموزشی برسانند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان بابلسر، دکتر منصور غلامی صبح امروز در نشست شورا و هیأت ممیزه دانشگاه مازندران – بابلسر، انسجام بین مراکز آموزش عالی در استان‌ها را بسیار مهم دانست و در همین راستا بر افزایش هم‌افزایی جهت پیشبرد راهبرد کلان آموزش عالی در هر استان تاکید کرد.

وی این راه هم گفت که با تفویض برخی از اختیارات به دانشگاه‌های معین در استان‌ها جهت تسریع در انجام امور و در راستای عدم تمرکزگرایی گام‌های موثری برداشته شده و یکی از این اقدامات، بحث نظارت و ارزیابی توسط دانشگاه معین در هر استان بوده که به‌درستی انجام می‌شود و تأثیرگذار هم بوده است.

غلامی همچنین مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها را از دیگر اهداف ساماندهی آموزش عالی عنوان و خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی در هر استانی باید توزیع مأموریت‌های علمی را به فراخور نوع دانشگاه و با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود انجام دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پیشنهاد تأسیس پارک علم و فناوری در دانشگاه مازندران استقبال کرد و از ضرورت ارتباطی که باید بین دانشگاه و پارک علم و فناوری وجود داشته باشد گفت و تاکید کرد که یکی از ویژگی‌های پارک علم و فناوری موفق آن است که استاد و دانشجو به‌طور مستمر در آن تردد و همکاری کنند.

وی با اشاره به جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه مازندران از روند رو به رشد جذب این دانشجویان در کشور گفت و توسعه روابط بین‌الملل و پذیرش دانشجوی خارجی را از برنامه‌های اصلی وزارت علوم عنوان کرد که هم درآمدزاست و هم  می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی سفیران فرهنگی و افراد موثری در استمرار ارتباطات علمی بین‌المللی باشند.

مراکز آموزش عالی غیردولتی باید خدمات خود را تقویت کنند/ پارک علم و فناوری موفق باید محل تردد دانشجویان و اساتید باشد

غلامی همچنین شکل‌گیری دانشگاه‌های کارآفرین در کشور را روزنه امیدی برای درآمدزایی و حل مشکلات روز از طریق دانش و فناوری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر، 43 هزار نفر به‌طور مستقیم در مراکز رشد، واحدهای فناور و پارک‌های علم و فناوری فعالیت دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با اشاره به وجود ۴۰ مرکز آموزش عالی غیردولتی در استان مازندران بیان کرد که دقت در ارائه خدمات و کیفی‌سازی آنها بسیار مهم است و این مؤسسات اگر بنا به هر دلیلی خدمات‌دهی ضعیفی دارند باید خود را تقویت کرده و به سطح استاندارد علمی آموزشی برسانند.

وی در پایان از اساتید دانشگاهی خواست تا زمینه‌های امیدآفرینی در بین دانشجویان را مد نظر قرار دهند و به‌عنوان یک وظیفه معلمی آنها را در آموختن دانش تئوریک و کاربردی همراهی کنند.

به گزارش آوای خزر، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بعد از ظهر و عصر امروز بازدیدی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه فناوری نوین آمل خواهد داشت.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها