دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
معاون سیاسی وزیر کشور در مازندران:
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تلاش دولت برای حمایت از فعالان سیاسی گفت: در همین راستا، پس از وقفه 10 ساله، اینک در دولت تدبیر و امید و در استانها به دنبال شکل گیری خانه احزاب هستیم.


 معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تلاش دولت برای حمایت از فعالان سیاسی گفت: در همین راستا، پس از وقفه 10 ساله، اینک در دولت تدبیر و امید و در استانها به دنبال شکل گیری خانه احزاب هستیم.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، محمد حسین مقیمی عصر امروز در جلسه شورای اداری مازندران در محل سالن شماره یک استانداری،   ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: با توجه به  شرایط خاصی که در کشور در بخشهای  اقتصادی وجود دارد، مدیریت در این شرایط، پیچیده و مشکل است.
وی افزود: مهم این است که مدیران کارآمد در این شرایط سخت با سرپنجه تدبیر شرایط مطلوبی برای زندگی مردم فراهم کنند.
معاون سیاسی وزیر کشور در بیان عملکرد دولت تدبیر و امید در طی سه سال از خدمت، گفت:  اولویت اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی بر تنش‌زدایی بود و این مهم را جزو برنامه‌های خود قرار داد و در عین حال در بخش انرژی هسته ای مذاکرات را انتخاب کرد.
** اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی مثبت بود
مقیمی اظهارداشت: کارشناسانی از سازمانهای مختلف ، حقوقدانان  و بسیاری از متخصصین این حوزه در جریان مذاکرات قرار می گرفتند و نظرات و دیدگاههای مشورتی را به تیم مذاکره کننده ارائه می کردند، البته هر بحثی که توسط تیم مذاکره کننده مطرح می شد،  قبل از آن در کشور مورد  تجزیه و تحلیل قرار می گرفت و سرانجام پس از تلاشهای بیشمار برجام به نتیجه رسید.  
قائم مقام وزیر کشور  برنامه و اقدامات دولت را در سیاست خارجی و مذاکرات مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر دولت در بقیه امور اجرایی و سیاست داخلی همین رویکرد را در پیش بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ البته تعهداتی که رییس جمهوری در جریان انتخابات در حوزه مذاکرات داشت به نتیجه و مرحله تحقق رسیده است.
مقیمی در حوزه، حفظ و صیانت از مرزهاگفت: کلیه همسایگان  مرزهای جغرافیایی ایران با مشکلات جدی تروریستی، انفجارها و کشتار و درگیری  روبرو هستند و این هشداری برای جمهوری اسلامی است؛ البته با تلاش و  اقدامات تمامی دستگاههای انتظامی و امنیتی کشور، اکنون به حمد خدا در شرایط مطلوبی از امنیت به سر می بریم.
وی در ادامه بر لزوم حفظ ، تداوم و پایداری این امنیت با بکار گیری  دقت نظر و تدبیر  تاکید کرد و افزود:  هر آنچه که اقندار ملی ما را خدشه‌دار می کند و حتی در  منفعت های  حزبی و جناحی بایستی منافع ملی ترجیح داده شود.
** جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با جدیت بیشتری انجام شود
معاون سیاسی وزیر کشور، به توسعه هجمه‌های دشمن در حوزه‌های مختلف فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن  تلاش دارد تا جوانان ما را  به فرهنگهای دیگر سوق دهد و فرهنگ ما را درگیر مسائل دیگر کند و در دستیابی به این هدف از شبکه های مختلف ماهواره ای، تلویزیونی و ... بهره  گرفته است .
مقیمی اضافه کرد: در این مقطع از زمان وظیفه متولیان امر این است که در شورای فرهنگ عمومی که در استانها برگزار می شود با حساسیت و جدیت بیشتری ورود پیدا کنند و اقداماتی انجام دهند که به تداوم فرهنگ اسلامی در مدارس و دانشگاهها کمک کند.
وی درباره عملکرد دولت در حوزه مسائل اجتماعی گفت: در دو سال گذشته، وضعیت  اجتماعی کشور مورد مطالعه و کار کارشناسی قرار گرفت و نتیجه این مطالعات در شورای فرهنگ عمومی استانها، سمینار فرمانداران و در هیات دولت مطرح شد و در عین حال این گزارشات به  محضر مقام معظم رهبری هم  ارائه گردید؛  نتیجه  اقدامات این بود که این مسائل و مشکلات توسط متولیان پیگیری شود و البته اقدامات در قالب سازمان اجتماعی  پیگیری و  مورد حل و فصل قرار گیرد و گزارشات نیز هر 6 ماه به خدمت رهبری برسد.
معاون  سیاسی وزیر کشور افزود: در این راستا همه استانها مکلف شدند در بحثهای اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی.. محکمتر ورود پیدا کنند.
** عملکرد دولت می‌تواند مورد نقد جدی تشکلهای سیاسی قرار بگیرد
مقیمی در بخش  دیگری از سخنان خود به موضوع مسائل سیاسی و فعالیت احزاب در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: تمام تلاش دولت در این حوزه بر حمایت لازم از فعالان سیاسی است تا مردم، انجمنها و احزاب  فعالیتهای خود را انجام دهند و نقد  لازم را بر عملکردهای دولت داشته باشند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر عملکرد دولت توسط جناحهای سیاسی مورد انتقاد قرار بگیرد دولت خود را موظف می داند در این حوزه به دنبال رفع نقص ها برآید؛ البته این اقدام می توانست وجود داشته باشد تا عملکردها مورد نقد جدی تشکلهای سیاسی قرار بگیرد که متاسفانه اینگونه نبوده است.
قائم مقام وزیر کشور ابراز داشت: اگر نقد، به‌راحتی انجام می شد جلوی بسیاری از  اختلاسها، حقوقهای نجومی و مشکلات گرفته میشد.
 مقیمی از فعالیت دوباره خانه احزاب پس از 10 سال در کشور خبر داد و افزود: این خانه پس از 10 سال از توقفی که در فعالیتهایش ایجاد شده بود، اینک در دولت تدبیر و امید پس از این وقفه فعال خواهد شد و در استانها هم به دنبال شکل گیری خانه احزاب هستیم .
وی خواستار تشکیل خانه احزاب در مازندران شد و بر لزوم  فعالیت آن تاکید کرد.
** همه احزاب سیاسی شناسنامه‎دار میتوانند اجتماع و میتینگ داشته باشند
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: همه احزاب سیاسی شناسنامه‌دار  کشور می توانند هر زمان بخواهند اجتماع، میتینگ و ...  داشته باشند و در این امر مورد حمایت دستگاههای امنیتی و سیاسی کشور هستند.
مقیمی با اشاره به وجود نشاط سیاسی در کشور در دولت تدبیر و امید افزود: این نشاط باعث شد تا  جهت شرکت در انتخابات اخیر (اسفند ماه 94)  12 هزار نفر ثبت نام کنند، هر چند تنها 300 نفر از شرکت کنندگان  نهایی می‌شدند؛ تبلیغات هم به گونه ای بود که همه جریانات سیاسی نظرات و دیدگاههای خود را بیان کردند و در بین چندین هزار جلسه تبلیغاتی برگزار شده، تنها 5 جلسه با مشکل روبرو شد.
وی افزود: نشاط سیاسی در انتخابات اخیر به اندازه ای بود که در آرامش کامل، اولین انتخابات آرام و با نشاط سیاسی بالا در ایران برگزار شد و مازندران از جمله استانهایی بود که انتخابات آن بدون هیچ درگیری و ابطال رای و با مشارکت حداکثری برگزار شد.
رییس ستاد انتخاباتی کشور ضمن قدردانی از تلاش و همکاری نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج ، دستگاه قضا در برگزاری انتخابات سالم تصریح کرد: کلیه دستگاهها ، نهادها و سازمانها در ایجاد شور انتخاباتی و برگزاری انتخاباتی سالم همکاری خوبی داشتند و امیدواریم در انتخابات پیش رو هم اینگونه باشد.
مقیمی عملکرد دولت در حوزه اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دولت در شرایطی کابینه را تحویل گرفت که انواع و اقسام بدهی، قیمت پایین نفت و کاهش درآمد نفتی، تعطیلی کارخانجات و واحدها، افزایش قیمت ارز هزار تومانی به 3 هزار و 700 تومانی به دولت رسیده بود.
وی ادامه داد: در این شرایط دولت باید مسائل و مشکلات حوزه اقتصاد را حل میکرد لذا اولین کار دولت ایجاد ثبات اقتصادی در بازار بود تا بعد به تصمیمات ریشه ای بپردازد در عین حال پیگیری ریشه ای مسائل، کنترل رشد اقتصادی منفی، کاهش تورم و ثبات قیمت ارز،  کار سختی بود که دولت توانست در این زمینه قدم های قابل توجهی بردارد.
** دولت تلاش دارد تا از رکود عبور کند
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه دولت برای رفع مشکلات پولی خود، هیچگاه به خود اجازه نداد اسکناس چاپ کند، افزود: دولت توانست تورم 43 درصد را  به 8.2 درصد برساند و رشد اقتصادی منفی هم به 4.4 درصد رسید البته دولت معتقد است به تکلیف خود که رشد اقتصادی 8 درصد است، هنوز نرسیده است.
مقیمی موضوع عبور از رکود را برای دولت مهم برشمرد و گفت: اگر دولت با موفقیت این مسیر را  طی کند، در حقیقت  در هر چهار جهت؛ ( کاهش تورم، رشد اقتصادی، ثبات ارز و عبور از رکود) حرکت خوبی داشته است .
وی متذکر شد:  مدیران دولت تدبیر و امید بایستی در مسیر موضوع عبور از رکود از مشغول شدن به مسائل حاشیه ای بپرهیزند و با  اطمینان خاطر و آرامش شرایط عبور از رکود را طی کنند که البته با تحقق این مهم ،تحول اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد.
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه برخی معتقدند استانداران 30 تا 40 درصد از وقت  سازمانی را  به موضوع تحقق  اقتصاد مقاومتی اختصاص می دهند، گفت: در صورتی که اینگونه نیست و دولت، استانداران  ،فرمانداران و بخشداران توجه ویژه به تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
** 11 میلیون نفر در کشور بیکه خدمات درمانی هستند
مقیمی به اقدامات دولت در بحث سلامت هم اشاره و تاکید کرد:  در بحث سلامت اقدامات خوبی انجام شد؛ سهم  70 درصدی پرداختیها از سوی بیماران به کمترین میزان رسید و هم اکنون 11 میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه درمانی استفاده می کنند و تصمیمات دولت برای حل مسائل ریشه‌ای موضوع جدی است و بایستی تلاشها را بیشتر کنیم و به عنوان کسانی که قبول کردیم با دولت تدبیر و امید کار کنیم  باید بدانیم که تلاش دولت این است که همه مسائل را از سر راه بردارد.
وی خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌ای هم برخلاف اعتقاد برخی که همه دولت معطوف به موضوع  هسته ای بوده است؛ تنها توسط وزارت خارجه و تیم مذاکره دنبال می شد؛ البته آن قسمتی که به هسته ای پرداخت بسیار خوب عمل کرد و لازم است ما هم در بخشهای مختلف اینگونه باشیم.
** تلاش داریم انتخابات شکوهمندی برگزار کنیم
رییس ستاد انتخاباتی کشور در پایان با اشاره قرار دادن انتخابات سال 96، گفت: تلاش داریم انتخابات شکوهمندی برگزار کنیم و معتقد به رعایت سه اصل مهم در انتخابات هستیم؛  بنابر فرمایشات مقام معظم  رهبری  رای مردم را حق الناس می دانیم، اجرای مرّ قانون و بی طرفی مجریان انتخابات اصول مهمی است که  خود را در انتخابات ملزم به رعایت آن می دانیم.



















انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: