دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
بسته خبری انتظامی مازندران/
در جدیدترین بسته خبری نیروی انتظامی مازندران تصادف مرگبار وانت نيسان با دو دستگاه پرايد در شهرستان نور،کشف11 هزار و 540 نخ سيگار قاچاق در شهرستان قائم شهر ،محدوديت هاي ترافيکي آخر هفته در محورهاي مواصلاتي استان مازندران و دستگیری سارقان داخل خودرو در شهرستان قائم شهر عنوان شد.
به گزارش آوای خزر سرهنگ"جعفر محمد نژاد"، از اجراي محدوديت هاي ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان از ساعت 12 امروز(چهارشنبه)10 شهريورماه تا ساعت 6 صبح روز شنبه 13 شهريورماه خبر داد.

رئيس پليس راه مازندران، افزود: به همين منظور تردد موتورسيکلت به غير از موتورسيکلت هاي انتظامي، امدادي و موتورسيکلت هايي که براي انجام ماموريت هاي ضروري در مسير مجاز ترافيک تردد مي کنند، از ساعت 12ظهر روز چهارشنبه تا ساعت 6 صبح روز شنبه از محورهاي "کندوان ، هراز و فيروزکوه" و بالعکس ممنوع است.

 وي افزود: در محور چالوس به کرج تردد انواع تريلر، کاميون و کاميونت از اين محور ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 روز جمعه 12 شهريورماه تا ساعت يک بامداد روز شنبه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است، ضمن اين که با اعلام ماموران پليس راه در محل تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 6 بعدازظهر روز جمعه تا ساعت يک بامداد روز شنبه از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يك طرفه خواهد بود.

سرهنگ محمد نژاد، خاطر نشان کرد : تردد کليه تريلر ها از محور هراز ممنوع بوده و تردد کليه کاميون ها و کاميونت ها به استثناي حامل هاي مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 روزهاي چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از اين محور ممنوع است.

محمد نژاد با اشاره به اعمال محدوديت هاي ترافيکي در محور فيروزکوه، گفت: تردد کليه تريلر ها به استثناي تريلرهاي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 روزهاي چهارشنبه و جمعه 10 و 12 شهريورماه از "تهران به قائم شهر" و بالعکس ممنوع است.

رئيس پليس راه مازندران در پايان از رانندگان خواست، ضمن رعايت کامل مقررات راهنمايي و رانندگي و توجه به هشدارهاي ماموران پليس راه از هرگونه عجله و شتاب زدگي در رانندگي پرهيز کنند.

ضمنا شماره تلفن 2182934 مرکز کنترل ترافيک پليس راه استان با پيش شماره 011 بطور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راههاي استان به هموطنان گرامي است.

**كشف 2 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در شهرستان آمل

  فرمانده انتظامي شهرستان"آمل"، از كشف بيش از 2 تن چوب آلات جنگلي قاچاق از يک دستگاه وانت نيسان خبر داد.

سرهنگ"ولي الله گنجيان مقدم"  با اعلام اين خبر، گفت: ماموران انتظامي اين فرماندهي حين كنترل وسايل نقليه عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه وانت نيسان حامل بار چوب مشكوك شدند و اين خودرو را متوقف كردند.

وي تصريح کرد:ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسي از آن موفق شدند، 2 تن چوب آلات جنگلي قاچاق از نوع توسکا را کشف کنند.

سرهنگ گنجيان، خاطر نشان كرد: در اين ارتباط راننده وانت نيسان به نام "احد- ع" دستگير و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني، تحويل مرجع قضايي شد و خودرو مذکور روانه پارکينگ شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب، مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.

**تصادف مرگبار وانت نيسان با دو دستگاه پرايد در شهرستان نور

  براثر برخورد يک دستگاه خودرو وانت نيسان با دو دستگاه سواري پرايد، صبح امروز در محور "ايزدشهر" شهرستان " نور"، راننده نيسان جان باخت و دو سرنشين خودرو پرايد به شدت مصدوم شدند.

 در ساعت 8 و 30 دقيقه صبح امروز در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان نور، مبني بر وقوع سانحه رانندگي در محور ايزدشهر، ماموران انتظامي کلانتري13سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

 ماموران با حضور در محل حادثه، در بررسي هاي اوليه دريافتند، يک دستگاه خودروي وانت نيسان آبي رنگ به رانندگي فردي به نام "جمال – ص"به علت نامعلومي از مسير خود منحرف و با يک دستگاه خودروي پرايد سفيد رنگ که کنار جاده پارک بوده برخورد کرد و در ادامه پس از انحراف از مسير راه در لاين مخالف واژگون شد و با يک دستگاه خودروي پرايد ديگر به شدت برخورد کرد.

 در اين حادثه راننده خودروي وانت نيسان در دم فوت کرد و راننده و سرنشين خودرو پرايد به شدت مصدوم که با حضور عوامل اورژانس براي مداوا به بيمارستان امام خميني (ره) منتقل شدند.

 علت تامه حادثه از سوي کارشناسان پليس راهور در دست بررسي است.   

**کشف11 هزار و 540 نخ سيگار قاچاق در شهرستان قائم شهر

 سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان "قائم شهر"، از اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف 11 هزار و 540 نخ سيگار قاچاق خبر داد.

 سرهنگ "شعبان مهري اواتي" در تشريح اين خبر، گفت: ماموران مبارزه با کالاي قاچاق و ارز پليس آگاهي اين فرماندهي،در راستاي طرح سراسري مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي را در دستور کار خود قرار داند.

وي تصريح کرد: ماموران در ادامه با شناسايي سه متهم به قاچاق کالا، موفق شدند، در بازرسي از محل فعاليت اين افراد، بيش از 11 هزار و 540 نخ سيگار قاچاق را کشف کنند.

سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان قائم شهر،گفت: کالاي مکشوفه به سازمان اموال تمليکي تحويل شد و متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع ذيصلاح معرفي شدند.

سرهنگ مهري، افزود: اين طرح بر پايه اشرافيت اطلاعاتي و انجام اقدامات و شگردهاي خاص پليسي در حوزه شهرستان انجام شد که نتايج مطلوبي را به همراه داشت.

**سارقان داخل خودرو در شهرستان قائم شهر دستگير شدند

 سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان "قائم شهر"، از شناسايي و دستگيري سه متهم به سرقت داخل خودرو و کشف بيش از پنج فقره سرقت خبر داد .

  سرهنگ "شعبان مهري" با اعلام اين خبر، افزود: در پي وقوع چندين فقره سرقت‌ لوازم داخل خودرو، در سطح شهرستان، موضوع به ‌صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي کلانتري 12 با بررسي شيوه و شگرد سارقان در ارتکاب  جرم، موفق شدند، يکي از سارقان حرفه اي داخل خودرو را شناسايي کنند و وي را مورد تعقيب و مراقبت قرار دادند.

سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان قائم شهر، تصريح کرد: ماموران در ادامه تحقيقات با شناسايي دو همدست ديگر متهم،اين افراد را با هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي دستگير کردند.

وي افزود: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به جرايم خود مبني بر پنج فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کردند.

شعبان مهري اواتي در پايان گفت : متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

**سرقت خودرو هنگام مرخصي از زندان

 فرمانده انتظامي شهرستان"بابل"، از شناسايي و دستگيري سارق حرفه اي خودرو که هنگام مرخصي از زندان اقدام به سرقت مي کرد خبر داد.

  سرهنگ "سيد محسن جعفري" با اعلام اين خبر، افزود: در پي وقوع چندين فقره سرقت خودرو در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت. 

وي تصريح کرد:ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي ، فني و تحقيقات پليسي دريافتند، سرقت هاي خودرو از سوي سارقان حرفه اي صورت مي گيرد.

سرهنگ جعفري، خاطر نشان کرد: کارآگاهان پليس آگاهي در ادامه تحقيقات با استفاده از شگرد هاي خاص موفق شدند، رد يکي از سارقان حرفه اي خودرو به نام "ح- د" معروف به حامد سياه از محکومان به زندان را در سرقت خودرو ها شناسايي کردند.

وي ،تصريح کرد: ماموران با تعقيب و مراقبت از متهم به سرقت دريافتند، اين فرد با همدستي فردي ديگر به نام "ر – ح"  هنگام مرخصي از زندان  اقدام به سرقت خودرو مي کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل  افزود:ماموران در ادامه با هماهنگي قضائي، متهمان به سرقت را دستگير کردند و مورد بازجويي قرار دادند، که در اظهارات خود ضمن اقرار به بزه انتسابي و سرقت 10 دستگاه خودرو، عنوان داشتند، با سوء استفاده از غفلت مالکان خودرو، براي تهيه موادمخدر صنعتي در کمتر از 10 دقيقه خودروها را سرقت و با قيمت بسيار ناچيز مي فروختند. 

سرهنگ جعفري، با بيان اينکه اعتياد به موادمخدر ريشه بسياري از جرايم است،تصريح کرد: بنا به اظهارات متهم به سرقت، وي که در شغلش از مهارت خاصي برخوردار بوده به علت گرفتار شدن در دام اعتياد، شغلش را از دست داد و براي تامين موادمخدر مصرفي اش، روي به دزدي آورد و زندگي اش را به تباهي کشيد.    

**توقيف 2 دستگاه خودرو با 100 ميليون ريال خلافي در مازندران

 رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان، از توقيف دو دستگاه خودرو با 100 ميليون ريال خلافي در شهرستان هاي "سوادکوه و عباس آباد" خبر داد .

سرهنگ "مهدي باقري" با اعلام اين خبر افزود:در اجراي طرح هاي ترافيکي تابستانه و انتظام بخشي به معابر عمومي، ماموران پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان سوادکوه، يک دستگاه خودروي سواري پژو 206 را به علت تجاوز از سرعت مجاز متوقف کردند.

وي تصريح کرد:ماموران با بررسي صورت گرفته از سامانه مرکز اجرائيات دريافتند، اين خودرو داراي 56 ميليون و 500 هزار ريال خلافي است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران، خاطر نشان کرد: در همين ارتباط، ماموران پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان عباس آباد، نيز در اجراي طرح ترافيکي و برخورد با تخلفات حادثه ساز، يک دستگاه خودرو پژو 206 را به علت استفاده از تلفن همراه حين رانندگي متوقف کردند.

وي افزود: ماموران با بررسي انجام شده از سامانه مرکز اجرائيات، دريافتند، اين خودرو نيز داراي 45 ميليون و 500 هزار ريال خلافي است.

سرهنگ باقري با اشاره به اعمال قانون و انتقال خودروهاي توقيفي به پارکينگ، افزود: وسايل نقليه توقيفي براي سير مراحل قانوني برابر ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات راهور، به پارکينگ منتقل شدند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها