دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
استانبول بسیاری از فرهنگ‌های شرقی و غربی را در خود دارد و تلفیقی از آن‌ها به شمار می‌رود، استانبول از نظر مختصات جغرافیایی بین قاره اروپا و آسیا پیوند ایجاد می‌کند و به همین دلیل شاهد فرهنگ‌های مختلف در آن هستیم. یکی از جنبه‌های این تنوع فرهنگ غذایی به طور عام و شیرینی‌ها به طور خاص هستند.

آوای خزر:؛ استانبول بسیاری از فرهنگ‌های شرقی و غربی را در خود دارد و تلفیقی از آن‌ها به شمار می‌رود، استانبول از نظر مختصات جغرافیایی بین قاره اروپا و آسیا پیوند ایجاد می‌کند و به همین دلیل شاهد فرهنگ‌های مختلف در آن هستیم. یکی از جنبه‌های این تنوع فرهنگ غذایی به طور عام و شیرینی‌ها به طور خاص هستند. در اینجا پنج شیرینی که در استانبول حتما پیدا می‌شود و دارای طعم و مزه خاصی می‌باشد را گرد آورده ایم.

۱. کنافه یک دسر عربی-ترکی

پنج شیرینی معروف در استانبول ترکیه
یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های شناخته شده در استانبول کنافه است که سرچشمه آن به فلسطین (نابلس) باز می‌گردد، مواد تشکیل دهنده آن کادایف (خمیر تهیه شده مانند نخ)، پنیر عکاوی (یک پنیر نمکی سفید که منشاء آن شهر عکا بوده است) و پسته حلب می‌باشد، علاوه بر این شربت (آب جوش و شکر) در تهیه آن استفاده می‌شود و می‌توانید در رستوران‌هایی مانند رستوران شهر استانبول و رستوران شازلی و هاتای مزه آن را بچشید.

۲. باقلوای ترکیه:

پنج شیرینی معروف در استانبول ترکیه
یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های ترکیه باقلوا است، لایه‌های خمیر نازک (یوفکا) تزئین و اشباع شده با پسته حلبی، گردو و شیرین شده با شربت که به میزان زیادی در اعیاد فطر و قربان مصرف می‌شود، در ساخت این دسر نام‌های درخشانی مانند «فاروق گلواوغلو» و «حافظ مصطفی» به چشم می‌خورد.

۳. بستنی دوندورما:

پنج شیرینی معروف در استانبول ترکیه
بستنی ترکیه‌ای که فقط با آئین‌های خاص عثمانی به فروش می‌رسد. فروشندگان لباس سنتی عثمانی می‌پوشند و حتی تحویل آن به خریدار نیز به سبک سنتی می‌باشد. دوندورما عمدتاً از شیر، شکر و ثعلب (ماده‌ای به نام ثعلب Salep که از ریشه‌ی ارکیده‌ی بنفش بدست می‌آید) تهیه می‌شود و با هم مخلوط می‌کنند و سپس به رویه تهیه بستنی می‌گذارند تا یخ ببندد و مزه‌های منحصر به فردی را خلق کنند، این بستنی در مکان‌های توریستی مانند تکسیم و فاتح فروخته می‌شود.

۴. سوت لاچ، شیر برنج ترکیه ای:

پنج شیرینی معروف در استانبول ترکیه
برنج و شیر ماده‌های اصلی سوت لاچ هستند. اما ترک‌ها روش خاصی برای تزئین آن دارند روی آنه را سرخ می‌کنند و کشمش و دارچین به آن اضافه می‌کنند این شیرینی تقریباً در همه جای ترکیه به فروش می‌رسد.

۵. لوکوم (راحت الحلقوم)

پنج شیرینی معروف در استانبول ترکیه
لوکوم یا راحت الحلقوم یکی از شیرینی‌های معروف است که در اصل ریشه ترکی دارد. راحت الحلقوم از خانواده شیرینی‌های ژله‌ای است که از نشاسته و قند تهیه می‌شود و معمولا با گلاب، لیمو یا دارچین و نعناع طعم‌دار می‌شود. از گردو، پسته، فندق خرد شده به همراه پودر نارگیل نیز برای پوشش این شیرینی لذیذ استفاده می‌شود. راحت الحلقوم ترکیه‌ای بسیار متمایز است و ترک‌ها آن را با انواع شکلات و آجیل تزئین می‌کنند و قیمت‌ها بسته به آجیل و مواد تزئین شده آن متفاوت است و عمدتاً در بازار مصریان و منطقه امینونو ترکیه به فروش می‌رسد.

گفتنی است شیرینی‌های موجود در فضای شرقی مجلل استانبول خاطره‌ای به یاد ماندنی از زندگی شما خواهد بود.

انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها