دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
اگر کارمند تنبلی هستید که هر شب از غذاها و سبزیجات یخ‌زده و منجمد استفاده می کنید؛ این مقاله را حتما بخوانید.
 
 غذای یخ زده نخوریم به این دلایل!

آوای خزر:چرا غذای یخ‌زده و منجمد؟

آیا می‌دانستید سیب‌زمینی سرخ‌شده منجمد مورد علاقه شما می‌تواند عوارض زیادی برای بدن‌تان داشته باشد؟ خوردن غذاهای منجمد می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی از بین بردن و آسیب رساندن به سلول‌های بدن شما شود. با آوای خزر همراه باشید.

عوارض-غذای-یخ-زده

خداحافظی با مواد غذایی منجمد

غذایی که در فریزر شما مدت زیادی مانده است، همیشه هم نمی‌تواند مفید باشد، اگرچه بسیاری از افراد کارمند یا تنبل این کار را انجام می‌دهند؛ پس این بار قبل از اینکه در یخچال فریزر‌ تان را باز کنید، به این بیماری‌ها هم فکر کنید.

دیابت

از نشاسته برای حفظ مواد غذایی تازه منجمد‌شده استفاده می‌شود و این نشاسته حتی طعم و بافتی را نیز به مواد غذایی اضافه می‌کند. با این حال نشاسته اساس یک پلیمر از گلوکز است. بدن شما قبل از هضم، این گلوکز را به قند تبدیل می‌کند؛ در حالی که مصرف گلوکز در هر اندازه‌ای خطرناک است و می‌تواند منجر به عوارض جانبی شود.

 رژیم غذایی حاوی مقادیر بیش از حد گلوکز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد و همچنین باعث آسیب به بافت‌های بدن شود. اگر شما مستعد ابتلا به دیابت هستید یا این بیماری به طور ارثی در خانواده شما وجود دارد، بهتر است از مصرف غذاهای منجمد تا حد امکان خودداری کنید.

بیماری قلبی

این بیماری یکی دیگر از خطرات سلامتی مربوط به مصرف غذاهای منجمد است.

مواد غذایی منجمد غنی از چربی‌های ترانس هستند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند و همچنین موجب مسدود شدن عروق بدن می‌شوند.

چربی ترانس باعث افزایش سطح کلسترول بد و همچنین کاهش سطح کلسترول خوب می‌شود که منجر به افزایش خطر بیماری‌های قلبی خواهد شد.

نمک به طور معمول به عنوان نگه‌دارنده استفاده می‌شود. گاهی اوقات غذاهای یخ‌زده حاوی نمک بیشتر از حد معمول است که می‌تواند سطح کلسترول را افزایش دهد؛ در حالی که فشار خون شما نیز افزایش می‌یابد. تمام این عوامل مواد غذایی منجمد می‌توانند برای بدن بسیار خطرناک باشند. وقت آن رسیده است تا رژیم غذایی خودتان را عوض کنید.

فشار-خون-و-نمک

فشار خون بالا

غذاهای منجمد حاوی انواع نگه‌دارنده هایی هستند که اثرات متنوع زیادی بر روی بدن شما دارند.

 غذاهای منجمد که حاوی مقادیر زیادی قند یا نمک هستند، فشار خون منفی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و سبب افزایش فشار خون می‌شوند که می‌تواند شرایط جدی‌تری برای سلامتی شما به دنبال داشته باشد.

مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که نمک نقش مهمی در تعیین فشار خون دارد؛ نتیجه سایر مطالعات هم نشان می‌دهد که کاهش مصرف نمک با کاهش فشار خون مرتبط است؛ پس با مصرف غذاهای منجمد خداحافظی کنید.

سرطان

 یکی دیگر از خطرات بالقوه مواد غذایی منجمد؛ سرطان‌زایی آنها است.

 مطالعات نشان می‌دهند که خوردن غذاهای یخ‌زده و به ویژه گوشت در یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند منجر به سرطان پانکراس شود. مطالعه دیگری مشخص کرد که مصرف هات‌داگ و سوسیس یخ‌زده بیش از 65 درصد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

نگه‌دارنده هایی مانند سیروپ ذرت که از گلوکز تشکیل شده‌اند هم به عنوان مواد سرطان‌زا شناخته می‌شوند. آکریل آمید، ماده دیگری است که در غذاهای یخ‌زده وجود دارد و آن هم می‌تواند سرطان‌زا باشد.

مضرات-غذای-یخ-زده-و-منجمد

مضرات دیگر غذاهای یخ‌زده

  • ما می‌دانیم که مواد غذایی منجمد با مواد شیمیایی خطرناک همراه هستند که کمک می‌کنند غذاها مدت بیشتری در ظاهر سالم به نظر برسند. نکته تکان‌دهنده این است که سازمان غذا و دارو هم این مواد افزودنی را آزمایش نکرده است و تولیدکنندگان هم به راحتی از آنها استفاده می‌کنند.
  • یکی از محبوب‌ترین مواد افزودنی، مونو سدیم گلوتامات است که می‌تواند باعث سوزش در اندام‌ها، حالت تهوع، سردرد، درد قفسه سینه، تشنگی، خستگی و سرگیجه شود. مصرف بیش از حد این افزودنی می‌تواند به مشکلات شدید تنفسی هم منجر شود.

این موارد برخی از عوارض جانبی مصرف مواد غذایی یخ‌زده هستند؛ بنابراین خوردن ناگت، همبرگر، پیتزا و دیگر غذاهای منجمد اگرچه می‌تواند بسیار خوشمزه باشد اما خطرات بسیاری هم دارند؛ پس به یاد داشته باشید که در اغلب موارد سعی کنید رژیم غذایی خود را خوب و مناسب نگه دارید و از مواد غذایی تازه استفاده کنید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها