دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
اگر چنانچه به طور اشتباه به حساب بانکی کسی ، مبلغی واریز شود و صاحب حساب با اطلاع از اینکه مبلغ مذکور مال خودش نیست، از آن استفاده کند و به صاحب آن برنگرداند، آیا عمل مجرمانه‎ای مرتکب شده است؟
 
حساب بانکی

 

به گزارش آوای خزر،مصالحه ساده‌ترین و بهترین راه برای پس گرفتن پولی است که به اشتباه کارت به کارت شده است. مراجعه به بانک و درخواست اطلاعات تماس فردی که مبلغ مذکور به حسابش واریز شده‌ است. در این شرایط معمولا شعبه بانک برای ارائه اطلاعات تماس با شما همکاری می‌کند. اما اگر بانک به دلیل حفظ حریم خصوصی مشتریان حاضر به انجام این کار نشد می‌توانید از کارکنان بانک بخواهید خودشان با فرد گیرنده، تماس گرفته و از او بخواهند پول را مسترد کند. اما اگر شخص دریافت‌کننده پول از استرداد مبلغ خودداری کرد تکلیف چیست؟

حساب بانکی

پیگیری قضایی

همیشه مصالحه کردن بین دو طرف یک دعوای حقوقی بهتر از پیگیری قضایی و درگیری‌های بعد از آن است. اما اگر مصالحه جواب نداد قطعا پیگیری قضایی گزینه‌ای منطقی به نظر می‌رسد.

در این مورد خاص موادی از قانون به رد مالی که بدون استحقاق گرفته شده است، اشاره دارد. ماده ۳۰۱ قانون مدنی تصریح می‌کند: «ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻋﻤﺪاً ﯾﺎ اﺷﺘﺒﺎﻫﺎً ﭼﯿﺰی را ﮐﻪ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﻧﺒﻮده اﺳﺖ، درﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﺪ، ﻣﻠﺰم اﺳﺖ ﮐﻪ آن را ﺑﻪ ﻣﺎﻟﮏ ﺗﺴﻠﯿﻢ کند». همچنین در جای دیگر عنوان می‌دارد: « کسی مالی را بدون آن‎که حقش باشد ، دریافت کرده است ضامن مال و منافع آن است ، اعم از اینکه به عدم استحقاق خود آگاه  یا بی‎اطلاع باشد». بنابر موارد گفته‌شده، شخص مال‌باخته می‌تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف یا دادگاه، با استناد به فیش‌های واریزی، نسبت به استرداد وجه خود اقدام کند. تا زمانی که این فرآیند طی شود اگر شخص دریافت‎کننده  به برداشت‎ وجه از حساب خود اقدام یا بخشی از مبلغ را خرج کند احتمالا به خیانت در امانت متهم می‌شود؛ که تصمیم در این مورد به عهده قاضی است.

البته توجه داشته باشید که اگر شما مبلغی را به اشتباه برای کسی کارت به کارت کرده‌ و برای پس گرفتن آن به مراجع قضایی مراجعه کرده‎اید، اثبات وقوع اشتباه و عدم دین  به آن شخص، بر عهده شما است.

یک حقوقدان با اشاره به اینکه مجرم قائل شدن برای چنین موضوعی مقداری دشوار است گفت : بر اساس قانون ، شخصی که مالی را اشتباها دریافت کرده است مکلف به استرداد آن است .

حساب بانکی

 در این‎ مورد دو فرض وجود دارد :

در فرض نخست شخصی که مبلغ را دریافت کرده است متوجه نشده و شخص واریزکننده نیز پیگیر ماجرا نشود ، در این حالت اتفاقی نخواهد افتاد ولی در فرض دوم ، اگر از شخصی که مالی را دریافت کرده است ، آن مال مطالبه شود و او آن مبلغ را پس ندهد احتمالا تحت عنوان خیانت در امانت مطرح می‎شود ، هر چند نمی‎توان با قاطعیت در این باره سخن گفت ».

وی در ادامه گفت : امروزه سیستم بانکی به این صورت است که به‎طور اتوماتیک اگر مبلغی به صورت اشتباهی به حساب شخصی واریز شود ، برگردانده می‎شود و عملا نیازی به درخواست شخص واریزکننده نیست.

این وکیل دادگستری در پایان اظهار داشت : از لحظه‎ای که شخص متوجه می‎شود  پولی که به حسابش واریز شده متعلق به او نبوده است ، باید مبلغ را مسترد کند . برخی مواقع رخ می‎دهد که این شخص مبلغ را خرج کرده و نمی‎تواند آن را بازگرداند ، در این صورت احتمال طرح عنوان کیفری برای این شخص وجود دارد و به نظر می‎رسد تحت عنوان خیانت در امانت مطرح می‎شود ./پیام دلتا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: