دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
استاندار مازندران در سفر به ولگاگراد اعلام کرد
فراهم‌شدن بستر توسعه مناسبات مازندران و ولگاگراد
استاندار مازندران با اشاره به توانمندی های تولید محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری این سه حوزه را برای توسعه مناسبات این استان و ولگاگراد روسیه بسیار مهم دانست.

به گزارش آوای خزر، احمد حسین زادگان که در رأس یک هیات اقتصادی برای افتتاح سرای تجاری مازندران در ولگاگراد روسیه به سر می‌برد، امروز در دیدار با "آندری بوچاروف" استاندار ولگاگراد، ضمن تشکر از دعوت ایشان و تبریک انتخاب مجددشان به عنوان استاندار  به اراده روئسای جمهور دو کشور در توسعه روابط ایران و روسیه اشاره و این رابط را راهبردی و استراتژیک توصیف کرد.

وی افزود: در همین راستا به دنبال تصمیمات روئسای جمهور دو کشور، استانداران دو استان نیز باید در مسیر تعیین شده حرکت کنند و روابط خود را در بهترین سطح قرار بدهند تا شرایط توسعه مناسبات را فراهم کنند.

استاندار مازندران با اشاره به شرایط بین المللی برابری که ایران و روسیه با آن مواجه هستند، استفاده از ظرفیت های بالای دو کشور را در تامین نیازهای یکدیگر بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد.

حسین زادگان روابط مازندران و ولگاگراد را مثال زدنی توصیف کرد و تلاش همه جانبه بخش های دولتی و خصوصی دو استان را برای استفاده از فرصت های تجاری ستود.

وی با اشاره به تفاهمنامه مشترک سال گذشته که بین دو استان امضا شده است؛ زمان حاضر را زمان عمل به تفاهمنامه گذشته عنوان و عملیاتی کردن مفاد تفاهمنامه بین دو استان را هدف اصلی سفر خود به ولگاگراد عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران، داشتن برنامه عملیاتی و اجرایی برای توسعه مناسبات دو استان را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد که اتاق های بازرگانی به عنوان محور بخش خصوصی دو طرف می بایست از روابط خوب بین دو استان نهایت بهره را ببرند و زمینه گسترش تجارت دو استان را بیش از پیش فراهم کنند.

حسین زادگان با اشاره به توانمندی های تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و گردشگری این سه حوزه را برای توسعه مناسبات دو استان بسیار مهم دانست.

بستر توسعه مناسبات مازندران و ولگاگراد در کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری مهیاست

وی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از تولیدات استان مازندران مورد نیاز استان ولگاگراد است و در مقابل محصولات تولیدی ولگاگراد ازجمله غلات، آفتابگردان، روغن خام و گوشت قرمز مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران است؛ تبادل و تهاتر کالا در شرایط کنونی بسیار راهکار مناسبی برای تسهیل تجارت دو استان عنوان کرد.

استاندار مازندران با اشاره به قرار گرفتن این استان و ولگاگراد در کریدور شمال - جنوب و امکان دسترسی ولگاگراد از طریق بنادر شمالی ایران به آبهای گرم خلیج فارس، افزود: از طرفی نیز دسترسی ایران از طریق رودخانه ولگا به آبهای دریای سیاه و کشورهای اروپایی ظرفیت مناسبی را از همین طریق فراهم می آورد که نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه های مازندران و ولگاگراد و توانمندی دو دانشگاه و زمینه های بسیار خوب برای همکاریهای علمی بین دو استان، ضرورت همکاری بیش از پیش دانشگاهها را مورد تاکید قرار داد.

 حسین زادگان با اشاره به ضرروت عضویت دانشگاه ولگاگراد در اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه خزر، از استاندار ولگاگراد خواست که زمینه این عضویت را فراهم کند.

استاندار مازندران استفاده از کارهای علمی را برای بهره وری بیشتر مورد تاکید قرار داد و با اشاره به جهش تغییر رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود، جایگاه بنادر شمالی را به جای بنادر جنوبی بویژه از لحاظ کاهش بعد مسافت مورد تاکید قرار داد و نقش ولگاگراد را در این بین حائز اهمیت دانست.

وی تولید فراوان غلات در استان ولگاگراد و از طرفی آمادگی منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد جهت در اختیار قراردادن فضا بمنظور ساخت سیلو و مخازن روغن برای صادرات مجدد و ترانزیت غلات به خلیج فارس و کشورهای حاشیه خلیج فارس را مورد تاکید قرار داد.

حسین زادگان همچنین به ظرفیت بالای گردشگری دو استان مازندران و ولگاگراد اشاره و راه اندازی تورهای گردشگری با کمک دو استاندار را ضروری اعلام کرد تا مردم دو کشور بتوانند با ظرفیت های گردشگری آشنا شوند و از آنها به درستی استفاده کنند.

بستر توسعه مناسبات مازندران و ولگاگراد در کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری مهیاست

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن این موضوع تدارک کارگروه های ویژه گردشگری با عضویت اقشار خاص نظیر رسانه ها و مدیران رسانه ها برای معرفی بیشتر ظرفیت ها پیشنهاد می شود.

استاندار مازندران در پایان با اشاره به زمینه های مشترک فرهنگی و اجتماعی دو استان و ظرفیت های تاریخی که وجود دارد؛ استفاده از این زمینه ها را برای توسعه مناسبات حائز اهمیت دانست و از همراهی و استقبال معاون اول استاندار و روئسای اتاق و مدیران استانداری ولگاگراد قدردانی کرد.

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها