دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران ( ساری )در گفتگو با آوای خزر عنوان کرد:
معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران ( ساری ) با بیان اینکه نمی‌توانیم جلوی سیل را بگیریم بلکه باید آن را مدیریت و پیش‌بینی کنیم، گفت: بهترین کار این است که بتوانیم خسارات سیل را با استقرار پوشش گیاهی کم کنیم.
کم کردن خسارات سیل با استقرار پوشش گیاهی

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران ( ساری )  در گفتگو با آوای خزر با بیان اینکه کار بسیار مهمی را حوزه آبخیزداری شرق مازندران انجام دادیم، اظهار داشت: به عنوان مثال در نکا با احداث سد سرشاخه‌گیر در منطقه درویشان توانستیم مشکل سیل در این منطقه را حل کنیم و از وقوع آخرین سیل در نکا، تا به امروز خطر سیل شهرستان نکا را تهدید نکرد.
وی افزود: در بهشهر نیز سد سرشاخه‏ گیر در برزو و بزپل احداث شد و باوجود اینکه سیل‎های مکرری داشتیم اما با ساخت این پروژه‎ها از خطر سیل ایمن شد در حالیکه در سیل‌های گذشته خطرات جانی و مالی فراوانی در بهشهر حادث شده بود.
سید محسن موسوی تاکامی با بیان اینکه سدها با یک دوره مشخص، دارای عمر مفید مشخص هستند، گفت: یکی از عوامل کاهش طول عمر مفید سدها به دلیل رسوباتی است که مخزن سد را پر می‌کنند، لذا باید رسوبات را در همان بالادست به تله بیندازیم
موسوی تاکامی با اشاره به پدیده تغییرات آب و هوایی در جهان و مستثنی نبودن ایران از این پدیده و اینکه نمی‌توانیم جلوی سیل را بگیریم بلکه باید آن را  مدیریت و پیش‌بینی کنیم، اظهار داشت: بهترین کار این است که بتوانیم خسارات سیل را با استقرار پوشش گیاهی کم کنیم که بیشترین کار بیولوژیک را در شرق مازندران و بطور ویژه در بهشهر انجام دادیم.
وی در پایان گفت: سعی کردیم با عملیات مکانیکی شیبهای دامنه‌ای را تثبیت و شیب بستر را تعدیل و در نهایت نیز، سیل را کنترل کنیم تا خسارات جانی و مالی کم شود.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار