دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
معاون سیاسی امنیتی مازندران:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران گفت: مردم مازندران همانند سایر استانهای کشور باید با تمام ظرفیت در سرشماری نفوس و مسکن پای کار بیایند و مشارکت بیشتری در سرشماری داشته باشند.
مردم مازندران مشارکت بیشتری در سرشماری داشته باشند

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، علیرضا یونسی رستمی صبح امروز در نشست خبری سرشماری نفوس و مسکن مازندران که با حضور امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: هیچ کشوری نمی‌تواند بدون آمار برای خود برنامه‎ریزی و هدف‎گذاری کند، حتی خانواده نیز بدون آمار نمی‌تواند برنامه‌های خود را به سمت آینده سوق بدهد، از اینرو حکومت و نظام باید یک برنامه مناسب در جهت تعالی جامعه داشته باشد تا عقلانی و براساس اولویت‌های برنامه‌ریزی کند.
وی افزود: مردم مازندران در انتخابات نیز در بین استانهای بالای دو میلیون جمعیت، سرآمد همه استانها بود و سطح مشارکت نخست را داشت، اکنون نیز با توجه به اینکه از ضریب اینترنت بالایی در سطح وسیع و حتی در مناطق دورافتاده برخوردار است، باید در زمینه ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن نیز مشارکت بالایی داشته باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه اداره جامعه از همکاری مردم و مسئولان نشأت می‌گیرد، گفت: بخشی دیگر از این رسالت بر عهده مردم است و انشاالله در این مقطع رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند تا ما نیز در برخورد با مسئولان بالادستی بگوییم که مردم مازندران بار دیگر نشان داد سرآمد همه استانهای کشور است.
یونسی رستمی اظهار داشت: باید بگوییم؛ مازندران! برای شرکت در سرشماری به پا خیز! قبل از اینکه به سراغ شما بیایند شما باید به سمت ثبت نام بروید.
وی با بیان اینکه باید با ابزار فناوری آشتی کنیم، خاطرنشان کرد: فناوری فرزند علم است و دیری نمی پاید که همه زوایای زندگی ما را در بر می گیرد.
معاون استاندار مازندران در پایان گفت: دولت و حکومت باید برای مردمان خود برنامه‌ریزی کند تا آن جامعه به سعادتمندی برسد، لذا همه مردم مازندران همانند سایر استانهای کشور باید با تمام ظرفیت پای کار بیایند و در سرشماری مشارکت و حضور بیشتری داشته باشند.

مردم مازندران مشارکت بیشتری در سرشماری داشته باشند

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها