دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
انتقاد شدید مدیرکل محیط زیست مازندران از وضعیت پسماند مازندران
تا کی می‌خواهیم وضع نابسامان پسماند مازندران را ادامه دهیم؟ قبول کنیم که خوب کار نکردیم!
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با انتقاد از وضعیت نابسامان پسماند مازندران، بیان کرد: تا کی می‌خواهیم این وضع را ادامه بدهیم؟ قبول کنیم که خوب کار نکردیم و چیزی عاید مردم نشد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز چهارشنبه اول آبان‌ماه در کارگروه راهبری مدیریت پسماند مازندران با طرح این موضوع که شهرداری ساری تعهد بدهد که حدوداً چه زمانی می‌تواند مشکل زباله ساری را حل کند، با این پاسخ از سوی ناصر معیل معاون شهردار ساری مواجه شد که گفت: " تاریخ دقیق را نمی‌توان گفت. امیدواریم بتوانیم سریعتر به سرانجام برسانیم".

ابراهمی با بیان اینکه بخش مالی پاشنه اشیل است و بحث اجرایی را هم داریم، امیدوار است که شهرداران استان به مهمترین بحث شهری یعنی سلامت شهروندان احترام بگذارند. فعلا در مازندران از جلسه مدیریت پسماند مهمتر نداریم.

وی با اشاره به عدم حضور شهردار و اینکه به گفته آقای معیل، ایشان در نشست دیگری حضور دارند که با این نشست تداخل دارد، آن را دلیل قانع‌کننده‌ای ندانست و معتقد است "حتی در سایر جلسات نیز کمتر حضرات را دیده‌ایم".

ابراهیمی با انتقاد از وضعیت پسماند و توجهی که باید به این موضوع باشد و نیست، به عدم حضور برخی مدیران اشاره و اظهار می‌دارد: "مگر بقیه افرادی که حاضر می‌شوند؛ وقت‌شان مفت است که بیایند و یک سری که باید پاسخگوی افکار عمومی باشند نیایند؟ محیط زیست باید به جای آنها پاسخ افکار عمومی را بدهد و آنها خود را پشت محیط زیست پنهان کنند. اینها انتظاراتی است که جامعه دارد و (به ویژه شهرداران) خیلی شق القمر هم نمی‌خواهند بکنند.

این مسئول ادامه داد: "در بحث پسماند هر کسی آمد یک رزومه‌ای برای خودش ساخت و رفت و وضعیت پسماند همچون قبل مانده است، هر وقت هم زیاد حرف بزنیم شاید گلایه شود که زیاد حرف می‌زنیم.

وی سوال انتقادآمیز دیگری را عنوان کرد که "تا کی می‌خواهیم این وضع را ادامه بدهیم، خودمان قبول کنیم که خوب کار نکردیم، گزارشات زیادی می‌دهیم اما چیزی عاید مردم نشد بخاطر اینکه اراده نداریم. چون پسماند در صدر برنامه ما نیست، صدر شهرداری‌های ما نیست، مختص به شهرداری ساری هم نیست. چطور می‌شود کلانشهرهایی چون اصفهان و شیراز بخش اعظمی از مشکل زباله را حل کرده‌اند اما چرا لااقل یک پروژه پسماند در این استان حل نمی‌شود"؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پاسخ به درخواست ناصر معیل معاون شهردار ساری درباره اینکه باید طرح جامع مدیریت پسماند داشته باشیم، تاکید کرد: ما این طرح را داریم اما باید برای هر نقطه طرح تفضیلی تهیه شود و برای تایید به یک مرجع علمی برود و پس از تایید، در استان اجرایی شود.

ابراهیمی خطاب به شهرداری‌ها گفت: " انتهای این جلسات، طرح و پروژه و بنویس – بنویس‌ها چه می‌شود؟ نمی‌دانم اینکه شهرداری سایت لندفیل(محل دفن زباله) بهداشتی تهیه کند و بهداشتی دفن کند چه طرحی می‌خواهد؟ چه کار شاقی است؟ هر طرحی هست بنویسید تا یک مرجع علمی تایید کند و کار شروع کنید.

وی ادامه داد: مشکلی که ما داریم این است که کارها را انجام ندادیم. کاری که باید 5 سال پیش با 30 میلیارد تومان تمام می‌شد اکنون 65 میلیارد تومان برای تکمیل و 4.5 میلیون دلار هزینه ارزی می‌خواهد، چون کار را به موقع انجام ندادیم و هزینه روی دست مردم و مملکت می‌گذاریم.

وی در پایان گفت: شهرداری‌ها باید در بخش اجرا پیگیری و نظارت کنند که کار پیش برود و بار مالی بیشتری بر مردم تحمیل نشود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها