دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام سلطه باید متلاشی شود و پرچمدار آن ایران اسلامی با نظام ولایی به رهبری مقام معظم رهبری است.
نظام سلطه باید متلاشی شود/ ایران، پرچمدار شکست نظام سلطه است

به گزارش آوای خزر از نکا، علی‎محمد شاعری صبح امروز در مراسم سومین روز خاکسپاری شهید رمضان موسی‎نژاد از شهدای تازه تفحص‎شده در منطقه«خرمال» عراق، در حضور مردم و مسئولان حاضر در روستای «آجند» نکا با بیان اینکه خیزش انقلابی در یمن، عراق و سوریه ربطی به مسلمان و غیر مسلمان، و شیعه و سنی ندارد، گفت: همه در مقابل روند ظالمانه تاریخ که یکطرفه است و می‌خواهد انسانیت را از بین ببرد، ایستاده‎اند و پیروزی از آن حق‎طلبان است.
وی با بیان اینکه یزید در برابر سپاه امام حسین(ع) به ظاهر پیروز شده بود اما در تاریخ دفن شد، خاطرنشان کرد: شکست از آن کسانی است که می‌خواهند ما را به زانو درآوردند، در کربلا نیز بزرگترین تحریم‌ها را بر امام حسین(ع) روا داشتند اما می‎بینیم که جریان تاریخی عاشورا تبدیل به حماسه بزرگی شد و پیروز واقعی را نشان داد.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه امثال شهید موسی‎نژاد و شهدای مدافع حرم، ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) هستند، اظهار داشت: در مراسم شهدا باید یاد راه شهدا و فلسفه شهادت را یاد بگیریم و آنها را تبیین و تعقیب کنیم، زیرا شهدا در مقابل استعمار بزرگ ایستادند.
شاعری بیان کرد: اگر شیطنت و حیله‌گری آمریکا که خیزش اسلام‎خواهی را در کشورهای عرب مصادره کرد، وجود نداشت؛ طومار سلطه در هم پیچیده شده بود.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در پایان با بیان اینکه صبح پیروزی نزدیک است، گفت: نظام سلطه باید متلاشی شود و پرچمدار آن ایران اسلامی با نظام ولایی به رهبری مقام معظم رهبری است.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: