دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
بهروز رشاد در گفتگو با مهر:
بهروز رشاد تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قطار آن شب» ضمن گلایه از وضعیت سینمای کودک عنوان کرد وزارت ارشاد حتی قوانینی که درباره این سینما از سوی خودش وضع شده را هم اجرا نمی‌کند!

به گزارش آوای خزر، بهروز رشاد تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان اکران این اثر گفت: این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هشت جایزه کسب کرد ولی با این حال در اکران دچار مشکل شده است. هرچند پیش از این گفته بودند که هر سرگروه سینمایی باید در سال یک فیلم کودک اکران کند اما عملا این موضوع در حد یک قانون باقی مانده و به آن عمل نمی‌شود. در حال حاضر همه سرگروه‌ها پر شده اند و ما مدام در پی این هستیم که با یک شرکت پخش قرارداد ببندیم اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و گویا باید حالاها حالاها صبر کنیم و این از عوارض ساخت فیلم کودک است.

وی افزود: «قطار آن شب» یک فیلم خانواده است اما به نظر می‌رسد به دلیل نداشتین لودگی و هنجارشنکی‌ها فرصت اکران پیدا نمی‌کند یعنی در حالی که یک فیلم شریف و انسان دوستانه است، این چنین مهجور واقع شده است و کسی هم برای اکران به ما کمک نمی‌کند.

رشاد توضیح داد: با شرایط به وجود آمده، دست شرکت‌های پخش باز است و هر کاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند. من این موضوع را با بنیاد سینمایی فارابی هم در میان گذاشتم اما تنها پاسخی که از آنها شنیدم این بود که می‌گفتند ما نمی‌توانیم شرکت‌های پخش را مجبور به اکران فیلمی کنیم اما به هر حال باید راهکاری پیدا شود من فکر می‌کنم باید قانونی برای حمایت از چنین فیلم‌هایی وضع شود چراکه با این روند تنها می‌توانیم شاهد این باشیم که فیلم‌ها برای جشنواره‌های داخلی و خارجی آماده شوند.

این تهیه کننده اظهار کرد: ما تلاش کردیم فیلم در آذرماه اکران شود اما به نظر می‌رسد این اتفاق نمی‌افتد ضمن اینکه ما «قطار آن شب» را در جشنواره فیلم «رشد» هم شرکت دادیم و هیات انتخاب از این فیلم بسیار تعریف کردند به طوری که وقتی می‌خواستم «قطار آن شب» را از جشنواره خارج کنم مانع از این کار شدند با این وجود هیچکس برای اکران فیلم کودک هیچ اقدامی نمی‌کند. از همین رو به نظرم ارشاد باید یک سری از سالن‌ها را برای اکران فیلم کودک اختصاص دهد چراکه آنقدر سالن‌های ناشناخته در تهران وجود دارد که می‌شود این کار را کرد. تا به این موضوعات رسیدگی نشود فیلم کودک تنها ویترینی برای این است که بگوییم ما هم فیلم کودک داریم ولی عملا خوراک فرهنگی برای کودکان نداریم.

وی در پایان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: چندی پیش برای «من نوکر بابا نیستم» درخواست پروانه ساخت دادم اما به من گفته اند که این فیلم خشونت زیادی دارند اما قرار است با اعضای شورای پروانه ساخت صحبت کنم و موارد را توضیح بدهم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار