دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بدهی 650 میلیارد تومانی بیمه‎های سلامت و تأمین اجتماعی به دانشگاه‎های علوم پزشکی مازندران و بابل، گفت: تنها 11 میلیارد تومان در سال‎جاری پرداخت شده است و این در حالی است که ماهانه 49 میلیارد تومان نیز تنها هزینه‎های پرداختی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
به گزارش آوای خزر از ساری، قاسم جان‌بابایی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت در کشور از اردیبهشت‌ماه 93 در کشور، اظهار کرد: در این طرح اقدامات مؤثری را برای جامعه هدف داشتیم اما به دلیل گستردگی کار در حوزه بهداشت و درمان، با مشکلاتی نیز مواجه هستیم و در همین شرایط نیز به‌عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی سعی کرد تا تمام داروها را تا جایی که ممکن و قابل احصاء بود  تأمین کند و در بخش هتلینگ نیز حدود 48 میلیارد تومان در 23 بیمارستان دانشگاه حتی به صورت امانی انجام شده است.
وی افزود: در بسیاری از بیمارستان‎های قدیمی مازندران مثل امام خمینی(ره) بهشهر و 17 شهریور آمل در بحث هتلینگ بسیار خوب کار شد و در بخش کلینیک‎های ویژه نیز در 14 شهر و کلینیک‎های زایمانی نیز در 7 شهر فعالیت‎های قابل قبولی انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حوزه بهداشت نیز کارهای مهمی انجام شده و نباید برای کارهای انجام‎شده به مردم منت بگذاریم، بیان کرد: این موارد از تعهدات دولت است و خدمات ویژه‌ای برای مردم نیست که بخواهیم بر روی آن مانور بدهیم.
این مسئول با تأکید بر اینکه حوزه بهداشت و درمان به منابع پایدار نیاز دارد، گفت: قرار شده بود این منابع از محل یارانه‎ها تأمین شود، اما پیش‎بینی‎ها درست نبود.
وی با اشاره به ساخت 150 خانه بهداشت در سال گذشته، 77 خانه بهداشت در سال‎جاری و رساندن این میزان به 220 واحد در همین سال، اظهار کرد: مردم باید به حق خود در حوزه سلامت آشنا باشند و مطالبات خود را عنوان کنند تا جامعه توسعه پیدا کند.
جان‎بابایی بیان کرد: روزانه به‌ازای هر بیمار بستری در بیمارستان، بین 150 تا 200 هزار تومان از محل طرح تحول سلامت، هزینه می‎شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تنها در یک مرحله هشت میلیارد تومان طی یک پروسه 6 ماهه توانستیم در بخش داروهای شیمی‎درمانی صرفه‎جویی کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‎کنیم که براساس منابع موجود کارها را پیش ببریم.
این مسئول با بیان اینکه میزان تخت‎های موجود در مازندران کافی نیست، افزود: در حال حاضر 2 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم و در کنار آن نیز به دنبال توسعه فضاهای بیشتری هستیم که در این راستا می‎توان به توسعه اورژانس‎های بیمارستان‎های ثامن‎الائمه گلوگاه، شهدا و امام خمینی(ره) بهشهر اشاره کرد.
وی با بیان اینکه 147 میلیارد تومان در سال 92 و قبل از طرح تحول سلامت به خرید دارو و ملزومات درمانی اختصاص دادیم زیرا بازار رقابت خوبی وجود نداشت، بیان کرد: این میزان در سال 93 به 120 میلیارد تومان رسید زیرا بازار رقابتی در بخش دارو ایجاد شد.
جان‎بابایی با بیان اینکه از سال 94 تاکنون دانشگاه‎های علوم پزشکی مازندران و بابل در مجموع 650 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارند، افزود: ماهانه 49 میلیارد تومان فقط هزینه پرداختی‎های دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: از 650 میلیارد تومان طلبی که از بیماران داریم؛ در سال جاری تنها 11 میلیارد تومان پرداخت شده است.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار