دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
رئیس پلیس فتا مازندران در گفتگو با آوای خزر اعلام کرد
رئیس پلیس فتا مازندران با اعلام جزئیات دستگیری کلاهبردار اینترنتی در مازندران که بیش از 100 شاکی از سراسر کشور دارد، گفت: 43 درصد جرایم فضای مجازی در 6 ماهه نخست سال‌جاری در بخش کلاهبرداری اینترنتی است.
جزئیات دستگیری کلاهبردار اینترنتی در مازندران با 100 شاکی/ 43 درصد جرایم فضای مجازی در بخش کلاهبرداری اینترنتی است

سرهنگ حسن محمدنژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با آوای خزر درباره جدیدترین پرونده‎ای که رئیس پلیس فتا در مازندران با آن برخورد کرده است، اظهار داشت: جدیدترین پرونده را در بحث کلاهبرداری از طریق تلگرام داشتیم که شخصی از این طریق به تبلیغ البسه و کفش مبادرت کرده بود و خود نیز واسطه بین مشتری و فروشنده بود.
وی افزود: این فرد پس از اینکه پول به حسابش واریز می‎شد، یا کالا را به‎دست متقاضیان نمی‎رساند و یا اجناس مورد نظر را به آنها تحویل نمی‌داد، پس از شکایت‌هایی که از سوی تعدادی از شهروندان در سراسر کشور اعلام شد، این پرونده مورد پیگرد قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا مازندران گفت: پس از ردیابی این متهم، ابتدا حساب او مسدود شد اما در ادامه از حساب فرد دیگری استفاده می‌کرد، لذا شناسایی و دستگیری او به مرحله جدیدی وارد و در نهایت نیز دستگیر شد.
این مسئول با بیان اینکه شخص کلاهبردار بیش از 100 شاکی در سراسر کشور داشت، بیان کرد: فرد متهم نیز از استان‌های غرب کشور بود و تعدادی از شاکیان پرونده از مازندران هستند و به این دلیل که شناسایی و دستگیری متهم در مازندران اتفاق افتاد، پرونده تمامی شاکیان به این استان در حال ارسال ست.
محمدنژاد تصریح کرد: یکی از خریداران کالا در تماس با این شخص از او شاکی شد که چرا کالای مورد نظر هنوز به آدرس اعلام‎شده ارسال نشده است، لذا این تماس و هماهنگی خریدار با متهم برای تحویل کالا سبب شد تا با پیگیری‎های فنی پلیس انتظامی، متهم دستگیر شود.
رئیس پلیس فتا مازندران با هشدار به خانواده‎ها و کاربران اینترنتی درباره خرید از فروشگاه‎های مجازی تصریح کرد: خانواده‌ها باید در این زمینه ابتدا سطح آگاهی و دانش خود را بالا ببرند و به فرزندان بیاموزند که نباید به هر پیام تلگرامی و یا هر سایت و فروشگاه مجازی اعتماد کنند زیرا کلاهبرداران به هر شیوه ممکن، سعی در سرقت دارند.
این مسئول تأکید کرد: همیشه آدرس سایتی که قرار است از طریق آن خرید اینترنتی یا نقل و انتقالات مالی انجام شود، باید در مرورگر تایپ شود و حتی‎الامکان کپی نباشد، در زمان انتقال وجه یا خرید اینترنتی باید برای نوشتن ارقام از صفحه کلید مجازی استفاده کنید و شماره‌های کارت بانکی یا شماره حساب نیز به ترتیب درج نشود.
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال برای وارد کردن شماره کارت 16 رقمی، اعداد به ترتیب نوشته نشود و بهتر است رندومی باشد؛ می‌توان ابتدا چهار رقم اول، سپس چهار رقم سوم و بعد چهارم و دوم را نوشت، زیرا حکرها و کلاهبرداران، شماره‎های حساب و کارت را به‌ترتیب ارقام درج‎شده، حک می‎کنند.

جزئیات دستگیری کلاهبردار اینترنتی در مازندران با 100 شاکی/ 43 درصد جرایم فضای مجازی در بخش کلاهبرداری اینترنتی است

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: خریدهای اینترنتی باید از شرکتهایی باشد که دارای نماد الکترونیکی هستند و مجوز فعالیت از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت را  دارند؛ این شرکت‌ها از مشتریان می‌خواهند که ابتدا کالا را رؤیت و دریافت و بعد خرید کنند و یا حتی اگر راضی نبودند، پول خود را پس بگیرند.
این مسئول با بیان اینکه برخی از کلاهبرداران، افراد را به سمت درگاه بانکی هدایت می‌کنند، اظهار داشت: برای پرداخت اینترنتی، ضرورتی به حضور فرد پشت سیستم مجازی یا درگاه بانکی در زمان مشخص‎شده یا اعلام رمز دوم و cvv کارت نیست و همه اینها نشان می‌دهد که فروشنده قصد کلاهبرداری را دارد.
محمدنژاد در پایان با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سالجاری، 43 درصد از جرایم حوزه فضای مجازی شامل برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی افراد بوده است، گفت: 27 درصد پرونده‌ها نیز به نشر اکاذیب و هفت درصد به کلاهبرداری‌ها اختصاص یافت که این سه مورد، بیشترین درصد پرونده‎های تشکیل شده در پلیس فتا مازندران در نیمه نخست امسال هستند.
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار