دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران گفت: مشکل اصلی معلمان حق‌التدریسی دریافت کد بودند که کارهای اداری آنها انجام شد و حقوق‌شان را دریافت می‌کنند.

به گزارش آوای خزر  به نقل از  فارس ، آموزش و پرورش مازندران برای جبران کمبود معلم در سال تحصیلی امسال اقدام به جذب معلمان حق‌التدرسی از بین مربیان پیش‌دبستانی با سابقه و معلمان نهضت سوادآموزی کرده است بدون پرداختن به این مسئله که آیا بررسی صورت گرفته است که آیا این معلمان می‌توانند به همان کیفیت به آموزش و پرورش دانش‌آموزان بپردازند، موضوعی که درخواست جمعی از معلمان حق‌التدریسی است پرداخت حقوق آنها است.

علیرضا طالبی رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، درباره پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریسی مازندران اظهار کرد: آموزش و پرورش استان مازندران امسال 2 .هزار و 202 معلم حق‌التدریسی جذب کرده است

وی افزود: این معلمان به دلیل اینکه در فرایند جذب‌شان دریافت کدشان تا به الان به درازا کشیده، واریز حقوق به حساب‌شان مقدور نبوده است.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش مشکلی در پرداخت حقوق‌شان نداشته است، تصریح کرد: این معلمان حق‌التدریسی که امسال جذب شدند مشکل اصلی آنها در پرونده‌ها و دریافت کدشان از کشور بوده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کارهای اداری انجام شده است و این معلمان حقوق‌شان را دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال میزان ساعت کار این معلمان در مدرسه‌ها، گفت: هر کدام از معلمان حق‌التدریسی در هر مقطعی که تدریس کنند به اندازه یک معلم رسمی کار می‌کنند و کلاس‌های ما پر است.

طالبی در خصوص کمبود معلم در مدارس استان بیان کرد: با تدبیرها واضافه کارهایی که به معلمان دادند کمبود معلم جبران شده است و فعلا در سطح مدارس مشکل کمبود معلم نداریم.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها