دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی به اتفاق استاندار مازندران، دیداری با معاون اول رئیس جمهور در تهران داشتند و پیرامون مسائل مختلف این استان با یکدیگر به گفتگو نشستند.
در دیدار استاندار و نمایندگان مردم مازندران با معاون اول رئیس جمهور چه مطالبی عنوان شد؟

به گزارش آوای خزر، دكتر اسحاق جهانگيري در نشست استاندار و مجمع نمايندگان مردم مازندران که در تهران برگزار شد با اشاره به مشكلات و مسائل مردم مازندران ناشي از بارش برف و سرمازدگي اخير در اين استان اظهار داشت: بارش شديد برف و سرما خسارات و آسيب هاي زيادي به مردم و به خصوص كشاورزان اين استان وارد كرد كه اين موضوع را در يكي از جلسات هيات وزيران مطرح خواهم كرد تا تصميمات لازم براي جبران اين خسارات اتخاذ شود.

وی مازندران را از استان هاي مهم كشور برشمرد و گفت: استان مازندران نقشي ملي در بخش هاي مختلف اقتصادي نظير گردشگري و كشاورزي در كشور ايفا مي كند و مشكلات و مسائل آن نيز بايد با همين رويكرد و با نگاه ملي مورد توجه قرار گيرد.

** ضرورت ایجاد زیرساختهای مناسب در بخش گردشگری

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جاذبه هاي بي نظير استان مازندران در بخش گردشگري خاطرنشان كرد: بايد با تكميل زيرساخت هاي استان، شرايطي فراهم شود تا مردم ايران و گردشگران خارجي بتوانند به شكلي مناسب از جاذبه هاي كم نظير طبيعي اين استان بازديد كنند.

جهانگیری افزود: البته حضور انبوه گردشگران در استان مازندران و ساير استانهاي شمالي كشور به خصوص در ايام تعطيلات باعث ايجاد فشارها و مشكلاتي براي مردم استان مي شود كه لازم است با فراهم نمودن و تكميل زيرساخت هاي لازم اين مشكلات را به حداقل ممكن كاهش دهيم.

وی مازندران را از استان هاي اصلي در بخش كشاورزي توصيف و خاطرنشان كرد: بار اصلي تامين نيازهاي كشاورزي كشور بر دوش مازندران است و نقش مهمي در تامين محصولات غذايي كشور بر عهده دارد.

در دیدار استاندار و نمایندگان مردم مازندران با معاون اول رئیس جمهور چه مطالبی عنوان شد؟

** ضرورت رشد صنایع در مازندران

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به اينكه از ساليان گذشته تصميم گرفته شده بود كه در استان هاي شمالي كشور نظير مازندران نبايد صنعت ايجاد شود، خاطرنشان كرد: امروز ديگر اين تصور وجود ندارد و با وجود تعداد فراوان دانشجويان و جوانان تحصيلكرده جوياي كار در اين استان، بايد به دنبال توسعه صنايع سازگار با محيط زيست همچون صنايع مرتبط با فناوري اطلاعات در اين استان ها باشيم چرا كه اين صنايع علاوه بر سازگاري با محيط زيست مي تواند فرصت هاي شغلي متعددي پيش روي جوانان قرار دهد.

جهانگيري همچنين با اشاره به برخي محدوديت هاي استان مازندران گفت: يكي از مهمترين محدوديت هاي استان عدم تكميل زيرساخت ها در حوزه راه است كه تا كنون شخصا چندين بار از مسير هاي مواصلاتي مختلف به سمت شمال كشور بازديد و از نزديك روند پيشرفت اين پروژه ها را پيگيري کردم كه اميدوارم با تامين منابع لازم و اهتمام ويژه وزارت راه و شهرسازي و پيمانكاران، شاهد بهره برداري هرچه سريعتر و امكان استفاده مردم از اين مسيرها باشيم.

** تلاش برای تأمین اعتبار پروژه فیروزکوه به سوادکوه

وي همچنين با اشاره به گزارش نمايندگان مردم استان مازندران در مجلس شوراي اسلامي مبني بر اينكه جاده فيروزكوه به سوادكوه با اعتباري نه چندان زياد قابل تكميل است، گفت: دولت تلاش مي كند تا با تامين اعتبار مورد نياز، اين پروژه را به اتمام برساند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به مسائل و مشكلات استان مازندران كه از سوي نمايندگان مردم اين استان در جلسه مطرح شد، از معاون نظارت و هماهنگي خود خواست اين موضوعات را بصورت جزء به جزء مورد بررسي قرار دهد و در جلساتي با حضور نمايندگان مردم اين استان و نمايندگان دستگاه هاي اجرايي مربوطه اين مشكلات را پيگيري كنند.

در دیدار استاندار و نمایندگان مردم مازندران با معاون اول رئیس جمهور چه مطالبی عنوان شد؟

** حل مشکل ناپایداری گاز با تکمیل خط انتقال دامغان به نکا

دكتر جهانگيري گفت: مشكل ناپايداري گاز در استان مازندران نيز همواره جزو مسائل اصلي اين استان بوده و گاز در فصل سرما با افت فشار مواجه مي شود كه تنها راه حل آن تكميل خط لوله انتقال گاز دامغان به نكاء است كه دولت حتماً آن را به طور جدي پيگيري خواهد كرد.

** نقش سد هراز در تامین منابع آبی مازندران

وي همچنين با يادآوري مشكل برخي شهرستان هاي استان مازندران در خصوص تامين آب شرب، بر ضرورت سرعت بخشيدن به روند اجرا و تكميل سد هراز تاكيد كرد و گفت: اين سد از پروژه هاي اولويت دار كشور است و وزارت نيرو نيز با جديت آن را دنبال مي كند.

در اين جلسه معاون رييس جمهور در امور مجلس نيز با بيان اينكه برگزاري جلسات معاون اول رييس جمهور با مجامع نمايندگان استان ها آثار خوبي در حل و فصل مسائل استان ها دارد، گفت: در اين جلسات معمولا مسائل اصلي استان ها مطرح مي شود و در نهايت به جمع بندي قابل قبولي دست پيدا مي كنيم.

** همدلی دستگاههای اجرایی با نمایندگان مردم مازندران

استاندار مازندران هم در اين نشست وفاق و همدلي دستگاه هاي اجرايي و نمايندگان مردم استان مازندران در مجلس شوراي اسلامي را يكي از مزيت هاي خوب اين استان برشمرد و گفت: اين همدلي و صميميت تا كنون نقش پراهميتي در حل مشكلات استان داشته است.

وي به ارائه گزارشي از وضعيت استان مازندران در بخش هاي مختلف پرداخت و با اشاره به سرماي اخير و آسيب هاي ناشي از آن،‌ مهمترين و اصلي ترين دغدغه هاي استان در بخش هاي مختلف را مطرح كرد.

** تقدیر نمایندگان مازندران از معاون اول رئیس جمهور

نمايندگان مردم استان مازندران در مجلس شوراي اسلامي هم با قدرداني از معاون اول رييس جمهور به خاطر سفرهاي متعدد به استان هاي مختلف كشور و بازديد و پيگيري مشكلات از نزديك، سفر چندين باره دكتر جهانگيري براي پيگيري پروژه هاي مربوط به جاده ها و راه هاي منتهي به استان هاي شمالي كشور را مورد تمجيد قرار دادند.

مشكلات ناشي از برف شديد اخير، سرمازدگي محصولات كشاورزي، قطع گاز، تامين آب شرب، حل مشكل پسماندها و فاضلاب و تكميل زيرساخت هاي استان مازندران بخصوص در حوزه هاي حمل و نقل و گردشگري از اصلي ترين موضوعاتي بود كه نمايندگان مردم اين استان در مجلس شوراي اسلامي به آن پرداختند و خواستار توجه هرچه بيشتر دولت براي حل اين مشكلات شدند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها