دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
مدیر مرکز کارآفرینی ایده‌پردازان:
مدیر مرکز کارآفرینی ایده‎پردازان با بیان اینکه اولین اصل موفقیت این است که محصول ما تقاضامحور و تجاری‎سازی شود، گفت: اساتید گروه‎های دانشگاهی و یک گروه متخصص باید در کنار نخبگان دانشجو باشند تا نیازها و شکافهای موجود را بدانند و از نخبگان بخواهند برای رفع آن نیاز اقدام کنند.
تقاضامحوری و تجاری‎سازی اولین اصل در موفقیت اختراع است/ تفاهمنامه‎های فناوری باید کاربردی باشند/ اختراعات را در حدّ تقدیرنامه نگه نداریم

به گزارش آوای خزر از بهشهر، سید رحمان حسینی عصر سهشنبه در جمع نخبگان و اساتید دانشگاههای شرق مازندران که در دانشگاه علم و فناوری این استان برگزار شد، اظهار داشت: ایران پنجمین کشور دنیا از نظر طبیعت و اقلیم و از نظر صنعت و گردشگری نیز دهمین کشور دنیاست و براساس برآوردهای انجامشده، در این استان ظرفیتهای صنعت، کشاورزی و خدمات و گردشگری بیداد می‌کند.

وی افزود: اعتقاد میهمانان و گردشگران خارجی این است که اگر هر کشوری ایالتی مانند مازندران داشته باشد در کل آن کشور نباید فقیر باشد و حتی اگر یک پنجم این ظرفیتها در هر کشور دیگری باشد، آن کشور غنی خواهد بود، اما در مازندران اتفاقات و نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های عجیب و غریبی داریم!

مدیر مرکز کارآفرینی ایده‌پردازان گفت: ایران از نظر محتوای پزشکی رتبه سوم و از نظر محتوای فیزیک هستهای دوم، در ساخت تسلیحات نظامی و سایبری نیز دوم یا سوم، در طبیعت‌گردی پنجم و در گردشگری نیز دهم جهان هستیم، اما از سوی دیگر، از نظر قطب صنعت و گردشگری 101 و در قطب طبیعتگردی در رتبه 167 جهان قرار داریم و فاصله بسیاری بین امتیازات و بهرهوری وجود دارد که به دلیل عملیاتی نشدن و استفاده نکردن از ظرفیتهاست.

این مسئول با بیان اینکه اولین اصل موفقیت این است که محصول ما تقاضامحور و تجاریسازی شود، افزود: اساتید گروههای دانشگاهی و یک گروه متخصص باید در کنار نخبگان دانشجو باشند تا نیازها و شکافهای موجود را بدانند و از نخبگان بخواهند برای رفع آن نیاز اقدام کنند.

حسینی بیان کرد: خیلی از اختراعات تنها در حد تقدیرنامه است! لذا باید عادات کهنه را کنار بزنیم و باید آن فکر و علم بتواند بخشی از نیازهای جامعه را مرتفع کند؛ یعنی اقتصاد در آن تعریف شود.

مدیر مرکز کارآفرینی ایده‌پردازان گفت: تفاهمنامههای مختلفی با شرکتها منعقد میشود اما لازم است که یک گروه متخصص، بخشی از نیازهای آن صنعت را بیان و نخبگان نیز براساس نیاز آن واحد صنعتی مشکلات را حل کنند.

وی تأکید کرد: کارآفرینی براساس محور نیاز است، تمام کارآفرینان براساس محوریت نیاز موفق شدند کاری انجام دهند، لذا ما باید یک فضایی به عنوان فندانسیون اولیه برای این افراد مهیا کنیم.

این پژوهشگر و محقق گفت: ساخت دستگاه پولشمار در ایران توسط نخبگان در یکی از مراکز فناوری مصداق بارزی از در اختیار دادن زیرساختها و اعتماد به جوانان است، آنها توانستد در 45 روز یک دستگاه پولشمار را اختراع کنند که تا قبل از آن به قیمت 9 هزار و 900 دلار از ژاپن خریداری میشد، اما نخبگان ایرانی با کاهش قطعات آن از 18 و 24 به تنها 7 قطعه توانستند تا حدی پیش بروند که ژاپنیها را متحیر کرد و آنها خواستار این شدند که ایران با برند ژاپن محصولات خود را تولید کند تا بازار آنها خراب نشود!

وی ادامه داد: از رئیس جمهور وقت خواستیم تا حمایت کند و حتی حساب کردیم که سالانه 25 میلیارد تومان از هزینه بانکهای مختلف کم می‌شود و قیمت این دستگاه آنهم با سه برابر سرعت دستگاههای پولشمار ژاپنی، تنها 900 دلار است، لذا بانک مرکزی در وهله اول، هزار دستگاه را پیشخرید کرده است.

وی در پایان از اساتید و نخبگان خواست تا فعالیتهای خود را با نیازسنجی از جامعه آماری در مازندران آغاز کنند و ببینند چه اختراعی میتواند یکی از نیازهای صنایع یا بخشهای مختلف را برطرف کند و در همان مسیر حرکت کنند تا به نتیجه برسند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: