دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران:
عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران: معتقدیم فضای مجازی باید در راستای کارکردهایی باشد که در دنیا متصور است تاهیچ گاه جایگزین آثار مکتوب نشود.
فضای مجازی نباید جایگزین آثار مکتوب شود


علی کریمیمله، امشب در حاشیه بازدید از نمایشگاه بینالمللی کتاب مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صرف نظر از هر ارزیابی و نقاط قوت و ضعف این نمایشگاه ،نفس برگزاری این نمایشگاه لازم و ضروری است و می تواند به تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیانجامد.

وی افزود: معتقدم اگر هماهنگی و تدابیر مناسب تری به عمل می آمد کاستی ها مشهود نبود.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران اظهار کرد: نمایشگاه در وضع کنونی بیشتر به سمت فروشگاه تجمیع شده کتاب سمت و سو گرفته است، مرسوم است در دنیا که رخداد فرهنگی با فرآیند کتاب خوانی تدارک دیده شود مانند نقد و گفتگوی کتاب، که تبادل نظر کتاب و کتابخوانی در این نمایشگاه خالی است.

کریمیمله ادامه داد: اگر در سالهای آتی تقویت نمایشگاه و موارد جانبی آن مدنظر قرار گیرد، موجب اقبال مردم و بازدید کنندگان خواهد شد.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه سلایق و علایق مختلف حضور دارند و مباحث عمومی به بحث و تبادل نظر می پردازند لذا این نمایشگاه فرصتی است برای آنکه حوزه های عمومی گسترده شود .

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران اظهار کرد: در سالهای اخیر با گسترش فضای مجازی و ژورنالیستی روبرو شدیم فرهنگ کتاب خوانی مکتوب آسیب دیده است ولی اگر تولید کنندگان و ناشران و مدیران حوزه فرهنگ در سالهای آتی فعالیت های جانبی را تقویت کنند موجب افزایش بازدید کنندگان می شود.

کریمی مله، افزود: ژورنالیستی شدن و کپسولی شدن شهروندان با مطالعه کتاب مرتفع خواهد شد و معتقدیم فضای مجازی باید در راستای کارکردهایی باشد که در دنیا متصور است تاهیچ گاه جایگزین آثار مکتوب نشود.

وی، درباره شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه ، گفت: بقا و پیروزی انقلاب با مشارکت مردم و دوستداران طیف های سیاسی مختلف مردم میسر شده و بهای انقلاب هم مشخص است.

عضو هیات علمی دانشگاه، عنوان کرد: هم پیوندی و همبستگی در فراز و نشیب های انقلاب دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته و برخی عوامل و دیدگاه ها در طرد برخی دوستداران انقلاب نقشی مهمی داشته است.

کریمی مله ادامه داد: مرگ هاشمی موجب شد تا گفتگو و آشتی ملی گذشته اعاده شود به ویژه در منطقه ای که در ناامنی ها گرفتار شده و شرایط و بی ثباتی ها فراهم است، لازم است برای بقای بزرگان و رهبران جامعه بسترهای هم پیوندی و آشتی ملی را فراهم کنند.

کریمی مله، خاطرنشان کرد: رحلت هاشمی و مراسم تشییع او نوید بخش این است که همه آمادگی دارند سر سفره انقلاب باشند، لذا بزرگان و رهبران باید برای بقا انقلاب کمک کنند.

وی با بیان اینکه خیلی زود است دوران پسا هاشمی را تصور کنیم، ادامه داد: معتقدم فرآیند عقلانیت و اعتدال و میانه روی به حدی از نهادینگی برخوردار شده که با رفتن هاشمی تصوری که خدشه و خللی ایجاد شود کمتر متصور است.

این استاد دانشگاه، ابراز داشت: با محیط بی ثبات و متغیر مواجه هستیم که ممکن است در روند سیاسی جامعه مشاهده شود که با حضور و نقش آفرینی بزرگان و چهره هایی همچون خاتمی، ناطق نوری ، سید حسن خمینی ایفا شده است منجر به پیروزی جریان اعتدال شده است.

کریمیمله با ابراز اینکه امیدواریم در سال 96 نتیجه ای مانند 92 را شاهد باشیم، ادامه داد: تغییراتی در محیط منطقه ای و بین الملل ما ایجاد شده به نظر من جامعه به اندازه ای از رشد و بلوغ رسیده و راه مواجه مقتدرانه در مورد زیاده خواهی جز در پرتو اعتدال و میانه روی و عقلانیت نخواهد بود.

انتهای پیام/ 1005

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها