دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با پرورش گوزن در مازندران برای استفاده از گوشت آن مخالف هستم.
اسماعیل کهرم، امروز در حاشیه نخستین همایش روز   میانکاله که در طرح دریای صدف شهرداری بهشهر برگزار شد، در گفتگو با آوای خزر، اظهار داشت: با هرگونه ساخت و ساز یا سایت گردشگری در آشوراده مخالفیم و حتی مردم و فعالان محیط زیست نیز با این موضوع مخالفند، البته یکسری افراد محلی به نماینده ها و حتی مذهبیون نامه می نویسند.
وی با بیان اینکه عده ای برای آیت الله نورمفیدی نامه نوشته‌اند که در آشوراده ساخت و ساز شود، افزود: پیام من به آیت الله نورمفیدی این است که بهتر  می‎شود اگر آنچه از شما باقی می‌ماند یک میانکاله سرسبز برای 50 و 100 سال باشد تا اینکه ساختمانهایی 30 تا 40 ساله داشته باشیم.
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید کاری کنیم که نسل آینده ما را بخاطر حفاظت از میانکاله دعا کنند و ما نیز در این نسل باعث تخریب نشویم، بگذاریم آشوراده به همین صورت که هست، حفظ بشود.
این مسئول با اشاره به سخنانی درباره جدایی آشوراده از مازندران، تصریح کرد: اساساً استان گلستان جزو مازندران بزرگ بوده و این صحبتها به مفهوم برخورد و تلاقی نیست، میانکاله متعلق به ایران است؛ چیزی مانند دماوند و باید از آن حفاظت کنیم، آشوراده دروازه میانکاله است و هر اقدام مخربی که در آشوراده انجام شود، خسارت آن را د جزیره میانکاله نیز خواهیم داشت.
کهرم با اشاره به شکار پرندگان مهاجر در فریدونکنار، اظهار داشت: یک روزنامه اسپانیایی می نویسد: فریدونکنار مردمی دارد که از راه کشتن پرنده ارتزاق میکنند، و آنها را با مردم ایتالیا مقایسه می کند که آنها نیز به شکار پرنده شهرت دارند.
وی ادامه داد: هر شهری به داشته‌هایی مانند شهدا و بزرگان منطقه، گردشگری و تاریخی بودن خود می بالد و اینکه به کشتن پرنده ها شهرت داشته باشید و 100 هزار تومان به جیب شما برود، پسندیده نیست.
مشاور خانم ابتکار درباره آلایندگی های ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهیدسلیمی نکا، گفت: این وضعیت رو به بهبود است، از چهار کوره سوخت، یکی از آنها گازسوز شده است و امیدواریم این روند به بهترین وجه ادامه یابد.
وی درباره گردشگری در میانکاله گفت: این موضوع باید به صورت کنترل شده، منظم و روشمند باشد.
کهرم در پایان در خصوص پرورش گوزن در مازندران برای استفاده از گوشت آن، اظهار داشت: با این موضوع نیز مخالف هستم، زیرا به اندازه کافی گوشت گوسفند مصرف می‎کنیم و داریم.


































انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
0
عجب نظری!کی گفته ما گوسفند به اندازه کافی داریم.پس چرا گوشتوارد میکنیم!!!گوزنهای مرال و شوکا که در خطر انقراض هستند و گوزن زرد ایرانی دچار همخونی شده تنها راه نجات احداث مزارع پرورش گوزن بوده ایکاش مسِئولین با اطلاعات درس پاسخ بدهند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار