دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کریمی مله در پاسخ به آوای خزر در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه حامی دولت تدبیر و امید در مازندران :
استاد دانشگاه و معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دوران اصلاحات با بیان اینکه رقبای جریان اصلاحات و اعتدال خشنود هستند که خط گذر از روحانی توسط جهانگیری را تزریق و القا کنند، گفت: آنها می‌خواهند آقای جهانگیری را در مقابل روحانی برجسته کنند و اگر بتوانند در یک فضایی ایشان را تا پایان رقابت حفظ کنند؛ این را به نفع اصلاحات و اعتدال نمی دانم.
رقبای جریان اصلاحات و اعتدال از القای گذر از روحانی توسط جهانگیری خشنود هستند/ برجسته‎کردن جهانگیری در مقابل روحانی به نفع اصلاحات و اعتدال نیست

به گزارش آوای خزر از ساری، علی کریمی مله شامگاه امروز در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه حامی دولت تدبیر و امید در استان مازندران با بیان اینکه انتخابات 96 در یک محیط پیچیده و پر مسئله بین المللی و منطقه ای و داخلی در حال برگزاری است، اظهار داشت: این انتخابات میتواند از جهات مختلف متفاوت از تمامی انتخاباتهای گذشته باشد هم به دلیل گفتمانهای حاضر و هم به دلیل کارگزاران و نمایندگانی از طیفهای مختلف که از تنوع نسبی برخوردار است و تلازم و تقارن آن با تنش‎ها و تلاطم های و ظهور یک ایدئولوژی در سطح منطقه‎ای پیچیدگی‎های آن را افزون کرده است.

وی افزود: اگر بخواهیم دلایلی برای رأی دادن به آقای روحانی باشد باید برای عامه مردم اقناع کننده باشد، معتقدم در هر انتخاباتی باید به دو نکته توجه کنیم یکی ویژگی های نامزدها و کاراکترهای شخصی آنها و دیگری قابلیتهای اکتسابی آنها و از آن مهمتر محیط سیاسی که در آن جریان پیدا می کند.

این استاد دانشگاه با برشمردن برخی متغیرها و دلیل بر رأی دوباره به روحانی گفت: پرداختن به ویژگیهای فردی و خصوصی افراد سطح رقابت را تنزل می‌دهد لذا بحث را بر نکته دوم که محیط سیاسی و رقابتی انتخابات دوازدهم است متمرکز می ‎کنم.

کریمی مله با بیان اینکه در بحث محیط سیاسی یکی از نکات این است که ما از موضع گفتمانی و رویکردی به مقایسه با گفتمانهای موجود بپردازیم، افزود: باید ببینیم اساساً چه گفتمانی در شرایط فعلی وجود دارد؛ اکنون یک گفتمان عقلانیت، اعتدال و میانه روی و تدبیر را رهبری می کند و مشخصا روحانی پیشقراول آن است و دیگری گفتمانی است که با عقلانیت فاصله دارد، تندروی و تدبیر زدایی را ترویج میکند و پیامدهای آن بگونه ای رادیکالیزم را ترویج می کند.

وی ادامه داد: بنا بر الزاماتی که جامعه ما با آن مواجه است معتقدم که رای دادن به نماینده گفتمان اعتدال از ضرروت چند جانبه برخوردار است؛ نخستین دلیل این است که نماینده گفتمان اعتدال از کارنامه قابل قبولی در دور نخست برخوردار است، از آنجایی که امروزه در ارزیابی کارنامه دولتها به شاخصهایی متفاوت از گذشته می پردازند، لذا به کارنامه ایشان نیم نگاهی می اندازم و ضرورت ادامه دولت را در دور دوم و انتخابات دوازدهم ارزیابی می‎کنم.

این فعال سیاسی اجتماعی با بیان اینکه یکی از مهمترین بحثها در زمینه سنجش حکومتها مقوله فسادستیزی، شفاف سازی و مسئولیت پذیری حکومتها است، تصریح کرد: در این شاخص بر این نکته تأکید میشود که آنها تا چه اندازه در برابر مردم پاسخگو هستند، در زمینه پاسخگویی مؤسسه «لگاتون» از سال 2013 تا پایان 2016 به صورت میانگین نشان می دهد که سالانه سه رتبه وضعیت فسادستیزی در دولت روحانی بهبود پیدا کرده و ایران از رتبه 144 به 131 رسیدیم و معنای آن کارآمدی ساز و کارهای به کار گرفته شده در این دولت است.

کریمی مله ادامه داد: سیاستهای فسادزدایی در جامعه طبیعتا متناسب با انتظارات شهروندان ارزیابی نمی شود اما جهتی که دولت در پیش گرفته است در مقایسه با دولت قبل جهت مناسبی است، به صورت میانگین چندین رتبه وضع فسادستیزی ایران افزایش پیدا می کند.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دولت اصلاحات گفت: بر اساس همین آمار، در بحث شاخص سرمایه اجتماعی نیز ایران از از 2013 تا 2016 از رتبه 146 به 74 می رسد.

وی گفت: این البته پاسخ اتهامی است که وضعیت زندگی مردم را در این سالها رو به خرابی اعلام کردند و بهبود شرایط زندگی را ملموس ندانسته‎اند؛ بهتر است این داوریها را به آمارهای بین المللی بسپاریم؛ کیفیت زندگی در ایران از 2013 تا پایان 2016 حدود 13 رتبه بهبود پیدا کرده است و مؤلفه های تشکیل دهنده کیفیت زندگی از قبیل قدرت خرید مردم ، نسبت هزینه ماهیانه به درآمد، وضعیت ماندگاری در ترافیک، وضعیت آلودگی های زیست محیطی، تغییرات اقلیمی و وضعیت مراقبت و سلامت، در این عرصه نیز ایران بصورت میانگین سالانه سه رتبه بهبود داشته است.

کریمی مله بیان کرد: اگر از موضع کارآمدی نیز به دولت روحانی نگاه کنیم دستاوردها محسوس است، ثبات و امنیت سیاسی در دولت یازدهم ایجاد شد، تنشهای روزمره فروکش کرده است، البته طبیعی است که در این فضا، منتقدان جوّ آرام جامعه را به سمت تلاطم پیش می برند اما در مجموع دولت روحانی توانسته است موفق عمل کند.

وی افزود: سیاستهای خوبی در مناطق مرزی اعمال شده و وضعیت ناامنی به امنیت قابل قبولی تغییر یافته است، در سیاست خارجی نیز وضعیت تحریم و روابط غیر مسالمت آمیز به وضعیت عادی و نرمال رسیده است و ایران پس از برجام حضور قابل موجهی در جهان پیدا کرده است.

این استان دانشگاه بیان کرد: اما معتقدم مسائل مهمتری داریم که ضرورت رأی دادن به ایشان را دوچندان می کند مانند بحران زیست محیطی و آسیبهای گسترده اجتماعی، حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق و ... نشان میدهد که جامعه ایران بر روی بستری از مسائل و مشکلات بسیار سخت حلپذیر قرار گرفته و نیازمند یک دولتی است که با استفاده از ظرفیت کارشناسی طیف های مختلف از طریق هم‌افزایی بتواند راههای برون رفت و غلبه بر این مسائل را پیدا کند که نمونه هایی از آن را در دولت یازدهم مشاهده کردیم.

وی افزود: مختصات محیط منطقه خاورمیانه سیتزهجویی است که مشحون از درگیریهای مختلف است، در این شرایط چنانچه نماینده گفتمان اعتدال وجود داشته باشد میتواند با اتخاذ سیاستهای خوب از محیط پرتنش جلوگیری و ایران را به عنوان جزیره پرثبات حفظ کند.

کریمی مله گفت: انتخابات دوره دوازدهم با شکل گیری یک فضای تخاصم‌آلود در سطح بازیگران کلان بین المللی با ظهور یک پوپولیسم در آمریکا همراه شده و طبیعی است که ترامپ به دنبال یک اجماع جهانی علیه ایران است و سخت به دنبال این است تا با بزرگنمایی تهدید ایران بتواند برنامههای خود را علیه کشورمان محقق کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در نقطه مقابل، نیازمند یک گفتمان و سیاستمداری هستیم که با پیشه کردن عقلانیت و میانهروی از ایجاد اجماع بین اروپا و آمریکا جلوگیری کند و چنین کاری از عهده روحانی به عنوان نماینده گفتمان عدالت بر می آید کما اینکه تاکنون چنین بوده است.

فعال سیاسی اجتماعی با بیان اینکه دولتها در دور اول بیشتر همّ و انرژی خود را معطوف به پایان رساندن کارهای نیمه کاره دولت قبل میکنند، افزود: آنها کمتر فرصت ریل گذاری متناسب با گفتمان خود را دارند، در مجموع دولت روحانی توانسته است تا حدی از حجم آوارهای دولت قبل کم کند و مسیری را برای دوره تثبیت بردارد که با آغاز برنامه ششم نیز مقارن شده است، بنابراین این الزامات ایجاب می کند که فرصت و مشارکتی دوباره برای تثبیت گفتمان تدبیر و امید فراهم شود که آن جز با رأی دادن به روحانی میسر نمی شود.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دوران اصلاحات بیان کرد: البته گفتمان مقابل روحانی چیز جدیدی ندارد و جدیدترین توان خود را در دولتهای نهم و دهم در معرض افکار عمومی گذاشته و در سیاست داخلی و خارجی پیامدهای دهشتناک و بحران زایی را به ارمغان آورده است که امیدواریم رای دهندگان، به گفتمان اعتدال رأی بدهند و بستر حضور نماینده منتخب این گفتمان را به عنوان فرصت سیاسی تازه برای ایجاد زمینه های تدریجی جامعه به سمت پیشرفت و توسعه همه جانبه مهیا کنند.

کریمی مله در بخش دیگری از این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد؛ وی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر مبنی بر اینکه آیا جهانگیری در مقابل روحانی قرار گرفته است و اینکه بحث گذر از روحانی که مطرح شده است تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است، اظهار داشت: در سال 92 جزو نخستین گروههایی بودیم که میخواستیم عارف به نفع روحانی کنار برود، اکنون معتقدم که ساختار توزیع قدرت بگونهای باید باشد که استفاده از همه ظرفیتهای میانهرو نظام برای فائق آمدن بر مشکلات صورت بگیرد.

وی ادامه داد: لذا از موضع اصلاح طلبانه معتقدم که باید روحانی را تقویت کرد و ایشان بتواند در دور دوم برنامه های نیمه تمام را تمام کند؛ تا یک حدی معتقدم که لحظه ای و شمه ای از حرفهای شب گذشته که در مناظره دیدم؛ رقبای جریان اصلاحات و اعتدال هم خشنود هستند که چنین خطی را تزریق کنند و آقای جهانگیر را در مقابل روحانی برجسته کنند.

کریمی مله در پایان گفت: اگر رقبا بتوانند در یک فضایی ایشان(جهانگیری) را تا پایان رقابت حفظ کنند؛ این را به نفع اصلاحات و اعتدال نمی دانم و ادامه چنین رقابتی تا پایان انتخابات میتواند نتیجهای داشته باشد که خوشایند هیچ ایرانی نباشد.

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسفندیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
اصلاح طلبان باید حواسشون جمع باشه که توی دامی که براشون پهن شده نیفتن.قالیباف اومده که روحانی رو تخریب کنه و بره .اون هنوز مناظره قبلی و ضرب و شستی که از روحانی خورده رو فراموش نکرده.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار