دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۳
روحانی در برنامه گفت‎وگوی ویژه خبری چهارشنبه‎شب:
رئیس دولت تدبیر و امید و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: دولت یازدهم کمتر حرف زده و بیشتر عمل کرده است، شعار نمی‎تواند مشکلات کشور را حل کند، همه کاندیداها باید برنامه خودشان را ارائه کنند.
دولت یازدهم کمتر حرف زده و بیشتر عمل کرده است/ شعار نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند/ همه کاندیداها باید برنامه خود را ارائه کنند

حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری مانند همیشه انقلاب اسلامی را واقعه بسیار بزرگی در تاریخ کشور دانسته و معتقد است که این انقلاب مثل همه انقلابها فراز و نشیب داشته است اما بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری است و از این جهت نیز امروز مردم پای صندوق انتخابات به راحتی حضور پیدا می کنند، به راحتی مسائل مختلف را مطرح و نقد می کنند.

وی تأکید دارد که اگر امروز در بخش اقتصادی آزادی بیشتری به مردم بدهیم و مردم در اقتصاد احساس رقابت بیشتری کنند، احساس کنند دستگاههای وابسته به قدرت، مداخله در اقتصاد ندارند؛ حتما موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

* فاصله گرفتن از قانون، مواجه با مشکلات

رئیس جمهور فعلی ایران معتقد است که در زمینه فرهنگی نیز باید زمینه را برای همه گروههای فرهنگی باز بگذاریم، روحانی از رقابت می‎گوید و معتقد است در جایی که رقابت آزادتر است، احساس موفقیت بیشتری می‌کنیم.

وی علیرغم برخی انتقادات که متهم به حمایت از طیف خاصی می‎شود، اعلام می‎دارد: ما باید فضا را بیشتر برای مردم باز کنیم، در زمینههای مختلف از اندیشه همه آحاد مردم استفاده کنیم.

وی همچنان بر استفاده از عقلانیت و رعایت مرّ قانون تأکید دارد و معتقد است: هر کجا از قانون فاصله گرفتیم با مشکلات مواجه شدیم. عقلانیت، ایستادگی و آزادگی میتواند انقلاب را در مسیر بهتری هدایت کند

روحانی با بیان اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار داریم و باید مردم آثار بلوغ 40 سالگی را با کنار رفتن تندروی‌ها و خشونتها ببینند، به این سوال انقلاب برای چه بود؟ اظهار داشت: انقلاب بخاطر این بود که مردم استقلال بدست بیاورند و با آرای خودشان کشور را اداره کنند، برای این بود که فساد در کشور ما نباشد، مردم برای جمهوریت مردم انقلاب کردند.

* انقلابی بودن؛ حرکت در مسیر خواست مردم

رئیس جمهور فعلی ایران با بیان اینکه اگر در زندگی خودمان متعهد به آرمانها و مسیر انقلاب باشیم، آنوقت میتوانیم خودمان را انقلابی بدانیم، خاطرنشان کرد: انقلابی بودن به معنای بینظم بودن، دخالت در زندگی مردم، گفتن سخن درشت و سر دادن شعار بلند نیست، بلکه انقلابی بودن یعنی در مسیر خواست مردم حرکت کنیم انقلابی بودن یعنی قانونی بودن.

این کاندیدای ریاست جمهوری آثار انقلاب را در این دانست که باید منجر به کاهش فساد، ایجاد زندگی راحتتر و همراه با معنویت و دینباوری بیشتر در جامعه باشد و اگر انقلابی بودن به معنای شعار دادن و فریاد زدن و خشونت باشد، از این مسیر فاصله داریم.

روحانی با بیان اینکه امروز شرایط به گونه‌ای است که مردم از روستاها کالای خود را صادر میکنند و شرایط بهتری برای گردشگری بوجود آمده است، نسبت به این نکته نیز تأکید داشت که باید برای محرومان فکر بیشتری شود، امروز محرومیت نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است، امام فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند، بنابراین باید تلاش بیشتری کنیم.

*سخت‌تر شدن شرایط بدعهدی برای طرف مقابل با گذشت زمان

وی با اشاره به موضوع برجام، تأکید دارد که اصل این توافق دستاوردی بود که مردم در سایه ایستادگی، مقاومت و تلاش خودشان بدست آوردند و برخی مردم برای تحقق برجام کمک نمی‌کردند اما امروز خوشحالم که همه کاندیداها اعلام میکنند نسبت به برجام متعهد هستند.

روحانی با بیان اینکه ملت ما همیشه به همه قراردادها متعهد بوده است و اگر طرف مقابل بدعهدی کند، ما باید آماده باشیم؛ بیان کرد: هرچه زمان می گذرد، بدعهدی برای طرف مقابل سخت‌تر میشود و با اینکه گروه جدید و افراطی در آمریکا به قدرت رسیده اما نتوانستند کاری ضد برجام انجام دهند، آنها دیدند که تعهدات بین‌المللی را نمی‌توانند زیر پا بگذارند.

* قدرت ملی؛ قدرت اصلی

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: خودمان را برای شرایط دیگر هم باید آماده کنیم که این آمادگی را داریم؛ البته قدرت اصلی قدرت ملی است که بخشی از آن قدرت نظامی است و بخش دیگر اقتصاد و فرهنگ و مسائل اجتماعی است.

وی از برداشته شدن قدمهای خوب در زمینه قدرت دفاعی کشور در دولت فعلی گفت و یادآوری کرد که در هفتههای گذشته مردم شاهد تولید جت جنگی و تانک و موشکهای جدید بودند، سیستم پدافندی جدید ایجاد شد، 300 S را نیز وارد کشور کردیم و در 3 سال گذشته بیش از 10 سال قبل از آن تجهیزات دفاعی را گسترش و ارتقا دادیم.

روحانی با بیان اینکه شیوه های بیگانگان مرتب در حال تغییر است، تصریح کرد: روزی از گروهکها استفاده می کردند، روزی کشورهای منطقه را علیه ما تحریک میکردند، روزی ما را از نظر اقتصادی محدود می‌کردند و ما نیز باید شیوههای جدیدی اتخاذ و در برابر نقشههای جدید مقاومت کنیم، ما در مساله هستهای از توان سیاسی کشور استفاده کردیم، ما توانستیم تحریمها را بشکنیم، اینها با قدرت سیاسی و ملی و انسجام ملی بدست آمده است.

* حل مشکلات کشور بدون شعار

وی اظهار داشت: دولت کمتر حرف زده و بیشتر عمل کرده است، افزود: شعار نمی تواند مشکلات کشور را حل کند، همه کاندیداها باید برنامه خودشان را ارائه کنند.

رئیس دولت فعلی ایران با تأکید بر اینکه "تحریم شدیم چون اتکای ما به نفت بود" اعلام کرد: امروز تراز تجاری ایران مثبت است، واردات ما قابل تامین از صادرات غیرنفتی است، کاری که ما باید در برابر دشمنان انجام دهیم، این است که هزینه کار و اجماعسازی علیه ایران را زیاد کنیم؛ وقتی آمریکاییها درباره برجام سخن گزافی گفتند، اروپا و روسیه و چین علیه آنها موضع گرفتند.

روحانی با بیان اینکه نزدیکترین صادرات ما به کشورهای دوست و همسایه است و اگر بخواهیم همکاری سیاسی و بین‌المللی داشته باشیم، این کار با دوستان و همسایگانمان راحتتر است، اظهار داشت: اگر ثبات منطقه به خطر بیفتد، ممکن است به کشور ما هم سرایت کند، وحدت داخلی به گونه‌ای شده که دشمن به سختی از ویروس تروریسم علیه ما استفاده میکند اما با این حال، توانمندی ایران در منطقه باید توانمندی کل منطقه باشد و نیروهای خارجی باید مداخلاتشان را در منطقه ما کاهش بدهند و متوقف کنند.

* تقویت عزت ملی در همه زمینه‌ها

روحانی به حضور نیروهای ایرانی در آنسوی مرزها برای دفاع از کشور و منطقه خاطرنشان کرد: اگر کمک ایران نبود، شاید امروز شرایط عراق و سوریه متفاوت بود؛ عزیزان ما شهید شدند تا کشور در اشغال دیگران نباشد، تا بتوانیم از عزت ملی به خوبی حراست کنیم، باید بتوانیم در همه زمینه ها عزت ملی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: وقتی تحریم را برطرف میکنیم، در مسیر شهدا قرار گرفته‌ایم، شهدا برای این به جبهه رفتند تا مردم استقلال بیشتری را حس کنند و از تهدیدها خلاص شوند و اگر منابع ملی مشترک ما با همسایگان را همسایگان ببرند، آیا این مسیر، مسیر شهیدان است؟ امسال در پارس جنوبی به اندازه همسایهمان از منابعاستفاده می کنیم، در سالهای گذشته آنها دو برابر ما استفاده می کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع محیط زیست اشاره و اظهار داشت: در سالهای گذشته به مسئله زیستمحیطی کمتر توجه میشد، تا جایی که به نقطه شبه بحران رسیدیم، از منابع آب بیحساب و کتاب استفاده میشد، حقآبه‌ها رعایت نمیشد.

وی با بیان اینکه اولین تصمیم دولت یازدهم درباره دریاچه ارومیه بود، تصریح کرد: دیدیم این دریاچه در حال خشک شدن است و نمک‌زاری که ایجاد می‌شود، تمام کشاورزی و زندگی 14 میلیون نفر را تهدید می‎کند، 70 تا 80 درصد ریزگردهای ما مربوط به کشورهای خارجی می‌شود.

* یکسان دیدن مردم در برابر فساد

روحانی بار دیگر بر مقابله جدی با فساد تأکید کرد و گفت: در این دولت قاچاق کالا از 25 میلیارد به نصف تقلیل پیدا کرده است، دولت الکترونیک می‌تواند جلوی مفاسد اداری را بگیرد، برای مبارزه با فساد باید یک شبکه برنامهریزی انجام شود تا جلوی آن را بگیریم، یکی از این راهها دولت الکترونیک است.

وی بیان کرد: یکسان دیدن مردم در برابر قانون توسط قوا جلوی فساد را می‌گیرد، ما نباید در هیچ موردی تا اثبات فساد نشده کسی را متهم کنیم، یکی از مسائلی که امروز جامعه گرفتار آن است، این است که کسی به چارچوب‌های اخلاقی توجه نمیکند.

رئیس جمهور فعلی ایران با تأکید برا اینکه نظارت باید بیشتر شود، اظهار داشت: همه افراد در برابر قانون باید مساوی باشند، هر کسی که در کشور ما از مسیر قانون فاصله بگیرد، از رانت نامشروع استفاده کند، دستگاه نظارتی و قضایی باید با او برخورد کند.

وی در پایان گفت: امروز رقابت بین دو شیوه برای اداره کشور است؛ یک شیوه سختگیری و برخورد خشن با مردم و استفاده از روشهای فشار و یک شیوه اعتدال و خردگرایی و استفاده از مشورت و نظرات برای اداره جامعه است.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها