دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
انتقاد وزیر بهداشت از قالیباف:
وزیر بهداشت:آرزو دارم محمدباقر قالیباف، گرد و خاک جبهه را بر غبار فتنه سیاست و قدرت ترجیح دهد و در دومین مناظره با صراحت از بابت چنین سخنانی از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند و از خادمان ملت حلالیت بطلبد.
کاش محمدباقر قالیباف، گرد و خاک جبهه را بر غبار فتنه سیاست و قدرت ترجیح دهد/ قالیباف  از ملت بزرگ ایران و خادمان ملت عذرخواهی کند 
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با انتشار متنی از سخنان اخیر قالیباف به شدت انتقاد کرد.
 
 به گزارش آوای خزر، وزیر بهداشت در کانال تلگرامی خود خطاب به محمدباقر قالیباف شهردار تهران و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نوشت:

 برادر محترم! شما در برنامه‌های تبلیغاتی گفته‌اید: اینکه بعضی از وزرا لیست اموال خود را اعلام نمی‌کنند، احتمالا به این دلیل است که از مردم خجالت می‌کشند.

روز چهارشنبه این هفته در جلسه هیات وزیران از صحت و سقم این ادعا سوال کردم. دکترجهانگیری گفتند "چندماه پیش که جناب آقای اژه‌ای طی مصاحبه‌ای اعلام کردند دو نفر از اعضای دولت هنوز لیست دارایی‌های خود را اعلام نکرده‌اند با ایشان تماس گرفتم. بعد از دو روز مشخص شد که یک نفر کپی یک سند و دیگری شماره حساب فرزندش را اعلام نکرده است که همان زمان به آنها گفتم اقدام کنند."

 برادر عزیز! چگونه در برابر چشمان مردم، رییس جمهور شرعی و قانونی کشور را که بعد از رهبری نماد اقتدار این ملت است، بی‌عقل و بی‌صداقت خطاب می‌کنید؟ و بسیاری مطالب دیگر که هنوز باورم نمی‌شود از شما شنیده‌ام!

 برادر عزیز! ای کاش لباس سیاست را جایگزین لباس خاکی جبهه نمی‌کردید؛ من به عنوان یک دوست، هنوز هم آرزو دارم محمدباقر قالیباف، گرد و خاک جبهه را بر غبار فتنه سیاست و قدرت ترجیح دهد و امیدوارم باقی مانده مرام بچه‌های جبهه و همسنگران و دوستان شهیدمان چنان در روح و جانتان زنده باشد که لااقل در دومین مناظره با صراحت از بابت چنین سخنانی از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنید و از خادمان ملت حلالیت بطلبید.
انتهای پیام/1000
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار