دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
نماینده مردم دامغان:
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که مشکل جاده گلوگاه به دامغان حل شد، مشکل احداث جاده دامغان به نکا نیز حل خواهد شد.
مشکل جاده دامغان – نکا رفع می‎شود/ انتقال آب خزر به سمنان منتفی است

ابوالفضل حسن‎بیگی عصر امروز در حاشیه افتتاح رسمی از خط انتقال گاز دامغان- کیاسر- ساری-نکا که در هتل بادله با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: امروز یکی از راههای بسیار مهم در جهت توسعه کشور احداث جاده است، از اتوبان تهران- مشهد یا جاده قدیم تهران به مشهد لازم است که از استان سمنان جاده‌هایی را به مازندران و گلستان داشته باشیم.

وی افزود: لازم است برای کاهش بار ترافیکی از استانهای مازندران و گلستان بصورت شمال به جنوب 4 راه اصلی احداث شود.

حسن‎بیگی گفت: جاده دامغان به گلوگاه انشاالله امسال به اتمام میرسد و برای دو باند بعدی آن یعنی ‎دو باند رفت و دو باند برگشت هم مصوبه دریافت شده است.

نماینده مردم دامغان بیان کرد: توسعه جاده دامغان به چشمه علی(سه راه فولادمحله) و کیاسر به ساری و همچنین جاده‌ای از دامغان به نکا مصوب شده و اعتبار آن را نیز مشخص کردیم و سعی میکنیم طی 2-3 سال آینده آن را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: نکته دوم نیز اتوبان دامغان به گرگان است که فاز نخست آن به طول 95 کیلومتر مطالعه شد و می‌تواند کمک خوبی برای کاهش بار ترافیکی استان سمنان به مازندران و گلستان باشد.

این عضو مجلس شورای اسلامی درباره مشکل زیست‎محیطی جاده نکا به دامغان اظهار داشت: کارشناسان مربوطه به منطقه مراجعه و در حال انتخاب مسیر هستند و طبیعتاً همانگونه که مشکل جاده گلوگاه به دامغان حل شد، مشکل احداث جاده دامغان به نکا نیز حل خواهد شد.

حسن‌بیگی درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان گفت: همانطور که می‌دانید خشکسالی همه کشور را فرا گرفته و اکنون متأسفانه وضعیت 16 استان مخصوصاً اصفهان بحرانی شده است که اگر به داد آن نرسیم باید دو سوم جمعیت آن مهاجرت کنند لذا طرحی با عنوان «مکران» مطرح بوده که در آن از دریای عمان برای تأمین آب 16 استان در حال پیگیری است که گزارش آن به زودی تهیه می‎شود.

وی ادامه داد: در کمیسیون امنیت ملی نیز کمیته آب تشکیل شده که مسئولیت آن را به عهده دارم، مطالعات نشان می‎دهد که با توجه به کمبود هزینه و از طرفی شرایط سواحل مکران و دریای عمان انشاالله از این منطقه برای تأمین آب 16 استان تشنه استفاده می‎شود و استان سمنان یکی از استانهای برخوردار از این طرح است.

نماینده مردم دامغان در مجلس تأکید کرد که بحث انتقال آب از خزر مطرح نیست و انتقال آب از مکران(دریای عمان) به عنواتن بهترین گزینه پیش رو مطرح است و آقای رئیس جمهور نیز قولهایی را به نمایندگان مجلس در این خصوص داده است.

انتهای پیام/ 1354/

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خدادادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
پس آقای خبرگزاری مهر چی می گه؟

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:
انتقال آب دریای خزر به سمنان حق قانونی این استان است
http://www.mehrnews.com/news/4046444
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار