دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

خرید ماهواره از روسیه؟
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از مقا‌م‌ها و منابع مطلع آمریکایی نوشته است، روسیه در تدارک ارائه یک سیستم ماهواره‌ای پیشرفته به ایران است که تهران را قادر می‌کند اهداف نظامی بالقوه را در خاورمیانه ردیابی کند. واشنگتن پست می‌گوید، روسیه قرار است یک ماهواره «کاناپوس وی» ساخت این کشور که به دوربین با کیفیت بالا مجهز است به ایران بدهد که می‌تواند ظرف چند ماه از روسیه به مدار زمین پرتاب شود.

نقل قول انتخاباتی علم الهدی از نماینده آمریکایی
علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: یکی از نمایندگان کنگره آمریکا دیروز گفته است که سعی کنید در ایران یک دولت انقلابی به وجود نیاید؛ چراکه اگر چنین شود و مشکلات مردم حل شود، ما در جریان برخورد و مقابله با ایران شکست خواهیم خورد.

حق رای ایران در سازمان ملل از تعلیق درآمد
یک سخنگوی سازمان ملل متحد جمعه تصریح کرد ایران حق رأی خود در مجمع عمومی این سازمان را که به دلیل عدم پرداخت بدهی تعلیق شده بود مجدداً به دست آورده است. مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل امروز (جمعه) در توئیتی با بیان این که تحریم های غیرقانونی آمریکا فقط مردم ما را از دارو محروم نکرده ، نوشت: این تحریم ها همچنین مانع پرداخت حقوق معوقه ایران به سازمان ملل متحد شده است. سازمان ملل متحد پس از بیش از ۶ ماه کار بر روی این موضوع، امروز اعلام کرد که بودجه را دریافت کرده است.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره محموله دو کشتی ایرانی
آستین وزیر دفاع آمریکا در جمع قانون گذاران آمریکایی از حرکت دو کشتی نظامی ایران به سمت نیمکره غربی ابراز نگرانی کرد. لیود آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه به قانون گذاران آمریکایی گفت که او هم مانند نمایندگان درباره کشتی های نیروی دریایی ایران که در حال حال حرکت در اقیانوس اطلس هستند و "احتمالا به ونزوئلا تسلیحات منتقل می کنند" نگران است. او از پاسخگویی به این سوال که چه تسلیحاتی روی عرشه این کشتی ها هستند، خودداری کرده و اظهار کرد که در یک جلسه محرمانه اطلاعاتی در این باره ارائه خواهد داد. او همچنین گفت که با مقامات هیچ یک از دیگر کشورهای منطقه درباره حرکت این کشتی ها صحبتی نکرده است.

احتمال خاموشی در هفته جاری
سخنگوی صنعت برق گفت: هفته آینده - هفته جاری - که هفته گرمتری خواهد بود اوج نیاز (پیک) مصرف به ۶۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد. «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: رسیدن به این اوج نیاز مصرف، رکورد تازه ای برای صنعت برق خواهد بود. وی ادامه داد: پیش بینی این است که بتوان ۵۴ هزار مگاوات از این میزان را تولید برق کرد. او خاطرنشان کرد: اعمال روش های مدیریت مصرف کمک خواهد کرد بتوان اختلاف بین اوج نیاز مصرف و تولید برق را جبران کرده تا خاموشی اعمال نشود.

رقم تولید نفت فعلی ایران
اوپک اعلام کرد ایران ۴۲ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود در ماه مه افزوده و ۲.۴۵۵ میلیون بشکه در روز نفت در این ماه تولید کرده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
طبق اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۲۱ خرداد ۹۹۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۳۲۷ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به سه میلیون و ۱۳ هزار و ۷۸ نفر رسید. همچنین ۱۲۴ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به ۸۱ هزار و ۷۹۶ نفر رسید. تا کنون ۲۱ میلیون و ۳۱۳ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام و ۵ میلیون و ۶۱ هزار دُز واکسن تزریق شده است.

واکنش آمریکا به حضور ناو ایرانی در اقیانوس اطلس
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ورود ناوگروه ایران به اقیانوس اطلس و حرکت به مقصد احتمالی ونزوئلا گفت اگر هدف ارسال سلاح باشد، آمریکا آماده است واکنش نشان دهد.

ایران واکسن جدید خرید
بانک مرکزی اعلام کرد که، مبلغ حدود ۲۰۰ میلیون یوان برای محموله دیگری از واکسن سینوفارم که توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از کشور چین خریداری شده است، توسط بانک مرکزی تامین ارز و واریز شد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار