دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ژاپن: ۲.۹ میلیون دوز واکسن به ایران اهدا می‌کنیم
وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد که دولت این کشور ۲.۹ میلیون دوز واکسن آسترازنکا ساخت این کشور را در قالب کواکس به ایران اهدا می کند. موتگی افزود: ژاپن در حال هماهنگ کردن ارسال ۱۱ میلیون دوز واکسن به غیر از ایران به ۱۴ کشور دیگر از جمله کامبوج، لائوس، فیجی، تایوان، اندونزی و ویتنام از طریق برنامه جهانی واکسن کواکس با حمایت سازمان ملل است.

آمریکا: ضرب‌ الاجلی برای مذاکرات تعیین نکرده ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد آمادگی داریم بدون محدودیت زمانی به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران برگردیم. این ایران است که برای دور هفتم مذاکرات باید تصمیم بگیرد. ند پرایس، گفت "ما برای این گفتگوها ضرب الاجل تعیین نمی کنیم، اما.. ما آگاهیم که گذشت زمان و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، در دیدگاه ما در مورد بازگشت نهایی به برجام تاثیر خواهد داشت."

ادامه درگیری کم سابقه وزیر بهداشت و نماینده زاهدان
سعید نمکی وزیر بهداشت پس از عصبانیت عجیب و حمله لفظی علیه نماینده زاهدان، مدعی شد او «می‌خواست من رئیس علوم پزشکی منطقه را برکنار و آدمِ مدنظر او را که با هم هماهنگ هستند، جایگزین کنم.» همچنین فداحسین مالکی نماینده زاهدان در صفحه توییتر خود نوشت: « دائما درباره مردم مظلوم سیستان و بلوچستان دروغ می گویند. آمارهای غلط از تعداد جانباختگان می‌دهند. تجهیزات و بیمارستان نداریم، می‌گویند تخت‌ها خالی است. ‏اعتراض هم که می‌کنیم، هتاکی می‌کنند. مراقب بهداشت روان و دهانتان باشید آقای وزیر بهداشت!» گفتنی است در جلسه مورد اشاره و درگیری لفظی شدید و توهین‌آمیز میان این دو، مالکی از عواقب حقوقی و قضایی یک تصمیم وزارت بهداشت سخن می‌گوید که نمکی هم در پاسخ می‌گوید «ما را از این چیزها نترسانید؛ ما روی مین هستیم ...».

دستور تهیه لیست تمامی محکومان امنیتی
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه رییس جدید قوه قضاییه فرقی میان محکوم امنیتی و غیرامنیتی قائل نیست از دستور اژه‌ای برای تهیه لیست تمامی محکومان امنیتی کشور با قید نوع جرم و میزان مجازات خبر داد.

مذاکرات برای تبادل زندانیان با آمریکا در جریان است
علی ربیعی، علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: مذاکرات در این زمینه در جریان است و در صورت آزادی زندانیان ایرانی و تامین منافع کشورمان و نیز به نتیجه رسیدن مذاکرات، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. ربیعی افزود: آقای دکتر ظریف از مدت‌ها پیش طرح مبادله همه زندانیان ایرانی و آمریکایی با یکدیگر را مطرح کردند و دولت بایدن نیز از روز‌های ابتدایی روی کار آمدن، این موضوع را مورد توجه قرار داد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۲۲ تیر ۱۴۰۰ طی شبانه روز منتهی به این روز ۲۲هزار و ۷۵۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۶۶ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

راننده اتوبوس خبرنگاران ۵۰ درصد مقصر شناخته شد
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده حوادث اتوبوس خبرنگاران و اتوبوس سرباز معلمان گفت: نتیجه کارشناسی حکایت از این دارد که ۵۰ درصد تقصیر متوجه راننده و ۵۰ درصد مربوط به سایر عوامل و متولیان و مسئولان مختلف است که البته ممکن است به این نظریه اعتراض شود.

بحرین: به ایران نامه دادیم، پاسخ نداد
وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه این کشور مذاکرات وین را با دقت دنبال می‌کند، گفت که برنامه هسته‌ای ایران باید کنترل شود. عبداللطیف الزیانی در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود مدعی ارسال نامه‌هایی به جمهوری اسلامی ایران شد و افزود: «ارتباط با ایران به عنوان کشور همسایه برای ما مهم است و در این زمینه، نامه‌هایی به این کشور فرستاده شده که تا به حال بی‌پاسخ مانده است.»

اقدام عجیب کرونایی برای انکار واقعیت کرونا در سیستان و بلوچستان
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با اشاره به حضور وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان مدعی شد: بسیاری از بیماران پیش از حضور وزیر بهداشت به انحاء مختلف از بیمارستان‌ها ترخیص شدند. آنچه مشخص است این است که بخشی از مدیران تلاش می‌کنند تا واقعیت را انکار کنند که این موضوع باعث استمرار وضعیت موجود می‌شود.

منشأ صدای انفجار در پارک ملت مشخص شد
علی ربیعی، سخنگوی دولت در خصوص علت و عوامل صدای انفجار بامداد جمعه در پارک ملت گفت: بررسی ها نشان می‌دهد صدای انفجار شنیده شده، ناشی از ایجاد یک گودال در بخشی از پارک بوده که محموله‌ای از مخلوط بنزین و گازوئیل درون حفره‌ای جاسازی شده بود؛ تاکنون هم هیچ شواهدی درخصوص امنیتی بودن موضوع، ‌از طرف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ارائه نشده است. وی با بیان اینکه البته دستگاه های ذیربط برای شناسایی اقدام کنندگان، اقدامات لازم را پیگیری می‌کنند، گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی وزارت کشور، این حادثه به هیچ عنوان شبیه خرابکاری‌های اخیر نیست. با این حال، به محض دریافت اطلاعات جدید، حتما به افکار عمومی توضیح داده خواهد شد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار