دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کاظمی با اشاره به استانداردهای بهداشتی مدارس گفت: در مدارسی که ظرفیت کافی را داشته باشد، بازگشایی انجام می‌شود.

به گزارش آوای خزر، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین انتخابات انجمن اولیا و مربیان در دبیرستان شایسته و در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات مربوط به بازگشایی مدارس اظهار کرد: ممکن است مدرسه‌ای کمتر از ٧٠ دانش آموز داشته باشد، اما نتواند استاندارد‌ها را رعایت کند همچنین فاصله های اجتماعی در مدرسه و کلاس حفظ شود، بنابراین  بازگشایی در این مدارس انجام نمی‌شود.

او ادامه داد: در مدرسه به ازای هر دانش آموز باید ٢/٢۵ مترمربع فضا همچنین ۱/۵ مترمربع هم از طرفین بر هر شخص فاصله وجود داشته باشد  علاوه بر آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ماسک ضرورت دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه میانگین تعداد و تراکم دانش‌آموز برای ما مهم است و بر این اساس در مناطق شهری که تناسب میان فضای آموزشی و تعداد وجود ندارد، با تاخیر بازگشایی انجام می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: علاوه بر استاندارد‌های داخل کلاس و مدرسه با توجه به جابجایی های درون شهری، هر زمانی که اولیا و مربیان از اتمام واکسیناسیون مطمئن شدند و با تایید مناطق نسبت به حضور در مدرسه اقدام خواهد شد، بر این اساس صرفا نمی‌توان مرز برای بازگشایی بیا توجه به تعداد دانش آموزان در نظر گرفت.

او اضافه کرد: این دستور العمل‌ها مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد و به تدریج به سمت بازگشایی مدارس حرکت می‌کنیم و در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ که دچار فقر فضای آموزشی کار در مراحل آخر انجام می‌شود.

کاظمی بیان کرد: اگر تراکم دانش آموزان زیاد باشد حضور آنها باید یک روز در هفته و اقتضایی باشد همچنین شبکه نظارتی ایجاد کردیم و بعد از مهر می‌گوییم چند مدرسه مجازی، چند مدرسه حضوری و چند مدرسه به طور ترکیبی سال تحصیلی را پیش می‌برند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین از انعقاد تفاهم نامه برای رعایت استانداردهای بهداشتی با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این تفاهم نامه استاندارد‌های حضور دانش آموزان  را مشخص کرده است علاوه بر آن نظارت بهداشتی از داخل مدارس و هم از وزارت بهداشت انجام می شود.

او افزود: واکسینه کردن دانش آموزان جزو اولویت‌ها نبوده است و اگرچه واکسیناسیون ١٢ تا ١٨ سال از سوی وزیر بهداشت  اعلام شد،در دستور کار قرار گرفته است.

او درباره الگوی ساعات تدریس در شبکه شاد بیان کرد: همه اقدامات و فعالیت در فضای شاد آمده شد و پیش از سال تحصیلی رونمایی می‌شود و در الگوی آن مدت زمان تدریس مشخص است که به زودی اعلام می‌شود.

کاظمی درباره اجار برخی مدارس مبنی بر حضور دانش‌آموزان گفت که براساس دستورالعمل‌ها هیچ مدرسه‌ دولتی یا غیردولتی حق ندارد خلاف ضوابط و مقررات عمل کند و بدون رعایت استانداردها  برای حضور دانش‌آموزان اجبار داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پروش بیان کرد: سیاست‌ها روشن و شفاف است و جای هیچ ابهامی وجود ندارد بحث دیگر هم راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران است که از اول مهر آغاز می‌شود./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار