دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
در عصر حاضر مشاوران و درمانگران مدام ما را به «گفتگو کردن با همدیگر» تشویق می‌کنند، اما کمتر کسی در مورد «چگونه گفتگو کردن» به ما چیزی می‌آموزد.

مهارت های گفتگو کردن با دیگرانبه گزارش آوای خزر، با بهبود بخشیدن مهارت‌های گفتگو می‌توانید به‌سرعت با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنید، روی آن‌ها تأثیر بگذارید و نزد دیگران دوست‌داشتنی‌تر و مقبول‌تر و قابل احترام باشید.

نکات مهم مهارت‌های گفتگو کردن با دیگران عبارتند از :

۱- موضوع گفتگو را از همان اول مشخص کنیم؛ روشن و صریح؛ تفاهم یا پاک‌کردن کدروت‌ها. حرف‌زدن همزمان و پراکنده در مورد چند موضوع باعث می‌شود به هیچکدام از آن‌ها نرسیم.

۲- می‌دانم گاهی سخت است، اما با صبوری اجازه دهیم طرف مقابل حرفش را بزند. وسط حرف نپریم. حرفش را قطع نکنیم. اجازه بدهیم جملاتش را کامل بگوید. نوبت ما هم می‌شود.

۳- این مسابقه ورزشی نیست که بخواهیم طرف مقابل را در هم بکوبیم و مثلاً ۵-۰ برنده شویم. گاهی در یک گفتگو ممکن است نتیجه حتی مساوی شود و دو طرف خوشحال‌تر باشند. تلاش برای خواباندن مچ طرف مقابل و بر طبل شادانه کوبیدن گفتگو را به بن‌بست می‌کشاند.

مهارت های گفتگو کردن با دیگران


۴- در گفتگو از منت‌گذاشتن سر همدیگر خودداری کنیم. دست از به رخ کشیدن کار‌هایی که برای هم کرده‌ایم بکشیم. حین حرف‌های طرف مقابل پوزخند نزنیم. این رفتار‌ها یعنی پایان گفتگو و آغاز و امتداد مشاجره تازه. گفتگو تلاش برای حل یک گره است نه گره‌زدن بر آن.

۵- نیش و کنایه نزنیم. این رفتار در گفتگو سم است. شاید ما دل‌مان خنک شود، ولی عملاً نقطه پایان گفتگو را گذاشته‌ایم؛ حتی اگر طرف مقابل به حرف‌زدن ادامه بدهد.

۶- ما هرگز نمی‌توانیم به تنهایی گفتگو کنیم. این یک رابطه دو نفره است و باید طرف مقابل هم این نکات را قبول داشته باشد. اگر تلاش می‌کنید گفتگو شکل بگیرد و نمی‌شود، شما به تنهایی مقصر نیستید.

ارتباط کلامی شما با دیگران نقش مهمی در به‌وجود آوردن برند شخصی‌تان دارد و این ارتباط بر زندگی شخصی و حرفه‌ای شما نیز تأثیر بسزایی می‌گذارد.

با بهبود بخشیدن مهارت‌های گفتگو می‌توانید به‌سرعت با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنید و روی آن‌ها تأثیر بگذارید 


۷- اگر قبل از گفتگو اطمینان کامل داریم که ۱۰۰ درصد حق با ماست و هر حرفی غیر از این غلط است، گفتگو امری بیهوده است.


۸- حرف آخرمان را اول نزنیم. اجازه بدهیم بحث کمی باز شود. بسیاری اوقات ما در ذهن‌مان نسبت به یک مسئله مدام به خودمان حق داده‌ایم. هم قاضی بوده‌ایم و هم وکیل مدافع خودمان. حالا وقت آن است که موضوع مطرح شود، زوایای آن بازتر شود شاید به راه حل نزدیک شدیم.

۹- زن و شوهر‌ها اگر می‌خواهند در یک گفتگو میخ آخر را به تابوت رابطه بکوبند به خانواده همدیگر توهین کنند. قطعاً جواب می‌دهد!

۱۰- همه گفتگو‌ها به صلح نمی‌انجامد و لزوماً دو طرف را خوشحال نمی‌کند. این یک تقلای انسانی است. گاهی ممکن است حتی وضع را بدتر کند. اما باید تلاش‌مان را بکنیم. اگر دیدیم سودی ندارد، اصرار نکنیم.»

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: