دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان:
باید از ساخت و سازها کم کنیم؛ وارد عصر حفاظت شده‌ایم
نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه اکنون وارد عصر حفاظت شده‌ایم و باید از ساخت و سازها کم کنیم، گفت: در نظام مهندسی باید مبحث ۲۲ را جدی بگیربم و در حوزه های مختلف به این موضوع فکر کنیم که چگونه ساختمانی بسازیم که ماندگار باشد و چگونه از ساختمان‌های ساخته شده نگهداری کنیم.

به گزارش آوای خزر از ساری،  فاطمه ابراهیم زاده نوایی در سومین کمپوزیسیون صنعت ساختمان که در هتل بادله برگزار شد، با اشاره به اینکه سیما و منظر شهری موضوع مهم و اساسی محسوب می شود، گفت: در این حوزه اصلا تک بناها مقصود نیستند و حضور تک بناها در کنار یکدیگر و آرایش تک بناها در کنار هم است.

این عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران بیان کرد: متاسفانه در فرهنگ امروز جامعه برای شهروندان تعریف نشده که نمای یک ساختمان حق شهری است و در حوزه منظر شهری و حقوق شهروندان یک شهر قرار می گیرد، این موضوعی نیست که من بعنوان مالک و سازنده ساختمان تصمیم بگیرم و براساس نظر شخصی خودم نمایی را در جداره سیمای شهر داشته باشم مسئله اصلی این است که زمینه هایی باید در حوزه های مختلف فراهم شود که این مسئله از مالک بنا تفکیک و از حالت خصوصی خارج شود و تبدیل به یک موضوع عمومی شود.

وی تصریح کرد: وقتی بنا از مالکیت شخصی خارج می شود وارد حوزه شهری می شود؛ در حوزه شهری شهرداری ها بیشترین تاثیر را در تعریف حوزه شهری دارند. در ابعاد مختلف و در این راستا باید پیگیری های لازم در حوزه اجرایی داشته باشند.

نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با یادآوری اینکه بیش از یک دهه است که در کلانشهرها بحث کمیته نما سیما منظر شهری آغاز شده است که بعضی شهرها پیش رو بوده اند، افزود: این طرح از گذرهای اصلی شهرها و کلانشرها شروع شده و از اولویت های دیگر مناطقی که بافت های قدیمی همچون مراکز استان ها بودند اما خلع این موضوع به لحاظ قانونی و اجرایی در استان مازندران به شدت احساس می شود هر چند که سازمان های مرتبط در سطح کلان بطور موقتی کارگروه هایی برای بحث سیما و منظر شهری تشکیل دادند اما خروجی از این کارگروه ها که تبدیل به قانون مصوب و به سازمان نظام مهندسی ارائه شود و توسط شهرداری ها پیگیری شود در حوزه سیما و منظر شهری متاسفانه اتفاق نمی افتد.

ابراهیم زاده نوایی با اشاره به موضوع تراکم و ارتفاع همجواری، آن را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که عنصر ابتدایی در حوزه شهری است و از وظایف شهرداری هاست که ضعف در مدیریت شهرها سیما منظر شهرها در استان مازندران به شدت احساس می شود.

هیچ

وی ادامه داد: نقش نظام مهندسی با حدود ۴۰ هزار مهندس عضو بسیار مهم است که در واقع نظام مهندسی به عنوان ناظر به وظایف خود تحت عنوان گزارش اخطار اقدام‌می کنیم و تنها به عنوان شهروندان یک شهر مطالبه گری داشته باشیم لذا تا وقتی که در واقع مصوباتی در حوزه نما سیما منظر شهری نداشته باشیم و این مصوبات تبدیل به قانون نشود و پشتوانه اجرایی نداشته باشند نقش نظام مهندسی در واقع به عنوان پیشنهاد دهنده و تسهیل کننده امور برای ایجاد بستر جهت تشکیل چنین کارگروهایی موثر است.

نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: اما نهاد اصلی که در این حوزه تاثیرگذار هستند نهادهایی هستند که در حوزه شهری بوده و باید این عزم بزرگ و اساسی شکل بگیرد تا حداقل ها پیگیری شود.

باید از ساخت و سازها کم کنیم؛ وارد عصر حفاظت شده‌ایم

این استاد دانشگاه یادآور شد: به نظر می رسد باید این واقعیت را بپذیریم که جهان سالهاست تبدیل به عرصه جدیدی از زیست اجتماعی شده است. ما به سمت و سویی در حال حرکتیم که نتیجه زیست یکصد سال اخیر ما از بین رفتن آب منابع طبیعی جنگل ها و دریاهاست و در استان مازندران تقریبا هیچ ساحل عمومی نداریم.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه براساس مسئولیت اجتماعی که امروز بر فرزندان این سرزمین داریم لازم است تا کمتر بسازیم، تصریح کرد: ما اکنون وارد عصر حفاظت شدیم و باید در مسیر حفاظت از دارایی ها و مواهب طبیعی خودمان حرکت کنیم و تفکر حفاظت را در همه عرصه ها به ویژه حرفه مهندسی باید به عنوان یک اصل به کار بیندازیم.

ابراهیم زاده نوایی در پایان اظهار داشت: در نظام مهندسی باید مبحث ۲۲ را جدی بگیربم و در حوزه های مختلف باید به این موضوع فکر کنیم که چگونه ساختمانی بسازیم که ماندگار باشد و چگونه از ساختمان های ساخته شده نگهداری کنیم و در نهایت شعارمان باید این باشد که کمتر بسازیم تا زندگی بهتری برای آیندگان به وجود بیاوریم.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار