دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
در جمع رسانه‌ها عنوان شد
اعلام جزئیات نخستین کنگره
دبیر کنگره "مصطفای شهید" از برگزاری این رویداد فرهنگی – تربیتی در نخستین سالگرد شهادت مصطفی نوروزی از شهدای امنیت کشور، در ساری خبر داد که پیش از آن نیز برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، بلال زاهدی امروز در جمع نمایندگان رسانه‌های استان مازندران، با اعلام این مطلب اظهار داشت: ۱۸ پیش‌برنامه تا قبل از کنگره مصطفای شهید در حوزه‌های مختلف با محوریت جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

او با اشاره به شاخصه جهادگری شهید نوروزی بیان کرد: در نظر داریم نشان سالانه جهاد و خدمت را به جهادگران شهید در عرصه‌های مختلف اعطا کنیم. امسال این نشان در اختتامیه برنامه‌های کنگره، به یک خانواده شهید جهادگر، یک طلبه جهادگر، یا یک معلم، یک ورزشکار جهادگر و سه گروه با ماهیت جهادی در سطح شهرستانی، استانی و ملی و یک پزشک جهادی تقدیم می‌شود.

زاهدی درباره پوستر کنگره مصطفای شهید تصریح کرد: این پوستر نمادی از خیمه حضرت سیدالشهداست و دست دوستی و صحنه ورودی شهید به این خیمه را نشان می‌دهد که با دستان شهید ابوالفضل العباس علیه السلام و دست شهید حاج قاسم سلیمانی به روی این شهید امنیت گشوده می‌شود و ایشان به حضور امام شهیدان شرفیاب می‌شود.
 
اعلام جزئیات نخستین کنگره
او از برپایی موکب فرهنگی و هنری شهید نوروزی در ۲۲ بهمن در میدان ساعت و ارائه خدمات فرهنگی در این مجموعه کوچک اما پُربار گفت.

زاهدی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت ایام سالگرد شهید به همت ستاد برگزاری یادواره شهید در شهرستان ساری و حوزه حضرت رسول خبرداد و در ادامه از راه‌اندازی باشگاه تربیتی - ورزشی شهید نوروزی با همت نماینده ولی فقیه در مصلای ساری گفت که از ۱۸ بهمن‌ماه فعالیت آن آغاز شده است.

دبیر نخستین کنگره مصطفای شهید اعلام کرد: این باشگاه با ترکیبی از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و اساتید ورزشی در سطح مردان دایر شده و اولویت این باشگاه در حوزه تهذیب، تحصیل و ورزش است.
 
اعلام جزئیات نخستین کنگره
او با اشاره به جنبه محرومیت‌زدایی و توجه شهید نوروزی به رفع گرفتاری‌های نیازمندان، از ساخت نخستین خانه محرومین از زمان تشییع تا اربعین آن شهید بزرگوار گفت و اینکه دومین خانه محروم نیز توسط گروه جهادی مصطفی نوروزی در ۳۰ بهمن‌ماه و در ساری افتتاح می‌شود.

این فعال فرهنگی از مراسم تجلیل از پدران شهدای امنیت در روز ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر گفت که ۲۷ بهمن‌ماه در حسینیه عاشقان کربلا – ساری برگزار می‌شود.

تجدید بیعت با شهدا، عطرافشانی مزار شهدا با حضور دانش‌آموزان و نوجوانان در ۲۸ بهمن‌ماه، برگزاری ویژه‌برنامه خاص بانوان در همین روز ویژه مادران و همسران شهدا در بیت شهید نوروزی و در روز شهادت حضرت زینب سلام الله علیها نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که به گفته بلال زاهدی در روز‌های مانده به سالگرد شهید نوروزی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: یادواره شهدای روستای ولیک‌چال و شهید نوروزی در ۲۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

دبیر نخستین کنگره مصطفای شهید از اختتامیه برنامه‌های کنگره در روز دوم اسفندماه خبر داد که با عنوان نخستین سالگرد شهید نوروزی در حسینیه عاشقان کربلا ساعت ۱۹ عصر برگزار می‌شود. برنامه رژه موتوری از مزار شهدا تا حسینیه عاشقان نیز در همین روز انجام می‌گیرد.
 
شخصیت شهید نوروزی دست‌یافتنی است

زاهدی با بیان اینکه تقاضای خانواده شهید از مجموعه ستاد این بود که خیلی شخصیت ایشان را دست‌نیافتنی نکنیم چراکه او مثل همه مردم زندگی می‌کرد و عاشق دوستان و خانواده خود بوده است، افزود: تنها مؤلفه‌هایی که او را از آحاد مردم متمایز می‌کرد، اهتمام او به فرایض دینی و قرائت زیارت عاشورا پس از آن، بوده است.

او ادامه داد: شهید مصطفی نوروزی، شهید دریا و آب است و بنا به فرموده پیامبر اسلام صلوات الله علیه اجر دو شهید را می‌برد؛ زمانی که او را پیدا کردند، پیکرش سالم، معطر و نورانی بوده است.

دبیر نخستین کنگره مصطفای شهید بیان کرد: توکل به خدا، و توسل به اهل بیت علیهما السلام و تلاش برای خدمت به مردم از شاخصه‌ای این شهید بود و او صرفاً برای رضای خدا کار می‌کرد و شأنی برای نوکری مردم نداشته است.

در پایان مراسم با حضور رئیس و اعضای بسیج رسانه، نمایندگان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خانواده شهید نوروزی و اصحاب رسانه استان از سه اثر فرهنگی شامل نشان خدمت مصطفای شهید، نامواره نخستین کنگره مصطفای شهید و پوستر نخستین کنگره مصطفای شهید که توسط هنرمندان ملی استان طراحی و قلم زده شد، رونمایی شد.

به گزارش آوای خزر، در فضای مجازی نیز علاقمندان می‌توانند برنامه‌های کنگره را از طریق آدرس shahid mostafa.noroozi – Instagram دنبال کنند.

شهید مصطفی نوروزی از سربازان گمنام امام زمان عجل الله بود که در حین انجام وظیفه و دفاع از امنیت کشور در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید. این شهید به همراه دو تن از همرزمان خود روز چهارشنبه اول اسفندماه سال گذشته در پی اقدامات اطلاعاتی بر روی یکی از باندهای جرایم سازمان‌یافته در استان سیستان و بلوچستان به درجه شهادت نائل آمدند.

شهید مصطفی نوروزی از جمله شهدای حفاظت اطلاعات بود که به همراه شهید مهدی جهان‌تیغ و شهید مهدی جعفری از استان فارس در حفظ امنیت کشور و مقابله با یک باند جرایم سازمان‌یافته به شهادت رسیدند.

پیکر این شهید، دوم اسفندماه با حضور پرشور مردم مرکز مازندران تشییع و در گلزار شهدای ملامجدالدین ساری آرام گرفت.

روحش شاد/ یادش جاودان

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها