دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

تایید اصالت صوت منتشرشده از جلسه فرماندهان سابق سپاه
خبرگزاری فارس نوشت: اخیرا یک فایل صوتی منتسب به سردار محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فضای مجازی منتشر شده است. پیگیری‌ها از منابع آگاه اصالت این فایل صوتی را تایید می‌کند. آنطور که از محتوای فایل پخش شده مشخص است، صادق ذوالقدرنیا معاون اقتصادی سپاه در حال ارائه گزارشی از تخلف صورت گرفته در مجموعه ای به نام یاس به فرمانده سابق سپاه است. این فایل ظاهرا دو سال قبل منتشر شده بود و اخیرا به صورت گسترده تر بازنشر شده است.»

تاکید دوباره بر ممنوعیت موتورسواری زنان
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح برخی از مصادیق برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران گفت: با توجه به اینکه گواهی نامه موتورسیکلت به زنان داده نمی شود رانندگی این افراد با موتورسیکلت ممنوع بوده و با آن برخورد می شود.

یگان موشکی نیروی زمینی ارتش تشکیل شد
امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تشکیل یگان موشکی در«نزاجا» گفت:منابعی را به‌وجود آوردیم تا بتوانیم تجهیزات نیروی زمینی را تغییر دهیم وتجهیزات متناسب با نیروی واکنش سریع را جایگزین کنیم.

واکنش بسیج دانشجویی به فضای مراسم سالگرد سفارت ایران در لندن
بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه در نامه ای خطاب به وزیر امور خارجه، نسبت به عدم رعایت اصول اولیه عرف دیپلماتیک در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در لندن، انتقاد کرده و خواستار برخورد با خاطیان شد.


باهنر: یک جاهایی از قانون اساسی قابل اصلاح است
محمدرضا باهنر گفت: یک جاهایی از قانون اساسی قابل اصلاح است و می شود تغییر داد. در اصل 177 آمده اصولی که متضمن جمهوریت و اسلامیت نظام است غیر قابل تغییر هستند. یعنی نمی شود قانون اساسی را اصلاح کنیم و بگوییم مجلس نمی خواهیم ولی ممکن است یک زمانی قانون اساسی اصلاح شود و بگویند ما دو مجلس می خواهیم، یا مجلس شش ساله باشد و یا حکومت به جای ریاستی، پارلمانی باشد؛ اینها قابل اصلاح است و هیچ اشکالی هم ندارد.

جلسات دوجانبه به جای جلسات کمیسیون مشترک برجام
خبرگزاری دولت نوشت: بر اساس توافقات صورت گرفته، جلسات کمیسیون مشترک برجام برگزار نمی‌شود و مذاکره‌کنندگان، دیدارهای خود را به صورت دو جانبه و چندجانبه در وین ادامه می‌دهند. این روزها جلسات کارشناسی به طور جدی‌تر در وین دنبال می‌شود و در همین زمینه روز جمعه هر سه کارگروه هسته‌ای، ترتیبات اجرایی و رفع تحریم با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ ترتیب جلسه دادند.

طرح مجلس درباره فضای مجازی؛ با سرویس های خارجی بر حسب میزان آسیب زا بودن فعالیتشان برخورد می شود
محسن مومنی راد، یکی از طراحان طرح مجلس درباره فضای مجازی می گوید: ممکن است یک جایی، یک جنس مسدودسازی ضرورت پیدا کند. او با بیان اینکه اگر یک سرویس خارجی فعالیتش را در ایران رسمی نکند، با توجه به اینکه فعالیتش چقدر آسیب زا باشد با آن برخورد می کنیم گفت: از اینستاگرام درخواست‌هایی داریم؛ مثلا یک دفتر در اینجا ایجاد کند یا سیاست ها و خط مشی ها و تفاوت‌ها را بپذیرد . او با بیان اینکه عرضه عمده فیلترشکن غیرقانونی است درباره  واتساپ و اینستاگرام گفته است که اگر بنا به فیلتر باشد همین الان ادله و ابزار برای فیلترش وجود دارد . به گفته او گوگل هم اگر فعالیتش مخرب نیست مثل همین الان به کارش ادامه می دهد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵هزار و ۸۱۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۱۴۸ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۲۶۵ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر رسید.

واکنش یک نماینده به تکمیل مصلا با پول نفت
رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس درباره برخی اخبار مبنی بر پرداخت پول نفت به قرارگاه خاتم در ازای ساخت مصلای تهران اظهار داشت: بنده تاکنون چیزی در این مورد که پول نفت بابت تکمیل مصلای تهران هزینه شده باشد، نشنید‌ه‌ام. وی افزود: در هر حال اگر هم در این زمینه هزینه شده باید گفت که ما کشوری اسلامی هستیم سزاوار نیست که مصلای تهران بیش از ۲۰ سال نیمه‌کاره بماند، زیرا مطمئنا مستهلک می‌شود. طی روز‌های اخیر اخباری مبنی بر پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان پول نفت به قرارگاه خاتم الانبیا در ازای تکمیل مصلا‌ها منتشر شد.

اردوغان احتمالا اسلام را دین رسمی ترکیه اعلام کند
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت اردوغان احساس می‌کند ممکن است در انتخابات شکست بخورد بنابراین احتمال دارد اقدامات "تحریک‌آمیزی" را در پیش بگیرد. این اقدامات تحریک‌آمیز می‌توانند اعلام وضعیت فوق‌العاده به هر بهانه‌ای و یا اعلام اسلام به عنوان دین رسمی در ترکیه که ساختار سکولار دارد، باشند. این اقدامات تحریک‌آمیز برای ایجاد چند دستگی در مخالفان خواهد بود.

شناسایی ترکیب دلتا و اومیکرون در یک بیمار
مقامات انگلیس هفته گذشته پس از شناسایی یک بیمار مبتلا به عفونت ترکیبی از دلتا و اومیکرون در این کشور، رسماً نظارت بر این سویه هیبریدی از دلتا و اومیکرون کرونا معروف به "دلتاکرون" را آغاز کردند.

خبر یک نماینده از تصویب طرح صیانت در هفته‌ آینده
فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: برخی نمایندگان با تفکر سیاسی خاص تا الان تلاش کردند که کار پیش نرود و از ۲۳ نفری که در کمیسیون هستیم، چهار نفر سعی کردند زمان کمیسیون را بگیرند و از هر طرف فشار آمده تا کار انجام نشود اما انشالله به زودی در هفته آینده تصویب می‌شود.

صدای وزارت علوم هم از کندی اینترنت درآمد
علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به تاثیر کندی اینترنت در آموزش مجازی گفت: اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت در چند ماه گذشته افزایش یافته و موجب آزار و اذیت در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات شده است.  او گفت: واقعیت این است که وقتی اختلالات اینترنت ایجاد می‌شود میزان استرس و فشار روحی که به دانشجو، استادان، مدیریت دانشگاه و کارشناس‌های فنی وارد می‌شود بسیار زیاد است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: