دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
نشست خبری رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد.

رقم پیشنهادی یارانه کالا‌های اساسی اعلام شد

به گزارش آوای خزر،حمیدرضا حاجی بابایی گفت: دولت موفق نشد برای رقم ۲۰ درصد برداشت از صندوق توسعه تاییدیه بگیرد.

به گفته حاجی بابایی در نتیجه این اتفاق، ۱۳۷ هزار میلیارد تومان منابع دولت کاهش پیدا کرد و برای آن مصارف هم تعیین شده بود. هشتاد هزار میلیارد تومان به مبلغ دولت برای یارانه اضافه کردیم که به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

رئیس کمیسیون تلفیق که در نشست خبری این کمیسیون سخن می گفت می گوید در ماجرای حذف ارز ترجیحی، کمیسیون تلفیق در کنار مردم قرار گرفت و ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای سال آینده مصوب کرد. در این بین چهار میلیارد دلار ارز ترجیحی در جهت حمایت از صنعت کشاورزی به صورت ریالی برای کاشت گندم اختصاص دادیم. براین اساس سال آینده نیاز به واردات گندم نداریم، زیرا قیمت خرید تضمینی گندم ۹ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

 همچنین یارانه کالا‌های اساسی، دارو و گندم حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. دولت رقم یارانه کالا‌های اساسی را ۱۷۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد میزان مالیات حقوق در سال ۱۴۰۱ اعلام شد؛ میزان پایین‌ترین حقوق ۵ میلیون تومان، برای شاغلین ۵ میلیون و ۶۰۰ و برای بازنشستگان ۵ میلیون در نظر گرفته شد.  ۶۰ درصد افزایش حقوق داشتیم، حقوق تا ۵ میلیون از پرداخت مالیات معاف است. از ۵ تا ۱۵ میلیون ۱۰ درصد مالیات می‌پردازند، مازاد ۱۵ تا ۲۵ میلیون ۱۵ درصد مالیات می‌پردازند و مازاد ۲۵ میلیون تا سقف ۷ برابر ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند.

حاجی بابایی با اشاره به مشاغل دولتی هم گفت ۵ هزار میلیارد تومان برای تعرفه پرستاری قرار داده شد. بودجه رتبه بندی معلمان را از ۲۵ به ۴۰ هزار میلیارد تومان رساندیم. ۴۰ هزار میلیارد تومان برای بدهی و مطالبات جانبازان و ایثارگران به ویژه جانبازان ۷۰ درصد تعیین شد. بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق برای اولین بار، پدر و مادر شهدا حداقل حقوق را دریافت خواهند کرد./باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار